|
reklamer på LG tv? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4615 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
The Verges kilde til artiklen er Flatpanels: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1727257116 Der er sidenhen kommet denne udvikling i sagen om pauseskærm-reklamer: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1729767064
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4615 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Google TV har ikke pauseskærm-reklamer (endnu?) men derudover er mængden af reklamer stor. Vi er lidt forskånede i Norden, fordi det er et lille marked, men man skal blot kigge mod USA for at se, hvor mange reklamer der er på vej til Google TV. Det er alt fra fuldskærmsreklamer ved opstart til store reklamebannere øverst og længere nede på hovedskærmen. De fleste "anbefalinger" er også reklamer, som diverse streamingtjenester betaler for at få fremhævet. Panasonic skiftede til Amazons FireTV sidste år. FireTV er vel nok sammen med Roku den største reklameaktør på TV-fronten. Der er samme reklameformater som hos Google plus pauseskærm-reklamer som hos LG. Amazon har allerede fremlagt planer for at øge niveauet af reklamer på FireTV-enheder i 2025.
|
||
|
||
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du vil værne om dit privatliv ved brug af TV'et og ikke ønsker reklamer, så overvej at køb Apple TV 4K. Husk at trække internetforbindelsen til LG TV'et. Lige nu peger pilen kun én vej hvad reklamer angår på LG (og mange andre producenters TV-skærme). Husk at al den brugsdata, der indsamles på TV'et, ikke forbliver på TV'et. Det krydses med meget andet data, der indgår i personprofiler, så de kan spore dig rundt på tværs af enheder tilkoblet internettet. Nu ved de pludselig hvad du og familier interesserer dig for, hvornår du er hjemme og meget andet. Smart TV kan holde øje med, hvad du ser, uanset hvor du ser det. Dvs. selvom det kommer over HDMI-porten, apps eller tuneren. Det er muligt fordi de konstant tager screenshot af, hvad du ser på skærmen. Mere information her: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1730444546
|
||
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10472 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Gælder det samme ikke Android/Google TV enheder, eller er grunden til at du udtaler dig som du gør, at du ikke har nok kendskab til andre enheder end Apple TV? Grunden til jeg spørger er, at du ofte udtaler dig rosende om Apple TV enheder, men sjældent udtaler dig overhovedet om Android/Google TV enheder. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4840 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du IKKE LÆST Rasmus’ indlæg 1 indlæg før dit, så gør det lige. Det besvarer dit spørsmål om google TV.
Redigeret af Munch - 30-December-2024 kl. 09:57 |
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4840 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Øv! Godt mit Panasonic TV kan holde i mange år endnu. Og et held jeg anvender Apple TV 4k
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8635 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tja, 77% af Googles omsætning kommer fra reklamer. Det er det, de lever af. |
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8635 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Reklamer på tv er bare begyndelsen:
https://www.theverge.com/2024/12/30/24331994/lg-microwave-27-inch-display-speakers |
||
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er ikke helt med på spørgsmålet. Alene i 2024 har vi publiceret 6 anmeldelser af Google TV-enheder på Flatpanels.dk, og et utal af artikler om emnet. Mine anbefalinger kommer på baggrund af dette rapportage- og testarbejde. Googles forretningsmodel er reklamer og dataindsamling, så nej det samme gælder da bestemt ikke for Google TV.
|
||
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1680 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
.. og snart virker TVet ikke, med mindre man trykker OK til at blive filmet og overvåget 24/7 og TVet er online så det kan ringe hjem. Ligesom på telefonen ..
|
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sikkert også på telefonerne....... I forvejen var det vanskeligt at slå alt det "spam" fra apps fra, på min Slamsung-telefon! Men nu er der ro...
|
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10472 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu var mit spørgsmål rettet til dig og de svar du giver her på recordere.dk, og ikke på flatpanels.dk, som jeg meget sjældent er inde på. Det var ingen kritik, men blot noget der har undret mig. Og jeg har fået svar på mit spørgsmål, så tak for det. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |