Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 20:15 |
ja tænk på alt det udstyr der ikke fungerer uden batterier
men det er sguda en skæg besked at "Hello" = "Low batt" hvorfor ikke bare skrive det i displayet.
Men sjovt nok havde min søn en gåvogn der kunne spille melodier, en dag begyndte den at spille nogle helt andre melodier som slet ikke passede til gåvognen... vi undrede os hvad der var galt... men sjovt nok.. da der kom nye batterier i, så spillede den de oprindelige rigtige melodier igen... elektronik er sgu underligt
Redigeret af rhsin - 13-Juni-2009 kl. 20:18
|
Mvh
René
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 20:21 |
Hother skrev:
Kampus skrev:
Startrek skrev:
Kampus skrev:
Hother skrev:
Kampus skrev:
Har nu kørt en fuld MCACC setup. Og lavet mine personlige indstillinger i Mem. 2 ved hjælp af frontens knapper - rimeligt besværligt
Jeg tror fuldt og fast på at det er remoten der gør knuder, da den heller ikke vil betjene TVet
|
Ja det ku godt tyde på, at remoten er en bytter. Men ring lige til Pioneer support på mandag, og hvis de ikke har en løsning, så vil jeg tro at Sparshop skaffer dig en ny relativt hurtigt
|
Det vil jeg gøre. Det er da helt utroligt så vigtig den remote er. Bare det snart var mandag
|
Måske et dumt spøsmål. har du bruget de batterier der fuldt med, man ved jo ikke hvor gammle de er, ellers så prøve lige med nye frisk batterier, kunne jo værre at det var der at problmet er ?
|
Startrek I love you. Det var da et godt spørgsmål, hvorfor har jeg ikke selv tænkt på det.
DET VAR BATTERIERNE DER VAR FLADE
|
Tænk - det var også min tanke, men for pokker din receiver er jo helt ny!
Nå men det var da super at der kom en løsning.
Så behøver jeg ikke at læse mere i brugermanualen i aften
|
Nej nu kan der slappes af. Spørgsmålet er så bare om det er galt om 14 dg igen, for så er der jo stadig et problem med den. Batterierne er mærket med 2 - 11 som dato, så det er lidt foruroligende.
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 20:23 |
Kampus skrev:
Hother skrev:
Kampus skrev:
Startrek skrev:
Kampus skrev:
Hother skrev:
Kampus skrev:
Har nu kørt en fuld MCACC setup. Og lavet mine personlige indstillinger i Mem. 2 ved hjælp af frontens knapper - rimeligt besværligt
Jeg tror fuldt og fast på at det er remoten der gør knuder, da den heller ikke vil betjene TVet
|
Ja det ku godt tyde på, at remoten er en bytter. Men ring lige til Pioneer support på mandag, og hvis de ikke har en løsning, så vil jeg tro at Sparshop skaffer dig en ny relativt hurtigt
|
Det vil jeg gøre. Det er da helt utroligt så vigtig den remote er. Bare det snart var mandag
|
Måske et dumt spøsmål. har du bruget de batterier der fuldt med, man ved jo ikke hvor gammle de er, ellers så prøve lige med nye frisk batterier, kunne jo værre at det var der at problmet er ?
|
Startrek I love you. Det var da et godt spørgsmål, hvorfor har jeg ikke selv tænkt på det.
|
|
Nej nu kan der slappes af. Spørgsmålet er så bare om det er galt om 14 dg igen, for så er der jo stadig et problem med den. Batterierne er mærket med 2 - 11 som dato, så det er lidt foruroligende. |
Husk helt nye og friske Batterierne af af en god kvalitet, såden en remo. bliver jo brugt meget 
Redigeret af Startrek - 13-Juni-2009 kl. 20:24
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 20:25 |
rhsin skrev:
men det er sguda en skæg besked at "Hello" = "Low batt" hvorfor ikke bare skrive det i displayet.
Men sjovt nok havde min søn en gåvogn der kunne spille melodier, en dag begyndte den at spille nogle helt andre melodier som slet ikke passede til gåvognen... vi undrede os hvad der var galt... men sjovt nok.. da der kom nye batterier i, så spillede den de oprindelige rigtige melodier igen... elektronik er sgu underligt
|
Jamen der var et symbol for batteri i displayet. Det havde jeg da bare ikke skænket en tanke. Og nu er det væk. Symbolet tror jeg faktisk var der fra dag 1
Redigeret af Kampus - 13-Juni-2009 kl. 20:26
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 20:27 |
Startrek skrev:
Kampus skrev:
Hother skrev:
Kampus skrev:
Startrek skrev:
Kampus skrev:
Hother skrev:
Kampus skrev:
|
|
|
|
|
|
Nej nu kan der slappes af. Spørgsmålet er så bare om det er galt om 14 dg igen, for så er der jo stadig et problem med den. Batterierne er mærket med 2 - 11 som dato, så det er lidt foruroligende.
|
Husk helt nye og friske Batterierne af af en god kvalitet, såden en remo. bliver jo brugt meget 
|
Ja men de skal altså holde lidt længere end 14 dg. Godt at jeg har en større samling af Aldi's gode batterier liggende
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 20:29 |
Kampus skrev:
rhsin skrev:
|
Jamen der var et symbol for batteri i displayet. Det havde jeg da bare ikke skænket en tanke. Og nu er det væk. Symbolet tror jeg faktisk var der fra dag 1
|
Ku da være at jeg skal checke for det samme sybol. Din og min receiver må jo være produceret samtidig, om sikkert taget fra den samme kasse med gamle Panasonic batterier
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 20:30 |
Kampus skrev:
rhsin skrev:
|
Jamen der var et symbol for batteri i displayet. Det havde jeg da bare ikke skænket en tanke. Og nu er det væk. Symbolet tror jeg faktisk var der fra dag 1 |
Og hvad kan man lære at det, bruge aldrig de vedlagte batterier, man ved ikke hvor gammle de er og mange gang er det de billigste af de billigste batterier der er smid med, har se batterier mærker som jeg ikke kendte 
Redigeret af Startrek - 13-Juni-2009 kl. 20:32
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 20:32 |
må jeg foreslå enten en logitech remote med ladedock eller alternativt genopladelige batterier sådan som du slider på remoten så er det nemmere/billigere at købe en ny logitech end at skulle have en ny original pioneer remote.
plejer kun at bruge den originale pioneer remote den første måneds tid indtil jeg har lært alle nødvendige og ofte brugte knapper og genveje, så koder jeg min logitech helt op så alle genveje osv ligger mest optimalt.
Det plejer min kone at være gald for, da logitech remoten når den er programmeret relativt ens arbejder ens uanset hvor meget udstyr jeg skifter ud... så skal hun ikke lære en ny remote hver gang til hver enkelt enhed, men blot lære hvordan man styre enkelte aktiviteter
|
Mvh
René
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 20:34 |
ja min sc-lx71 remote har også batteristatus med et tomt batteri på med en streg over, sådan var de allerede da jeg tog dem ud af kassen.... de har nok sparet strømmen væk
det symbol der vises må så stå for low batt
Redigeret af rhsin - 13-Juni-2009 kl. 20:35
|
Mvh
René
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 20:36 |
Jamen den er god nok. I har alle et kommende problem så
Regner med at få indlært både TV og BD i reciever remoten engang når det ikke driller mere
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 15-August-2009 kl. 12:46 |
Kampus skrev:
Startrek skrev:
|
|
Så er den gal igen!!! Efter 2 mdr virkede min remote ikke her til morgen. Og så at der ikke stod noget i displayet, så overraskende nok var batterierne flade igen...
Det kan vel ikke passe at batterierne kun holder i 2 mdr? Regner med at sende en mail til Sparshop om problemet. Andre der har haft det samme?
Redigeret af Kampus - 15-August-2009 kl. 12:48
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 15-August-2009 kl. 18:07 |
Kampus skrev:
Så er den gal igen!!! Efter 2 mdr virkede min remote ikke her til morgen. Og så at der ikke stod noget i displayet, så overraskende nok var batterierne flade igen...
Det kan vel ikke passe at batterierne kun holder i 2 mdr? Regner med at sende en mail til Sparshop om problemet. Andre der har haft det samme?
|
Jeg har ikke haft min receiver så længe... men måske du skulle købe nogle rigtigt gode batterier for den er åbenbart en strømsluger og du sidder jo og piller ved remoten hele tiden 
|
Mvh
René
|
 |