|
Rente og gebyrfrit lån i Elgiganten? |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er helt enig med dig rshin. Men problemet ligger altså i, at lånetageren i mange tilfælde ikke helt har ordentlig styr på sin økonomi og ikke er disciplineret nok. Disse mennesker skal holde sig fra alt hvad der hedder lån, uanset om de koster noget eller ej. Hvis man omvendt har styr på det, så er det den absolut smartest måde at låne penge på. Det er nærmest ufatteligt at det kan lade sig gøre. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Schyyy, ikke så højt.. tænk hvis de lukker det igen
![]() |
|
![]() |
|
Det er jeg ikke enig i. I og med du låser dig i en periode, (selvom den er begrænset), så har du en vis usikkerhed i denne periode for, at din indkomst eller yderligere udgifter helst ikke skal ændre sig i negativ retning i den periode du har låst dig fast. Jo højere din indkomst er i forhold til dine udgifter (rådighedsbeløb), desto mindre vigtigt er dette. "Alt det andet", udgifter/indkomst=rådighedsbeløb er jo netop brugt som udgangspunkt i vurderingen da du indgik lånet. Så hvis noget af "alt det andet" ændre sig, så ændre det derved også dit oprindelige udgangspunkt. Denne del BØR man tage hensyn til, ellers kan det gå helt galt. Det betyder også, at hvis man er spændt ekstremt hårdt op i forvejen, lad os for nemhedens skyld sige, at man har ikke overskud i sit rådighedsbeløb til andet end lige præcis afdraget, så skal man virkelig overveje nøje, om det også er den risiko værd i den periode man låser sig i. For igen, risikoen for at rådighedsbeløbet kan ændre sig, den er der altid. |
|
![]() |
|
Lige en advarsel til dem der overvejer at låne, og specielt når det er denne typer kampagne lån.
Nu har jeg skrevet en del om, at den tid man låser sig fast, den skal man forsøge forudse så godt som muligt. Problemet er, at starttiden på denne periode, den bestemmer man ikke. Eksempel: Man køber d. 01.03 et nyt Tv i elgiganten rente og gebyrfrit, og indgår der en kontrakt på eksemplevis 20 mdr afdrag. Normalvis er der en administrativ periode fra du har skrevet kontrakten, til afdragene begynder at blive betalt. Denne tid kan OGSÅ være en risiko. For i eksemplet med Elgiganten, der er det Express Bank der styre, hvornår afdragene begynder. Og hvis de har travlt, så kan det desværre godt tage nogle måneder, inden de begynder at trække pengene. Det har betydning for sluttidspunktet for periode. Og den del bør man OGSÅ tage højde for. Jeg har desværre selv erfaring med, at Express Bank kan være flere måneder om dette. Faktisk så længe efter, så jeg måtte henvende mig til Express Bank og spørge om de havde glemt mig. Det havde de så (desværre) ikke, men de havde derimod haft travlt. Afdragene startede godt 4 mdr. efter handlen. Dvs. sluttidspunktet blev rykket med 4 mdr. Og det KAN være et problem, (eller irritationsmoment for mig) hvis man planlægger sine investeringer ude i fremtiden. (Det gør jeg eksempelvis). Modsat andre typer lån, så har man oftest bestemt en slut dato. Og så korrigeres afdragene igennem tiden, hvis den af en eller anden årsag ikke passer, (oftest rente ændringer). Det gør man ikke med disse typer lån, fordi afdraget er fastlagt på forhånd og der ikke er rente ændringer på. Så tag det med i overvejelserne, at eksempelvis 20 mdr frem, ikke nødvendigvis er 20 mdr frem, fra handlen indgås. |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Hej og tak for dit svar, men det er næsten det sammen du skriver som vi andre allerede har diskuteret i denne tråd, men tak alligevel ![]() Men nej, jeg !!!SKAL!!! absolut ikke låne pengene, jeg kan sagtens bare købe det jeg vil have ved at køre kortet igennem maskinen, men hvis jeg kan låne pengene gratis, så kan mine penge lige så godt blive på min konto i mens ![]() |
|
|
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Eneste ulempe ved det rentefri lån hos Elgiganten er at man ikke kan få den bedste pris. Konen og jeg stod egentlig og overvejede det lidt i fredags, ikke fordi vi ikke kan spare op men mere pga. de fleste af vores penge pt. er smidt i ombygning af hus m.m og så var det jo meget praktisk når man alligevel har et fornuftigt rådighedsbeløb. I dette tilfælde drejede det sig om et Samsung UE468005. Internetprisen var 9000 kr. men skulle man benytte sig af det rentefri lån så var prisen 10000 kr. Så gik gnieren op i mig, så var det jo ikke helt uden omkostninger. :-)
|
|
![]() |
|
Og den er godt tænkt
![]() |
|
![]() |
|
Det er fordi du ikke læser det korrekt, og det er helt berettiget. Den ene pris er deres internetpris. Men du kan ikke handle rente og gebyrfrit på deres internet shop (de priser de har der), men skal forholde dig til priserne i fysisk forretning. Jeg vil tro at elgiganten har specificeret dette, for lige præcis det produkt du omtaler, fordi de ved at det er forvirrende og det er et populært produkt. Omvendt får du ikke fragtfrit, når du handler i fysisk butik. I det hele taget er det en stor forvirret omgang, når de kører det på den måde. Og lige i morgen går det nok helt galt for dem. Pt. har de 60 mdr rente og gebyr frit kampagne i den her uge. I selv samme uge gen-åbner elgiganten i fields med en masse tilbud, og de har deres egen tilbudsavis, (altså ikke online priser). Men der kan man tilsyneladende ikke bruge den kampagne med 60 mdr rente og gebyr frit, som ellers også kører i selvsamme fysiske butik. Der har de så 20 mdr rentefrit. Men det koster i oprettelse og gebyr. Man skal derfor holde ørene stive med den måde de gør det på, og lige spørge en ekstra gang. Jeg vil tro en masse ryger i imorgen, når butikken i Fields gen-åbner. Og sælgerne har ikke en god forklaring klar til dette, for det er ikke logisk. Altså, hvis jeg ellers har forstået det korrekt. Jeg læser blot det der står/ikke står. Deres tilbud på Samsung 55" F9005 UHD er svær at gå uden om. Heldigvis får jeg nok slet ikke tid til at stå der kl. lort i morgen tidlig. Og så er der forøvrigt kun 5 stk.
![]() |
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Nu kører de så tilbud i kataloget på UE46F8005 til 7749 kr. og for en gangs skyld står der ikke internetpris eller tjek dagsprisen på elgiganten.dk. Så havde de haft deres rentefri finansiering havde jeg slået til.
Meeen det er de selvfølgelig stoppet med. Typisk. :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |