recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rente og gebyrfrit lån i Elgiganten?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rente og gebyrfrit lån i Elgiganten?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rente og gebyrfrit lån i Elgiganten?
    Sendt: 25-November-2013 kl. 16:00
Hej,

Det der lån man kan foretage ved køb af ting i Elgiganten, som er 100% rente og gebyrfrit, er der nogle af jer der har prøvet det før?

Er det bare lige til, eller er der noget man skal passe på? Så vidt jeg kan læse inkl. det med småt, så er der virkelig ikke nogen ekstrabetaling, men hvordan kan de lige leve med det?

Plejer det ikke at være den måde de tjener penge på, ved at låne penge ud?
          
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 16:22
Umiddelbart ingen faldgrupper. Lånet kan kun fåes i en kort tid, så det må være for at kickstarte julehandelen. Men da det er en bank der står for kreditten, kan de vel opsige lånet før tid og kræve hele det skyldige beløb. Elgiganten er kun formidler

Edit. Jeg ville aldrig selv hoppe på sådan et lån. Træls at skulle af med penge i 60 mdr for noget

Redigeret af Kampus - 25-November-2013 kl. 16:24
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 16:43
Ja det kan der være noget om, og jeg ville heller ikke personligt selv binde mig på noget i 5 år, men det er jo også kun muligt at få 5 års lån hvis du køber for 30,000 kr. eller mere. Er man ude efter noget der koster 10,000 kr., så kan du max låne i 20 mdr. hvilket gør det lidt mere attraktivt i mine øjne :)
          
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 18:59
Det har de haft hele året så vidt jeg husker, så det er ikke noget med julehandel at gøre.
Mon ikke de ser den lille udgift de har, som en investering, fordi flere fristes til at tage en dyrere model og mere udstyr, da det jo lige pludselig er en "mindre udgift" end at smide det hele på en gang
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 20:23
Nej det kan der være noget om. Men jeg skulle også bare lige høre om der var noget skjult ved det, og det er der altså ikke kan jeg forstå. Fedt nok :)
          
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 21:23
Min brillehandler tilbyder det samme. Her følger der et MasterCard med. Kortet koster penge at bruge og det er her der tjenes penge. Herhjemme klipper vi blot MasterCardet over og betaler afdragene.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 21:40
Har benyttet det 2 gange. 1 gang i Elgiganten og et andet sted. Der er ingen faldgruber og der tjenes ikke penge på lånet. Nogle gange koster det dog nogle hundrede kroner at oprette lånet.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 21:56
Faren ved den type lån er ikke nødvendigvis lånet i sig selv, men mere at man ender op med at forbruge flere penge end man ellers havde tænkt sig... Alene det gør at er man en svag sjæl passer man ekstra på det er den sikre vej til at få sin økonomi kørt bagud.

Jeg ved godt det er gammeldags, men til sådan typer ting skal man kun købe dem hvis man kan spare op og købe kontant.. Ellers er det et rimeligt godt hint om at man nok ikke har råd
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 21:59
Men hellere den slags lån end Kviklån og sms-lån

Redigeret af Kampus - 25-November-2013 kl. 21:59
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 22:25
Rene vi kunne ikke være mere enige. Jeg er så en af dem der godt kan finde på at låne pengene, men kun fordi det er gratis - jeg køber ikke noget jeg ikke kan betale kontant.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 07:52
Faren er vel hvis man bliver ved med at købe ting på afdrag uden man er bevist om det. Så man lige pludselig står med 10+ afdrag af gangen, fordi man ikke mærker det første gang man opretter lånet. 
Så er det en tur i Luksusfælden.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 12:28
Det eneste man skal passe på er at man ikke køber tingene for dyrt (fx. Leasy priser) og at man ikke optager for mange lån til man ikke kan betale afdragene. Dermed kan man risikere at der kommer renter på fordi man ikke har overholdt sin aftale.

Jeg kan nu godt finde på at tage et rentefrit lån - så kan jeg beholde pengene på kontoen og investere dem i aktier eller bare lade dem trække renter.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu