recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Remote "OneForAll Kameleon URC8308" ...Any good?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRemote "OneForAll Kameleon URC8308" ...Any good?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Emne: Remote "OneForAll Kameleon URC8308" ...Any good?
    Sendt: 24-Juni-2010 kl. 11:00
Jeg har en gammel Harmony, jeg skal have skiftet ud nu, da flere af knapperne er visnet.

Har fået mulighed for at købe en OneForAll Kameleon URC8308 billigt af et familiemedlem. Nogen der har erfaringer med den?

Redigeret af Shiva - 24-Juni-2010 kl. 11:01

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10580
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 11:04
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Se anmeldelse her: http://www.remotecentral.com/urc9960/index.html

Flemming
Tak for link.

Ja, det er noget af anmeldelse at save sig igennem. Det er dog storebror 9960, der bliver anmeldt. Kunne godt tænke mig at vide, om nogle brugere har haft den i hænderne i praksis.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10580
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Se anmeldelse her: http://www.remotecentral.com/urc9960/index.html

Flemming
Tak for link.

Det er dog storebror 9960, der bliver anmeldt.

Det er jeg klar over. Det var også bare for at give dig et fingerpeg om, hvad du kan forvente.
Jeg har selv en Oneforall 6, model 7560, på ottende år, som jeg har været/er særdeles tilfreds med.

Flemming 

Redigeret af fltk - 24-Juni-2010 kl. 11:58
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 20:25
Jeg kiggede på anmeldelsen, og den virker som et skridt nedad i forhold til Harmony på en del punkter.

Den kommer forprogrammeret med en kæmpe database over apparater, men databasen kan tilsyneladende ikke opdateres, når der kommer nye apparater på markedet.

Så kan man som nødløsning lade den lære fra det nye apparats fjernbetjening, men den kan reelt kun lære ganske få knapper på den måde, før den løber tør for plads i hukommelsen.

Og så det allervigtigste: Den ser ud til kun at være delvist aktivitetsbaseret. Den har 1 aktivitet, hvor man kan styre på tværs af alle apparater, men ellers ser det ud til, at man skal vælge apparat hele tiden. Der er så blødt lidt op på det med nogle punch-through-kommandoer, hvor man kan sætte f.eks. kanalknappen til at gå til TV'et uanset hvilket apparat, der er valgt. Men så skifter denne knap altså også kanal på TV'et, når man hører radio. Det virker noget fattigt i forhold til Harmony, hvor man helt frit for hver aktivitet kan vælge hvilket apparat, der skal modtage hvilke tastetryk.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu