recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Release date Furiosa: A Mad Max Saga UHD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Release date Furiosa: A Mad Max Saga UHD?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2024 kl. 21:48
Ja, det giver mere mening når vi snakker lyd ;)
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Zombie1343 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2017
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zombie1343 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2024 kl. 08:57
Serien bliver næppe mere apokalyptisk end med Road Warrior, toeren i serien.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4504
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2024 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af 007 007 skrev:

@ Naiera. Nu tror jeg du går en del mere lyd og billede end de fleste. Men hvor stor lyd forskel er fra fysisk medie til apple butik. Ikke bare tal, jeg har 7-2-4 til ca.65k kr er mest til fysisk medie men det må da nærme sig i kvalitet eller er jeg naiv

Et 4K-stream kan se markant bedre ud end en normal (HD) Blu-ray, men det skyldes primært HDR-delen. Her skal man have en skærm, der har skærmhardwaren til HDR. På 4K-opløsning alene vil en UHD Blu-ray næsten altid se bedre ud end et 4K-stream, men forskellen afhænger også af streamingtjenesten (og afspilleren).

4K-film fra Apple TV appen har relativt høj bitrate, når de afspilles fra Apple TV 4K boksen (men ikke andre TV-enheder/platform). Bitraten er det der afgør komprimeringsgraden sammen med komprimeringsformatet (MPEG4 vs. HEVC). Netflix har generelt ret lav bitrate på 4K.

På lyddelen er der ingen tvivl om, at både Blu-ray og UHD Blu-ray har markant bedre lyd end streaming, idet den typisk er tabsfri (lossless, Dolby TrueHD eller DTS-HD MA) kontra lossy på streaming (Dolby AC-3 eller AC-4, DTS:X profil 2). Jeg tror sagtens du vil kunne høre forskellen på dit 7.2.4 setup.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2024 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er en helt anderledes serie siden den første Mad Max med Mel Gibson kom i 1979. Den er blevet mere og mere apokalyptisk med årene.



Den rendyrkede postapokalyptik startede med toeren, Road Warrior, og kom for at blive. Det er kun i den første at der vises noget civilisation.

Undskyld jeg spørger, men hvis Road Warrior er toeren i den nye serie, hvilken er så den første? Tidligere er vel alle med Mel Gibson? 


Redigeret af Jessemand - 06-Juli-2024 kl. 23:16
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2024 kl. 05:57
Den nye serie? Det var der vist ingen der snakkede om. Furry Road tror jeg bare skal ses som en efterfølger til de gamle, men uden Mel Gibson fordi han er gammel og en kæmpe tåbe. Furiøsen er så en prequel til Fury Road, i og med at den fortæller hendes forhistorie.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu