recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ren 5.1 vs opskaleret til 7.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRen 5.1 vs opskaleret til 7.1

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Afstemningsspørgsmål: Hvad fortrækker i at hører?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
20 [50.00%]
20 [50.00%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2010 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

NEJ! Ikke med Prologic da. Du skal ha' signalet fra skiven uden fix faxerier så direkte som muligt i dine højttalere
er helt enig lige som billedekvalitet

men lyd kan man ikke måle og det må være op til en selv at vudere
bruger kun fix faxerier fra stereo lyd(film). 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2010 kl. 14:01
Ja det svarer lidt til at man i gamle dage brugte den knap der boostede bas og diskant på en stereo forstærker. Sjovt nok kan jeg ikke lige komme i tanker om hvad den hed LOL
 
Det må være varmen, den hedder LOUDNESS!Tongue


Redigeret af Kampus - 02-Juli-2010 kl. 19:38
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2010 kl. 14:08
Lidt nysgerrig, når nu i snakker om at køre lyden direkte, altså uden om DSP og lign. Hvordan forholder i jer så til, Standing Wave, ambient noise, delay, afstande fra højtalere til lytte position samt EQ. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2010 kl. 14:15
Det er vel på linie med at vende højttalerne rigtigt, at lave den mest optimale placering af højttalerne. Bruge nogle gode kabler etc.
 
Bruger selv Standing Wave, delay, afstand til HT, men ikke EQ. Sjovt nok er det ikke slået fra i "Pure Direct" på Pioneer.


Redigeret af Kampus - 02-Juli-2010 kl. 14:17
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2010 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det svarer lidt til at man i gamle dage brugte den knap der boostede bas og diskant på en stereo forstærker. Sjovt nok kan jeg ikke lige komme i tanker om hvad den hed LOL
Du tænker nok på "Loudness" og det fungerer ofte glimrende hvis det bruges rigtigt, altså når man lytter ved lavt niveau - Men mindre heldigt hvis man blæser helt op for volumen.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2010 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er vel på linie med at vende højttalerne rigtigt, at lave den mest optimale placering af højttalerne. Bruge nogle gode kabler etc.
 
Bruger selv Standing Wave, delay, afstand til HT, men ikke EQ. Sjovt nok er det ikke slået fra i "Pure Direct" på Pioneer.
Er begyndt at køre med EQ, det gav umiddelbart en bedre effekt på lyden pga. refleksionerne i stuen. Og det er umiddelbart ret voldsomme EQ justeringer der sker, specielt når der ikke er rullet ned for vinduerne.

Har du prøvet at lave en 3 punkt justering med MCAAC med Professional acoustic calibration eq.

Evt. hvilke værdier fik du i dit filter på din sub, frekvensen, Q og ATT i db. "Standing Wave"

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2010 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det svarer lidt til at man i gamle dage brugte den knap der boostede bas og diskant på en stereo forstærker. Sjovt nok kan jeg ikke lige komme i tanker om hvad den hed LOL
den hed bass boost på min gamle sony stereo forstærker 
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2010 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det svarer lidt til at man i gamle dage brugte den knap der boostede bas og diskant på en stereo forstærker. Sjovt nok kan jeg ikke lige komme i tanker om hvad den hed LOL
den hed bass boost på min gamle sony stereo forstærker 

Men det fungere aldrigLOL min bror havde en sony ghotoblaster med megabas. den ku spille
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2010 kl. 16:33
Men når jeg køre film med 5.1 spor. så skiller min reciever lyden godt ad med de fleste film.
jeg ved ikke hvordan de mixer film. men jeg nægter at tro at de kun mixer i 6 kanaler til det at musik er mixet i langt flere
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2010 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men når jeg køre film med 5.1 spor. så skiller min reciever lyden godt ad med de fleste film.
jeg ved ikke hvordan de mixer film. men jeg nægter at tro at de kun mixer i 6 kanaler til det at musik er mixet i langt flere
De mixer skam i rigtige mange kanaler, det gør de også til musik, men alm. cd har jo stadig kun 2 lydspor
 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2010 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det svarer lidt til at man i gamle dage brugte den knap der boostede bas og diskant på en stereo forstærker. Sjovt nok kan jeg ikke lige komme i tanker om hvad den hed LOL


Som skrevet andetsteds - Loudness.

På de gamle forstærkere var det en knap, på mere moderne kunne den være variabel og på de lidt mere moderne var den variabel sammen mad volumenpotmetret (kræver et ekstra udtag på potmeteret).


Klaus

Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2010 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men når jeg køre film med 5.1 spor. så skiller min reciever lyden godt ad med de fleste film.
jeg ved ikke hvordan de mixer film. men jeg nægter at tro at de kun mixer i 6 kanaler til det at musik er mixet i langt flere
De mixer skam i rigtige mange kanaler, det gør de også til musik, men alm. cd har jo stadig kun 2 lydspor
 
Så er processerne jo lavet til at skille dem ad. Jeg snakket med mike sheridan en gang om at det ville være fedt hvis der fandtes et lydformat som kunne indeholde samtlige kanaler, så man fik fuld udbytte af lyden til musik
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu