recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Remote adgang squeezebox radio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Remote adgang squeezebox radio

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Madseman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madseman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Remote adgang squeezebox radio
    Sendt: 23-Juli-2012 kl. 06:18
Hej,

Jeg vil høre om det er muligt at afspille musik på en Squeezebox radio fra en NAS som ikke er på lokal netværket. Altså kan man på en Squeezebox radio vælge og afspille den musik man har på sin NAS server (med Squeezebox server kørende) men som ikke er på samme lokal net? 
(Qnap NAS server med installeret Squeezebox server)

Og hvis det kan lade sig gøre er der så nogen der selv har opsat det og som vil dele sin viden?

Med venlig hilsen
Mads 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 07:37
Hvis begge er på internettet bør det kunne lade sig gøre. Det smarteste vil være at spørge på squeezeserver forummet.

M.v.h.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madseman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 07:42
Hej Henrik,

Tak for dit svar.

Grunden til jeg skrev herinde var at jeg håbede på der var en herinde som selv har opsat det og kunne forklare mig hvordan jeg skulle gøre det.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 09:07
Jeg har ikke selv oplevet det, men måske det kan klares med en VPN mellem de 2 NAS.

/ask
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madseman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 15:56
Hej Jacob,

Tak for dit svar.
Jeg har også selv tænkt på VPN tunnel, men der er ikke en NAS i den anden ende.
Tror du så stadig væk det kan lade sig gøre?
Jeg er ikke meget inde i VPN.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 17:22
Pas, jeg har ikke prøvet det. Jeg kan ikke huske hvad der er af mulige indstillinger på Squeeze boxen.

/ask
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Madseman Madseman skrev:

Hej,

Jeg vil høre om det er muligt at afspille musik på en Squeezebox radio fra en NAS som ikke er på lokal netværket....

Du kan læse om mulighederne på denne wiki.
Bemærk dog at de portnumre der er anført ikke nødvendigvis er de samme som du bruger. På QNAP installationer bruges normalt port 9001 i stedet for port 9000.

Jens 
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madseman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 19:10
Hej Jens,

Tak for linket.
Har lige læst det igennem :)
Er bare noget i tvivl om hvordan Squeezebox radioen skal opsættes.
Men vil lige læse de link der også er angivet i artiklen.

Har du det kørende?

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 19:29
Jeg tror ikke det kan lade sig gøre via VPN. Hvis jeg aktivere VPN på min Synolgy NAS kan jeg udefra via f.eks. min iPad godt fjernstyre Serveren. Men Suqeezebox Radio har jo ikke en VPN client.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madseman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 19:34
Hej Kim,

Tak for dit svar.
Nej det er jo rigtigt, havde jeg ikke lige tænkt på.
Så den eneste måde er nok som det link Jens linker til.
Men hvor sikkert er det mon?
(Også selvom der bruges SSL og HTTPS)
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Madseman Madseman skrev:

Hej Jens,
....Er bare noget i tvivl om hvordan Squeezebox radioen skal opsættes.
...Har du det kørende?

Nej, jeg har aldrig forsøgt mig med brug af Squeezebox over WAN.

Fandt endnu en beskrivelse i QNAP forum - vist blot en opsummering af wiki artiklen.

Når du har fulgt de angivne step skal din SB Radio vel blot manuelt sættes op til at pege på din QNAP's IP-adresse, dvs. IP-adressen for den router som er på samme net som din QNAP.
Hvis du ikke kan tilgå din QNAP via en statisk IP-adresse kræver det jo en DYNDNS account eller lignende tjeneste (kan jo sættes op i QNAP). Din SB Radio skal så sættes op til at pege på den IP-adresse som du har oprettet via din DYNDNS account.

Jens
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madseman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 23:14
Hej Jens,

Mange tak for dit svar.
Jeg vil prøve at læse lidt mere og rodde lidt med det. :)

/Mads 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu