recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Remote control til PC, 30m
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Remote control til PC, 30m

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sjussen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sjussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Remote control til PC, 30m
    Sendt: 03-Marts-2013 kl. 08:03
Jeg søger efter en god løsning til at fjernbetjene vores PC, som skal flyttes fra stuen og ud i et centralt teknik rum.
I forbindelse med husbyggeri, får vi Flexcabling i huset. Vi har p.t. vores PC'er tilsluttet direkte til vores TV med et 2m HDMI kabel, men idéen med den nye installation er, at PCéren flyttes væk og vi så alene har et keyboard tilbage i stuen, som vi har i dag, men som bare rækker 5-8m. Det er ikke nok, og jeg søger en løsning, hvor man evt. igennen Cabling eller Wifi kan styre en PC'er placeret i den anden ende af huset.
Jeg tænkte der måtte findes en løsning, hvor man eks. har et Keyboard og så en receiver, som kan tilsluttes PC'eren igenne et RJ45 stik og kabel. eller hvilket som helst anden god løsning på dette problem.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af sjussen sjussen skrev:

Jeg tænkte der måtte findes en løsning, hvor man eks. har et Keyboard og så en receiver, som kan tilsluttes PC'eren igenne et RJ45 stik og kabel. eller hvilket som helst anden god løsning på dette problem.
Til tastatur og mus burde USB 1.1 vist være tilstrækkeligt, så f.eks noget som disse:
Lad dig ikke snyde af at der kan stå USB2.0, det er kun muligt med 1.1 på denne type.

Alternativ dyrere løsning kun være USB2.0 4 port network server som:
eller

Der findes andre på markedet. Jeg har købt 2 forskellige i Aldi for nogle år siden. Pris var ca. 250,- så vidt jeg husker.

Mvh JørgenT
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 11:25
Jeg tror jeg har en USB 2.0 4 port network hub liggende, hvis skal jeg kigge efter den så smid en PM. Så må vi finde ud af senere, hvad den evt. skal koste.
Til top
sjussen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sjussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 15:16
Tak for feed-back.
Disse løsninger kendte jeg ikke, så det er fremragende info og løser vores problem!

Vi har et IOGEAR 2,4mHz tastatur nu, tilsuttet PC med USB, så den USB sættes så I female stikket og iden anden ende af Cat5e kablet så en male USB ind I PCeren. Det ser let ud og løsning for tastaturet.

Hubben er interessant da den kan tage 4 stk. USB ser jeg - er det korrekt opfattet at den kan sende signalet til PC placeret I den anden ende af huset? Er der nogen afstands begrænsning - der er vel omkring max. 25m og et par mure imellem PC og Jeg kender ikke teknikken I dette, så undskylder hvis det lyder tåbeligt.
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 07:08
Jeg fik aldrig leget med den, men som jeg husker det så er der ingen begrænsning mht. afstanden, det er bare et spørgsmål om længden på dine netværkskabeler.
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 08:15
Har du en tablet/telefon med enten windows phone eller android?
Har du et trådløst netværk?
Gider du ikke give penge for nyt udstyr?

Jeg stod i samme situation for nogle måneder tilbage og fandt frem til denne løsning, virker perfekt.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af sjussen sjussen skrev:

Vi har et IOGEAR 2,4mHz tastatur nu, tilsuttet PC med USB, så den USB sættes så I female stikket og iden anden ende af Cat5e kablet så en male USB ind I PCeren. Det ser let ud og løsning for tastaturet.

Du skal måske lige tjekke om tastaturet kræver USB 2.0 hvis du vil køre over den passive extender.
Jeg har kun prøvet med et kablet USB tastatur.

Mvh JørgenT
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 11:06
Er vi ude i remoteløsningerne må jeg også sige, at PCremote pro til Windows phone spiller rigtig godt, ikke helt den løsning du søger, men den er derhenad.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu