recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rengøring af Samsung 7070
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRengøring af Samsung 7070

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Februar-2009
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: Rengøring af Samsung 7070
    Sendt: 23-Maj-2009 kl. 21:37
Hey

Hvad bruger I til selve skærmen, har selv dette og ligge Spectral spray og det burde vel være udemærket?

Ydermere, hvad benytter I til rammen? Jeg tænkte ikke lige klart første gang, og brugte en blød karklud og viskestykke og hvis lyset rammer kan man se små ridser, så kan ik anbefales. Men bruger I bare den klud der medfølger, og så putter lidt vand på, til at fjerne klister for klistermærkerne?

Redigeret af uggeren - 23-Maj-2009 kl. 21:38
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40576
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 21:49

Det viste produkt eller en hver anden skærmrens er hvad der skal bruges. til kabinettet en almindelig støveklud, men det kan IKKE undgås at der kommer de små ridser du omtaler, det er så blankt at selv det mindste vil kunne ses. det kan dog fjernes igen med andre produktet, hvis man da gider, det kommer igen.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det viste produkt eller en hver anden skærmrens er hvad der skal bruges. til kabinettet en almindelig støveklud, men det kan IKKE undgås at der kommer de små ridser du omtaler, det er så blankt at selv det mindste vil kunne ses. det kan dog fjernes igen med andre produktet, hvis man da gider, det kommer igen.

Hvilke produkter kan man bruge til at fjerne dem?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 12:02

Der er visse produktet inden for den proffessionelle bilpleje der kan bruges til at fjerne/udglatte småridser i bløde overflader. Det bruges på nyvogne og får dem til at fremstå skinnende blanke, effekten er dog ikke vedvarende.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
junsas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af uggeren uggeren skrev:

Hey

Hvad bruger I til selve skærmen, har selv dette og ligge Spectral spray og det burde vel være udemærket?

Ydermere, hvad benytter I til rammen? Jeg tænkte ikke lige klart første gang, og brugte en blød karklud og viskestykke og hvis lyset rammer kan man se små ridser, så kan ik anbefales. Men bruger I bare den klud der medfølger, og så putter lidt vand på, til at fjerne klister for klistermærkerne?

Fik du ikke en lille blå mikrofiber klud med tv'et ? iså fald skal du bruge den og  noget skærmrens PÅ kluden.

Samsung 55"KS9005

Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9
Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af junsas junsas skrev:

Hey

Fik du ikke en lille blå mikrofiber klud med tv'et ? iså fald skal du bruge den og  noget skærmrens PÅ kluden.

Jo, den fik jeg med, men af en eller anden grund glemte jeg alt om den, da jeg hurtigt lige ville gøre den rent. Hvad bruger du til rammen, bare kluden eller putter du også der skærmrens på`?
Til top
junsas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 07:16

Hey

Hvad bruger I til selve sk�rmen, har selv dette og ligge Spectral spray og det burde vel v�re udem�rket?

Ydermere, hvad benytter I til rammen? Jeg t�nkte ikke lige klart f�rste gang, og brugte en bl�d karklud og viskestykke og hvis lyset rammer kan man se sm� ridser, s� kan ik anbefales. Men bruger I bare den klud der medf�lger, og s� putter lidt vand p�, til at fjerne klister for klisterm�rkerne?
Fik du ikke en lille bl� mikrofiber klud med tv'et ? is� fald skal du bruge den og� noget sk�rmrens P� kluden.

Jo, den fik jeg med, men af en eller anden grund glemte jeg alt om den, da jeg hurtigt lige ville g�re den rent. Hvad bruger du til rammen, bare kluden eller putter du ogs� der sk�rmrens p�`?

samme procedure...  i det hele talt helst en microfiberklud og ikke andre klude. Du må ALDRIG sprøjte direkte på skærmen eller ramme.

Samsung 55"KS9005

Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9
Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 11:35

Hey

Hvad bruger I til selve sk�rmen, har selv dette og ligge Spectral spray og det burde vel v�re udem�rket?

Ydermere, hvad benytter I til rammen? Jeg t�nkte ikke lige klart f�rste gang, og brugte en bl�d karklud og viskestykke og hvis lyset rammer kan man se sm� ridser, s� kan ik anbefales. Men bruger I bare den klud der medf�lger, og s� putter lidt vand p�, til at fjerne klister for klisterm�rkerne?
Fik du ikke en lille bl� mikrofiber klud med tv'et ? is� fald skal du bruge den og� noget sk�rmrens P� kluden.

Jo, den fik jeg med, men af en eller anden grund glemte jeg alt om den, da jeg hurtigt lige ville g�re den rent. Hvad bruger du til rammen, bare kluden eller putter du ogs� der sk�rmrens p�`?
samme procedure...  i det hele talt helst en microfiberklud og ikke andre klude. Du må ALDRIG sprøjte direkte på skærmen eller ramme.

Oki, er det noget specielt skærmrens du benytter, tænker på mærke?
Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-August-2007
Point: 479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 22:09

Hey

Hvorfor må man ikke sprøjte direkte på skærmen????

Til top
junsas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 22:14
Du får ikke en jævn eller ordentlig rengøring end hvis du sprøjter på kluden istedet for. Der står på min Dr. Beckmann skærmrens at jeg skal sprøjte på kluden, så det gør jeg... 

Samsung 55"KS9005

Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 22:17

Om det gøres på den ene eller den anden måde har ingen praktisk betydning.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu