recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rensning af HD-optager !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRensning af HD-optager !

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sommer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Rensning af HD-optager !
    Sendt: 28-Februar-2007 kl. 15:23

Jeg har lidt problemer med min Philips 5330H som er begyndt at brokke sig når vi sætter en DVD-film på - maskinen skriver "ingen disk", og laver også lidt andre sjove ting hvis jeg prøver at brænde en DVD fra harddisken.

Jeg har søgt lidt herinde og er kommet frem til, at den nok trænger til en grundig rensning i første omgang - maskinen står i et lokale hvor der også bliver røget

Men hvor kan jeg få det gjort ?? Jeg tør ikke at kaste mig ud i det selv... Maskinen er købt i ElGiganten og jeg er ikke meget for at sende den derud.
Og bliver harddisken slettet når maskinen åbnes til en rensning ?

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe

Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 17:44
Et bud der ikke kræver at du åbner maskinen er at det er linsen i DVD drevet der trænger til rensning og den slags kan du sagtens gøre selv. Køb en speciel rense DVD i en butik og følg instruktionerne.
Til top
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 19:37

Jeg tog chancen med min Sony 710, da den fik problemer med bl.a. at kunne læse dobbelt layer skiver.  Dvs. jeg skilte den for at få plads til at rense laserhovedet med en vatpind dyppet i isopropylalkohol. Rensningen løste problemet!

Du kan tage chancen en rense DVD, MEN der er ingen garanti for succes. Hvis der f.eks. er kommet støv på laserhovedet, så har du en god chance for at en rense DVD kan hjælpe. Hvis din HD optager derimod står i en stue, hvor der kan komme f.eks. blot en næsten usynlig lille smule tobaksrøg på laserhovede, så hjælper rense DVD formentlig ikke - heller ikke de renser DVD'er, som leveres med rensevæske.

En rensning på et autoriseret værksted koster typisk 700 - 800 kr. Er garantiperioden udløbet (selve DVD boksen er formentlig beskyttet med tape, så du er afsløret, hvis du skiller den) og har du mod på selv at rense optageren, så er det et forsøg værd!

Perfektionist

Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu