recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - renovering af Cerwin Vega kantophæng
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

renovering af Cerwin Vega kantophæng

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 15:50
Som jeg skrev er der ikke budgetteret med at skulle renovere nyindkøbte højtalere.
Det jeg fisker lidt efter er om alderen har en betydning hvis ellers kantophæng ser pæne ud?
Ellers vil jeg gå efter nyere højtalere som har max 10 år på bagen
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 16:19
Hifi klubben har tilbud på CV 15" til 1995,-

Så kan det næsten ikke betale sig at købe brugt.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 17:02
Får AT-100 for 2000 kr sættet. De skulle eftersigende være en del bedre end de nye cv'er.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19679
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Har ikke i sinde at købe en 25 år gammel højtaler. Den holder vel næppe længe?

Fordi?

Mine Dali 4b er (ud over solfarvning af kabinet) så gode som da de var nye.
Mine DLS R66 er fra 2005 og dermed 9 år gamle. Her er det igen kun kabinettet der er let medtaget.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 17:11
Gå efter DC serien istedet :)
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 17:32
DC pga?
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 17:33
De lyder bedre.. :)
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 17:51
Troede at-100 og dc-15 vare mere eller mindre identiske?
Men nu er det ikke såå vigtigt.. Det er bare nogle dansehøjtalere jeg skal have
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 09:07
Det er ikke unormalt at kantophæng går i stykker, har været i nærkamp med Cervin Vega, B&O samt JBL Control 1. (JBL sidder i dag som baghøjtaler i stuen)
Den CV højtaler du har kig på kan være et godt bud hvis de skal bruges til lidt "Rock i Synagogen" da Diskanten er meget hårfør, og med friske kantophæng spiller de udemærket, men rigtigt, de er nok nærmere 20 end 10 år...
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 13:26
Hej,
jeg købte kant-ringe hjem til mine selvbyggede højtaler som var 20 år gamle her et par år tilbage! Kant-ringene begundte at smuldre i forbindelse med flytning. Købte fra http://www.goodhifi.com
Som vist idag hedder http://www.speakerrepairshop.com/index.php?action=home&lang=EN

Det var ret let at gøre og jeg kan ikke høre at lyden skulle være blevet forringet! Så i min optik er de som nye hvis de er renoverede! Så køb bare brugte enten renoverede eller endnu bedre nogle du evt. får til en god pris og selv renovere! 

Så om ikke andet for at nedsætte vores brug og smid væk kultur, vil jeg da slå et slag for at man om ikke andet overvejer at reparere sine højtaler.  

Redigeret af kbaggen - 10-April-2014 kl. 13:29
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu