recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rente og gebyrfrit lån i Elgiganten?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rente og gebyrfrit lån i Elgiganten?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg kan nu godt finde på at tage et rentefrit lån - så kan jeg beholde pengene på kontoen og investere dem i aktier eller bare lade dem trække renter.

Lige præcis, jeg får ca. 6% for mit indestående, så kan ikke se en grund til ikke at tage gratis lån, så længe jeg har styr på, at have råd til at betale dem :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Lige præcis, jeg får ca. 6% for mit indestående

Hvor?

Klaus (der ikke kan opretholde så høj en rente)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Faren ved den type lån er ikke nødvendigvis lånet i sig selv, men mere at man ender op med at forbruge flere penge end man ellers havde tænkt sig... Alene det gør at er man en svag sjæl passer man ekstra på det er den sikre vej til at få sin økonomi kørt bagud.

Jeg ved godt det er gammeldags, men til sådan typer ting skal man kun købe dem hvis man kan spare op og købe kontant.. Ellers er det et rimeligt godt hint om at man nok ikke har råd

Når det ikke er forbundet med yderligere udgifter er det jo det samme om du sparer pengene op og så køber dimsen, eller du køber dimsen og sparer op til den bagefter. Når du er nået til slut er resultatet det samme. 

På den måde kan det være en håndsrækning til dem der kan synes det er svært at spare op, og det behøver jo ikke have noget med størrelsen af ens indkomst at gøre. 
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 14:40

Jeg kan nu godt finde på at tage et rentefrit lån - så kan jeg beholde pengene på kontoen og investere dem i aktier eller bare lade dem trække renter.

Præcis det samme jeg tænker. Hvis det ikke koste noget at låne, så gør jeg det Smile smutter sgu ned og tjekker det ud inden tidsfristen udløber.
          
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

På den måde kan det være en håndsrækning til dem der kan synes det er svært at spare op, og det behøver jo ikke have noget med størrelsen af ens indkomst at gøre. 

Hvis man synes det er svært at spare op, skal man da netop IKKE sætte sig i en mdl udgift. Så har man rygrad som en regnorm, og skal holde sig fra afbetaling Tongue
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvor?

5% på de første 50.000 på lønkontoen hos lån og spar bank.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 15:58

Den konto kan jeg ikke lige finde:
https://www.lsb.dk/lsb/content/produkter/priser/renter/Article

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 17:32

Hvor?

Jyskebank. Dog kun midlertidigt, så kommer jeg ned på renter som almindelige dødelige... desværre
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 22:29

Den konto kan jeg ikke lige finde:
https://www.lsb.dk/lsb/content/produkter/priser/renter/Article

Klaus

Den kan du forhandle dig til.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 22:43
Jeg har samme tænkning om dette.. Jeg får 6.75% på indestående og det kan jeg ligeså vel tjene min del på:-)

Overvejede det samme med cykelkøb(dog noget større beløb).. Langt bedre deal? Men ja man hæfter jo i en given lånsperiode, men har man alligevel de penge og stå, ja så kan det jo bare passe sig selv, mens man kan trække lidt renter😛
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 23:14
Nu har jeg selv sådan et lån lavet gemmen Elgiganten, det eneste jeg har at udsætte på det er den agrasive forretningsmetode banken bruger, ca 8 mdr efter vi optog lånet dumpede der er brev ind fra banken at vi var blevet bevilligt et lån på 40000 til en eller anden skyhøj rente og dokumenterne til underskrift var medsendt, der skulle bare skrives under og sendes tilbage til dem og vi ville så have pengene inden for en uge

Den slags metoder bryder jeg mig ikke om, det er ihertfald en nem måde at få lette ofre til at hoppe i gældsfælden
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2013 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Hej,

Det der lån man kan foretage ved køb af ting i Elgiganten, som er 100% rente og gebyrfrit, er der nogle af jer der har prøvet det før?

Er det bare lige til, eller er der noget man skal passe på? Så vidt jeg kan læse inkl. det med småt, så er der virkelig ikke nogen ekstrabetaling, men hvordan kan de lige leve med det?

Plejer det ikke at være den måde de tjener penge på, ved at låne penge ud?

Hvis du alligevel skal ud og låne til det du gerne vil have, så er det helt klart den absolut mest fornuftige måde at gøre det på. Et lån der ikke koster noget renter, afgift eller gebyr, det findes bare ikke bedre. Igen, forudsat at du alligevel skal ud og låne.

Hvordan de gør det, skal du slet ikke bekymre dig om. Det er deres Elgiganten og deres partnere´s hovedpine. Men jeg vil tro de deler avancen i døren, for banken låner sten sikkert ikke penge ud gratis. I såfald vil jeg slet ikke vide af den bank, da det er dømt til at gå galt. Elgiganten har deres avance at skrue på, og den del kan banken så få del i.
Dvs. Elgiganten betaler for gildet. Men tro mig, de skal nok hente de penge hjem et andet sted også. Så i sidste ende betaler forbrugerne, præcis som det plejer og skal være Smile

Så hvis du skal låne, så er det absolut den smarteste og billigste måde at gøre det på.

Faktisk kan man endda argumentere for, at selvom du måske havde penge til det kontant, så kunne der være en ide i, at låne til det alligevel. Det afhænger af din økonomi, hvor spændt du er økonomisk, og hvor langt frem du vil låse dig fast (i det her tilfælde er det lånets beløb der afgøre perioden), samt hvad du ellers forventer skal ske/kommer til at ske i samme periode. Kan man tænke sig og forudse disse tanker, så kan man faktisk argumentere for, at man låner, selvom man reelt har råd til at lade være. Men det er udelukkende fordi det ikke koster en krone! Det kræver disciplin og godt styr på sin økonomiske situation nu og i den periode man låser sig.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu