|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Baune ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() Sendt: 15-Juli-2008 kl. 13:08 |
Hej gutter
Jeg har en computer med alle mine musikfiler kørende i stuen. Indtil indkøbet af Squeezebox duet, styrede jeg musikken med mediacenteret i Vista. Netop med SB har computeren jo intet behov for at stå i stuen længere, og jeg overvejer (set lidt i lyset af al den snak om NAS) om jeg kan installere noget på min Vista com, der gør det muligt at fjernstyre den fra min primære computer fra kontoret. Det kunne sgu være ret fedt at smide musikserveren ind i kosteskabet og styre hele skidtet via min xp maskine i kontoret + SB fætteren. Har selvfølgelig overvejet at købe en dedikeret NAS ala QNAP 109 II Pro, men nu har jeg jo den satans computer stående så hvis det kun kræver lidt ekstra software ville det jo nok være billigere, måske endda bedre. Nogle løsningsforslag i befolkningen. Opsætning i hovedtræk: Medieserver i stuen med Vista Celeron 420 (1,6GHz), 1GB RAM Tilkoblet trådløst til netværk Computeren i kontoret er med XP mediacenter AMD X2 4200+, 2GB RAM Kablet til netværk Trådløs router DLink DIR 635. |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Hvad er det, du vil styre? Hvis du bare vil kunne tilgå desktoppen og lave alm. vedligeholdelse, kan du så ikke bare bruge Remote Desktop?
Alternativt kan du søge efter VNC, den burde også kunne klare opgaven. Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
Baune ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() |
Jeg vil have fuld kontrol over computeren. Uden brugen af skærm og tastatur/mus.
Jeg faldt over Radmin, som jeg lige har downloadet en trial af. På papiret ligner det en løsning. Med hensyn til den indbyggede fjernsupport i Windows, skal der sendes en invitation fra den ene til den anden computer, hvilket jo så vil sige at jeg skal rende (gå) fra det ene rum til det andet for at oprette og godkende fjernsupporten. Ikke brugbart i dette tilfælde. Men tak for henvisningen til VNC, den var jeg ikke lige faldet over. Prøver lige Radmin i første omgang. Den ser ud til at være forholdsvis lige til. Redigeret af Baune - 15-Juli-2008 kl. 15:34 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
VNC er nok det mest geniale og gratis program til netop dette formål. Jeg ville slet ikke kunne leve uden, når jeg administrere min server. Radmin er såvidt jeg husker lidt mere omstændigt, og koster penge.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det må være et bestemt VNC I henviser til. Jeg får temmelig mange hits når jeg googler VNC.
Og med hensyn til Radmin, så tog det mig ca. 5 min at få det til at køre, men det er ikke gratis desværre, så kom meget gerne med et hint om hvilket VNC program der er tale om. Du fik min fulde opmærksomhed da du sagde gratis Kandersen ![]() |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Du blander vist remote desktop sammen med remote assistance Du har fuld kontrol med det indbyggede remote desktop (fjernskrivebord) som ikke er detsamme som remote assistance (fjernsupport) - der skal ikke sendes invitationer eller noget, det skal der kun ved remote assistance. Du skal blot aktivere remote desktop på din Vista så kan du fjernstyre den fra din XP.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Jeg skulle lige til at skrive det samme, men sidder med en Vista Home edition (som desuden løb tør for strøm) og der, hvor jeg normalt ville slå det til på min XP, der kunne man ikke, og det foresvæver mig, at dette er en af de funktioner, der er pillet ud af de skrabede versioner af Vista.
Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Spawn
Du har fuldstændig ret, jeg blander tingene lidt sammen, nok fordi jeg aldrig nogensinde har haft ret meget held med disse ting i Windows, specielt på tværs af de forskellige udgaver. Nu har min tålmodige kone forsøgt at hælde kold vand på kedlen, mens jeg undersøgte muligheden for fjernskrivebord, og ganske som forventet virker det bare ikke. Der er måske en mulighed for at oprette forbindelse fra min Vista Business til min XP, men det er ikke planen... Nå men Anywayz tilbage på sporet. VNC siger I...hvilken version? |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
#Badsted Det er korrekt - den er ikke med i Home udgaven #Baune Så gør du noget forkert Det er faktisk ret nemt og virker også på tværs af de forskellige udgaver uden nogen problemer. Der er altså ingen grund til at installere alt muligt andet medmindre du skal bruge en hel specific feature der kun findes i dette andet program. Højreklik på "min computer" og vælg "fjenskrivebord" - sæt hak i den midterste setting "tillad forbindelser bla. bla. bla." - klik OK Det er alt du behøver gøre på din Vista Nu starter du så fjenskrivebord på din XP - indtaster navnet på din vista eller dens ip-adresse - så får du logon billedet frem til vista, her logger du på med den administratorkonto du normalt logger på med og så får du Vistaens skrivebord frem. OBS: kontoen du vil logge på med skal have password og være administrator på Vistaen - så hvis din normale bruger ikke er det, skal du lige sørge for det først. Du kan også oprette en særlig konto du logger på med og lægge den i den særlige gruppe der har adgang til at fjernstyre hvis du ikke vil have password på din normale bruger eller have at den skal være administrator. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() Ikke for at gå dig på nerverne, men jeg har altså kun en mulighed når jeg højreklikker på Denne computer - vælger Egenskaber. Nemlig at vælge Indstillinger for fjernforbindelse, og herunder give tilladelse til fjernsupport. Selv under avanceret er der intet om det omtalte Fjernskrivebord. Der er ganske simpelt ikke den mulighed du taler om, men jeg kan godt få adgang fra Vista til XP...hmm... Mangler der en protokol i Vista eller et tilføjelsesprogram jeg har overset/glemt? |
|
![]() |
|
![]() |
Det er en Premium og ikke Business...sry jeg ved det
![]() Fuck jeg er blevet for gammel til at rode med Windows. Nå men tak for hjælpen gutter. Det bliver nok ved enten Radmin eller en ala den. Radmin fungerer faktisk temmelig godt i mit tilfælde. Total styring, flyt og kopiering mellem computere uden hensyntagen til om mapper er delte eller ej. Redigeret af Baune - 16-Juli-2008 kl. 02:15 |
|
![]() |
|
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
![]() |
Slå lige din firewall fra på XP-maskinen (eller dem begge!), og prøv så igen. (jeg har INGEN idé om hvorvidt det vil virke, men jeg købte på et tidspunkt en bærbar med Vista, og havde enorme problemer med at få dem til at se hinanden, indtil jeg i desparation slog firewallen fra) |
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |