|
Rengøring af Qled skærm. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Falcon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Juni-2022 kl. 10:59 |
Jeg har et Samsung Qled TV hvor jeg er bange for jeg har fået ødelagt skærmen ved rengøring. Jeg havde et par finger aftryk som jeg ville fjerne med noget skærm rens på en blød fiber klud, men det gjorde det blot værre. Nu har jeg en plet på ca 20 x 10 cm som jeg ikke aner hvordan jeg får væk. Gode råd modtages med glæde så jeg ikke får lavet yderligere skade på den.
mvh Jlund
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er forskellige belægninger på LCD-panelet afhængigt af prisklassen. Hvad er modelnavnet? Og har du mulighed for at uploade et billede?
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Falcon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
Modelnr: 55 Q77A
Jeg har prøvet at tage billede af det, men det bliver blot spejlning af stuen, så det kan slet ikke ses.
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4660 |
Hmm jeg kan ikke huske om Q77A fik Samsungs særlige antirefleks filter eller om skillelinjen lå ved 8-serien i 2021. Har skærmen regnbue-refleksioner når kraftigt lys fra lamper eller vinduer falder på det? Eller er det mere et spejlbillede.
Er din skærmrens vandbaseret? Altså uden alkohol og sæbe. Prøv at tage et foto i aftentimerne, om muligt.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Mere et spejlbillede synes jeg.
Skærmrens er noget "gammelt" AM Flat screen cleaner,safe for LCD, Plasma,LED, Oled står der på flasken. Jeg skal prøve at tage et billede når der ikke er så meget lys i stuen.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Manualen siger:
Pleje af tv'et • Apparatet rengøres ved at trække stikket ud af stikkontakten og tørre det af med en blød, tør klud. Brug ikke kemikalier som f.eks. voks, rensebenzin, sprit, fortyndere, insekticider, luftfriskere, smøremidler eller rengøringsmidler. Disse kemikalier kan beskadige tv'ets udseende eller fjerne påskrifter trykt på produktet. Klaus
|
|
![]() |
|
Prøvede skam først med en tør fiber klud, og da det ikke virkede, prøvede jeg med omtalte skærmrens, men det gjorde det kun meget værre, så nu tør jeg næsten ikke prøve andet. Men har I et viunder middel I tror kan redde det, så kom endelig med det.
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5049 |
Bruger altid en fiberklud vredet hårdt op i lunken vand, aldrig andet.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Tror bare at det er for sent……
Klaus
|
|
![]() |
|
Hajsa ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 319 |
Jeg bruger destilleret vand og microfiberklude.
|
|
![]() |
|
sd ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2012 Status: Offline Point: 288 |
Jeg bruger brillerens på computerskærmene. Det tager fedtpletter.
Redigeret af sd - 23-Juni-2022 kl. 09:34 |
|