|
Rensning af VHS og Kassettebåndoptager |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 13-Marts-2007 kl. 16:32 | ||
Du kredser lidt omkring prisen og jeg har ikke lige købt en flaske de sidste par år, men den sidste pris jeg gav var noget i retning af 10 kroner for 100 mL, så måske en tyver... men jeg har ikke tjekket det, og Lars skriver det er billigere i Matas.
Man skal ikke være speciel sikker på hånden for at håndterer en vatpind. Man bør efter min mening ikke bruge vatpind til videohoveder - ikke fordi de kan knække af, for det kan de ikke, men det (tromlen) kan komme ud af justering og vattet kan hænge fast i videohovedet.
Isopropylalkohol (eller anden væske) på rensebånd vil næsten helt sikkert medføre båndsalat, så det ville jeg undlade, medmindre rensebåndet er konstrueret til det. De fleste er ikke. Så mit forslag: Kasettebåndoptager: Rens med Isopropylalkohol på vatpind, først audiohovedet, så slettehovedet (det lille tv) og til slut og meget grundigt, kapstangen incl gummihjul. Videobåndoptager: Brug et egnet videorensebånd og følg Lars gode råd her /MichaelS |
|||
mvh MichaelS
|
|||
Perfektionist
Super bruger Oprettet: 04-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
Sendt: 13-Marts-2007 kl. 20:06 | ||
Radiomand Jeg synes, Lars's beskrivelse er glimrende, og han foreslår også vaskeskind til rensning af videotromlen / videohovederne. Selv tråde fra plastikvatpinde kan sætte sig fast i videohovederne. |
|||
Perfektionist
Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65 |
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 13-Marts-2007 kl. 20:13 | ||
Hvis man ikke passer på , så ja. Har dog renset andres og egne maskiner igennem de sidste 20 år uden problemer, og mere effektivt end med rensebånd. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
Perfektionist
Super bruger Oprettet: 04-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
Sendt: 13-Marts-2007 kl. 21:32 | ||
Absolut enig, rensebånd er af begrænset værdi. Jeg har bare dårlige erfaringer med vatpinde og videotromlen. Til den synes jeg vaskeskind duppet med isopropylalkohol virker perfekt.
|
|||
Perfektionist
Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65 |
|||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |