recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rep. af gammelt Phillips tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRep. af gammelt Phillips tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jacob_Westh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Rep. af gammelt Phillips tv
    Sendt: 18-August-2007 kl. 23:48

Hej.

For cirka 2 år siden gik mit 28" Phillips fjernsyn i udu. Dvs lyd er ok men billedet er kun i den øverste 3/4 af skærmen. Den nederste 1/4 er bare sort.

Jeg greb lejligheden til at købe et nyt Samsung 32"-LCD.

Nu er jeg så ved oprydning i kælderen faldet over mit gamle Phillips og spørgsmålet er så om jeg bare skal smidde det ud eller om det er værd at ofre kroner på at få det repereret.

Nogen som har et bud på hvad der er galt og hvad den slags vil koste?

mvh Jacob

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 00:01

Det er nok begrænset hvad en sådan kan indbringe, du kan jo søge på de gamle salgsanoncer. 32" widescreen sælges for under 800 kr, såhh....

mvh Christian
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 01:07
Dengang jeg skulle sørge for familiens underhold inkl. min vivs jurastudium. arbejdede jeg som skraldemand i fire år.
Dér stiftede jeg bekendtskab med gamle TV-apparater. De kunne let indbringe 50, 75 eller nogle gange 100 kr, når vi havde klunset dem. Det krævede selvfølgelig, at de virkede...
Jeg tror ikke, at vi havde fået noget for 3/4 billede, hvis vi havde prøvet...

Venligst
Søren
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 18:52

Når Du skriver den nederste 1/4 del er sort, jeg mener er hele billedet så i den øverste 3/4 del? Jeg har svært ved hvis det "virkeligt er 1/4 af billedet som direkte Mangler. Det ville dog være sjovt, tankevækkende fejl!

Ikke om det kan betale sig reparere, mere at det er noget elektronisk, altså hvis billedet blot er forvrænget i de 3/4 del.

Skrevet spøjst er det fejl i vertikal afbøjning, som kører konstant med 50 Hz, savtand udseende på Oscilloskop. Hvordan det ville lyde i en højttaler? har aldrig prøvet.

Redigeret af moho - 21-August-2007 kl. 18:53
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu