recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Remote adgang til Vista Home Premium
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRemote adgang til Vista Home Premium

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Emne: Remote adgang til Vista Home Premium
    Sendt: 27-September-2007 kl. 13:08
Hejsa,

Hvis der er nogen (ligesom mig) der bruger Vista Media Center i deres HTPC og har valgt Home Premium, så kan det være at man savner at kunne lave Remote Desktop forbindelser til computeren.

Der er tilsyneladende et hack, så man kan få denne funktionalitet i Home Premium, læs mere her.

Jeg har ikke lige fået det prøvet selv, men det skulle virke fint.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af bluebucket bluebucket skrev:

Hejsa,

Hvis der er nogen (ligesom mig) der bruger Vista Media Center i deres HTPC og har valgt Home Premium, så kan det være at man savner at kunne lave Remote Desktop forbindelser til computeren.

Der er tilsyneladende et hack, så man kan få denne funktionalitet i Home Premium, læs mere her.

Jeg har ikke lige fået det prøvet selv, men det skulle virke fint.

Den har man kunne læse om på min blog i nogen tid nu.

http://blog.pendec.dk  hvor jeg har forklaret det samme. og man skal være opmærksom på nye/gamle termsvr filer..

Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af bluebucket bluebucket skrev:

lyder ikke helt lovligt... Hvis man alligevel er ude i sådan noget snask, så kan man jo ligesågodt løse det på andre måder...
Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 13:23
pendec: Tak for opdateringen 
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 00:45

#Matzon

Hvad ulovligt skulle der være i det?

Har du læst "Læs Mere Her" linket?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 00:14
Hvor kommer den Terminal Services pakke fra? - jeg er ret sikker på at den ikke er frit tilgængeligt med Microsofts velsignelse!

og som pendec skriver:

Siden udgivelsen har der været arbejdet på at finde løsningen på dette, og det må også siges at vælger man at installere dette, så bryder man altså licens reglen på sin windows pc, da det ikke er korrekt ifølge microsoft at udnytte den funktionalitet, som de ellers har lagt ind i maskinen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 00:47

#Matzon

Det er således i dag, at næsten alle pakker som MS leverer starter med en Genuiene check. Den checker om du har en lovlig windows licens og checker derefter om  du har ret til at installere den aktuelle SW. Der er selvfølgelig gamle programmer der ikke er omfattet af dette, men hvem gider arbejde med dem

Så lad os nu en gang for alle begrave diskussionen om vi har lovligt MS SW eller ej. Det er ikke relevant længere!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 01:09
hvad snakker du om?? - det er en ZIP fil! - det er et Hack som folk har lavet for at "aktivere" nogle features som Microsoft har deaktiveret og ikke lovliggjort i deres Home edition.

Hvis du bruger ovennævnte hack, gør du noget "du ikke må", dvs du bryder din Windows licens, ved at installere en Terminal Server du ikke har rettigheder til. Jeg kan ikke se ideen i at gøre ovenstående på en lovlig windows installation - og hvis man havde en ulovlig installation var det nok ultimate alligevel, som kan bruge RDP.

Hvis man er i tvivl om hvilken Vista version man skal have, kan man se det her Man kan i øvrigt opgradere til en bedre version direkte i Vista.

I øvrigt kan det anbefales at brug VNC som er gratis.

Redigeret af Matzon - 29-September-2007 kl. 01:19
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2007 kl. 01:09

Hør nu her:

Da det lader til at du kender Micorsofts licensbetingelser udenad, samt dansk lovgivng på licensområdet, så ville det være rart om du kunne citere henholdsvis Microsofts Licence Agreement og dansk lovgivnng omkring ophavsretighedder, hvori det specifikt står at man ikke har lov til at benytte de faciliteter der rent faktisk medleveres på program DVDen (du er vel klar over at ALLE versioner af Vista leveres med på DVDen)

Det svarer vel lidt til at sælge et TV der kan full HD 1080P men da du kun har købt den billige model må du kun benytte 640*480

Tror du så at det er ulovligt at benytte 1080P hvis man kan finde ud af det? 

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2007 kl. 01:23

Oprindeligt skrevet af Matzon Matzon skrev:

hvad snakker du om?? - det er en ZIP fil! - det er et Hack som folk har lavet for at "aktivere" nogle features som Microsoft har deaktiveret og ikke lovliggjort i deres Home edition.

Jeg tror lige, at du skal forstå forskellen mellem "lovlig" og fjernet.
Ifølge MS danske licens regler, så står du selv for 100% support af din egen installation er sådan set frit stillet til at gøre med den som du ønsker da MS ikke har kunne få deres regler/love gennenført i EU. Så du har helt misforstået hvad LOV er , og hvad "AT FJERNE" betyder.

Det er korrekt det i usa vil blive fortolket som brud på licensregler, dem har jeg da måtte ignorere, da MS på deres danske side, slet ikke nævner sådanne forbehold, og du har dermed en utrolig frihed.
Hvad angår licenskøb, såsnart du har installeret og "aktiveret" din windows, så er det dig frit for hvorledes din windows skal fungere, og kan du få mere ud af den, så er det ikke "ulovligt" det er bare ikke meningen fra starten.

Og føler du, at du bryder ms "lovgivning" ,så er du vist ikke helt så dansk som du burde være.. for MS lovgivning gælder kun USA.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2007 kl. 01:29

Oprindeligt skrevet af Matzon Matzon skrev:

I øvrigt kan det anbefales at brug VNC som er gratis.

Terminal Services = en virtuel session på samme maskine, kørt i sit eget område.
VNC = en session udført på en eksisterende aktiv session

det er 2 forskellige produkter, når vi taler windows.

På unix har den samme funktionalitet som terminal services til Windows.

Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2007 kl. 09:32
Problemet er at den dll har i ikke licens til at bruge! Det er jo ikke noget en person har lavet, men derimod en Microsoft komponent som der er en der har rippet fra en Ultimate eller Pro version af hhv vista eller xp!

Den har i ikke licens til at bruge, ergo kan i ikke installere den lovligt.

Terminal Server Remote Connections Manager
© Microsoft Corporation. All rights reserved.
6.0.6000.16386 (vista_rtm.061101-2205)

- det er jo ikke bare scripts i skal køre for at aktivere det - i skal også kopiere en komponent over - og det er der hammeren falder.

Redigeret af Matzon - 30-September-2007 kl. 09:33
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu