|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() Sendt: 18-Juli-2011 kl. 16:27 |
Sidder og leger med Plex, eyeTV og remote Buddy på en Mac mini (med en Apple remote). Og er i den forbindelse stød i et par sprøsmål som jeg håber der er nogen der kan svare på :
Jeg ønsker faktisk ikke at benytte eyeTV til at se live TV, kun til at optage og lave Time Shift. Når jeg skifter fra Plex til eyeTV så begynder den jo at vise live TV, men jeg ønsker faktisk bare at få vist "eyeTV Programms" vinduet. Der er vel det eneste sted jeg kan få fat i det program som er ved at blive optaget. Kan det passe at man ikke selv kan vælge hvilken rækkefølge kanalerne skal ligge i eyeTV - specielt irriterende i EPG'en hvor alle kanalerne ligger (har lavet en favorit med udvalgte - men det hjælper jo ikke på rækkefølgen) PS hvordan er det lige jeg får OSX til at auto mounte min synology ifm. login/opstart (kan ikke finde det igen). Ellers er der jo ikke adgang til de film der ligger på NAS'en. |
|
![]() |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
![]() |
har du eyetv light ?
i den fulde version kan du bytte rundt på kanalerne Du kan auto mounte ved at: se denne side http://forum.synology.com/wiki/index.php/Mapping_a_Network_Drive Redigeret af lahan - 19-Juli-2011 kl. 13:20 |
|
![]() |
|
MaVa ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 132 |
![]() |
Du kan sagtens selv sortere dine kanaler. I kanaloversigten kan du klikke på overskrifterne for at vælge sortering. Vælg den "#" (tomme) længst til venstre. Så kan du selv trække dine kanaler frem og tilbage i den rækkefølge du ønsker.
jeg benytter selv plex, eye-tv, remotebuddy. I opsætningen under EyeTV kan du slå fra, at den skal åbne live tv ved aktivering af programmet. Så kan du via fjernbetjeningen blot finde dine optagelser. Kan ikke huske om remotebuddy giver direkte adgang til dine optagelser. Må jeg lige tjekke.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Jeg fandt ud af at det var den første overskrift man skulle markere for at kunne sortere selv....
Mht mapning af drev har jeg fundet ud af at når mini'en går i sleep-mode så bliver alle netværksdrev unmountet (standard OS X). I Plex nine har man delt MediaManager og GUI ud i 2 seperate programmer, og når man vælger en film via GUI så kan den ikke finde ud af at lave en reconnect. Jeg har fundet følgende wiki og forum - men det er ikke bare lige til.
Jeg har fundet en plugin til eyeTV men det jeg nok mangler mest er let afgang til det program som den er ved at optage (typisk børnetime).
Det hele skulle gerne være så let at betjene at man kan nøjes med remoten.
Jeg har også kikke på eyeTV App'en til iPhone. Den har også det problem at den pt. ikke understøtter WOL - så mini'en skal køre hele tiden.
Ifm. eyeTV ser jeg i grunden tit "This channel is currently not available" - både fra selve mini'en og fra iPhonen. Er det igen sleep-mode der driller USB stikket ? Bruger I sleep-mode ?
Jeg kan også se at mini'en ikke kan gå i sleep-mode når Plex er det aktive program. Redigeret af kim.t - 23-Juli-2011 kl. 10:14 |
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |