Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
johnjkj
Guld medlem
Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 575
|
Sendt: 11-September-2009 kl. 19:18 |
Uha, sikke en historie. For det første har jeg selv samme højttalere og for det andet har jeg købt dem i HifiKlubben i Sønderborg  Jeg håber virkelig ikke mine går i stykker, men held og lykke med din dine Steffen89.
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
|
Sendt: 11-September-2009 kl. 20:11 |
FLarsen skrev:
SteffenD89 skrev:
|
Er selve membranen ødelagt, eller er det kun beskyttelses nettet ?
|
det er begge dele
|
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 11-September-2009 kl. 20:16 |
kim olsen skrev:
husk at leverer aben hvor den hører til, hos B&W, ikke Hfk 
ud fra billederne er jeg dog i tvivl om det udelukkende er postdk's skyld, de skal have været enten have været emballeret meget uforsvarligt fra sælgers side, for ellers skal der godt nok smide meget med pakkerne for at diskanten kan ende med at være trykket ind som tilfældet er.
|
Min far arbejder som lagermand, og i følge ham bliver pakkerne stablet i et gitterbur, hvorefter buret mekanisk bliver vendt så pakkerne kommer videre på den måde, når man så har sendt pakke som forsigtig undgår man netop dette bur. Problemet ved gitterburet er at en pakke som min kan ligge i bunden, også kommer de andre (op til 20kg) oven over. Desuden var pakken uforsvarligt indpakket, så alle oddsene har været imod mig, så man kan godt sige at jeg har lært en vigtig lektion
|
|
 |
len61
Guld medlem
Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
|
Sendt: 11-September-2009 kl. 20:19 |
AV Precision skrev:
len61 skrev:
hvis ikke selve membranen er perforeret ,kan du i princippet bruge en støvsuger (jeg sagde i princippet) det skal være et rør der passer på den inderste membran (kan ikke lige huske hvad den hedder (rør med spole ,og direkte kontakt med membranen)) helst gennemsigtig ,og med et hul i så du kan styre suget (vakum (deraf vacuumcleaner) du skal selfølgelig have beskyttelses nettet af ,diskanten virker formodentlig ,(selvfølgelig ikke optimalt) , |
Funker næppe på en titanium-dome.
|
Nok rigtigt.
Men du kan prøve at afmontere beskyttelses nettet , domen er presset/støbt så den vil forsøge at returnere til oprindelig form under afspilning, men det kræver selvfølgelig at enheden virker.
Hov jeg så ikke begge dele var ødelagt  
Redigeret af len61 - 11-September-2009 kl. 20:21
|
 |
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
|
Sendt: 11-September-2009 kl. 21:35 |
ja, det er desværre en dyr lektion, personligt bruger jeg altid fragtmand til det af det jeg ikke selv kan hente/bringe.
Diskanten ser desværre ud til at være totalkaput, hvis man er heldig er det "kun" enheden der er skredet i svinget, men hele motorsystemet er måske også beskadiget så slemt som den er tilredt.
|
Crown - there is no substitute.
|
 |
Ken_T
Guld medlem
Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
|
Sendt: 12-September-2009 kl. 06:19 |
Den bedste måde at anvende ved en trykket diskant, er at anvende en tynd synål. Husk den ER i stykker, så man kan ikke ødelægge noget. Man tager nålen og skubber spidsen igennem, lige netop kun og trækker i diskanten, så kommer den på plads. Om det kan lade sig gøre med en titanium diskant kan jeg ikke sige, men jeg tror det. Bagefter er der en meget lille hul der lappes med en meget lille mængde lim, kun lige nok til at dække hullet efter nålen. Der må ikke tilføre vægt, så det skal være meget lidt. Men nålen efterlader kun en meget lille hul, næsten ikke til at se. (Det skal jo ikke være en stoppenål) En støvsuger lyder helt vildt! Gør det endelig ikke. Ja, sorry til ham der skrev det.
Redigeret af Ken_T - 12-September-2009 kl. 06:21
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 12-September-2009 kl. 07:46 |
Ken_T skrev:
Den bedste måde at anvende ved en trykket diskant, er at anvende en tynd synål. Husk den ER i stykker, så man kan ikke ødelægge noget.
Man tager nålen og skubber spidsen igennem, lige netop kun og trækker i diskanten, så kommer den på plads. Om det kan lade sig gøre med en titanium diskant kan jeg ikke sige, men jeg tror det.
Bagefter er der en meget lille hul der lappes med en meget lille mængde lim, kun lige nok til at dække hullet efter nålen. Der må ikke tilføre vægt, så det skal være meget lidt. Men nålen efterlader kun en meget lille hul, næsten ikke til at se. (Det skal jo ikke være en stoppenål)
En støvsuger lyder helt vildt! Gør det endelig ikke. Ja, sorry til ham der skrev det. 
|
Mange tak for svaret, men jeg tror nu lige at jeg afventer HFK's svar inden jeg går igang med noget selv. Det eneste jeg tænker på, er hvad nu hvis der er noget i stykker inden bag ved. Skulle det være sådan, skal den jo en tur tilbage til HFK'en også starter det hele forfra.
|
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 12-September-2009 kl. 07:49 |
kim olsen skrev:
ja, det er desværre en dyr lektion, personligt bruger jeg altid fragtmand til det af det jeg ikke selv kan hente/bringe.
Diskanten ser desværre ud til at være totalkaput, hvis man er heldig er det "kun" enheden der er skredet i svinget, men hele motorsystemet er måske også beskadiget så slemt som den er tilredt.
|
Heldigvis er jeg kun 20 år, og det er næppe sidste gang jeg køber højtalere. Så når jeg en anden gang skal købe højtalere har jeg da lidt mere erfaring i rygsækken. Det der dog generer mig mest er HFK's langsomme og næsten ligegyldige service, der skal i hvert fald til at ske noget nu, så jeg ikke venter 6-8 uger helt forgæves, igen.
|
|
 |
len61
Guld medlem
Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
|
Sendt: 12-September-2009 kl. 10:24 |
Jeg kan ikke forstå man råder til at prikke hul på "domen"(Se.hvælving)så skal man vel påføre klæbestof Evt.lim og trække den på plads, men støvsuger har jeg faktisk prøvet flere gange (ikke med titan),med succes ,men det er klart hvis man ikke er lidt eventyrer/pione'r skal man selvfølgelig ikke kaste sig ud på løs grund
Ps.skrev jeg også at det skulle være med et rør hvor man kunne styre suget (trykket) .Hvis støvsuger.
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 14-September-2009 kl. 12:19 |
Så kom der svar fra hifiklubben, jeg skrev føglende til dem i fredags:
Hej Jeg har den 22-7-09 afleveret 2 stk. B&W XT2 højtalere i Hifi Klubben Sønderborg. Disse højtalere er endnu ikke blevet repareret, og hver gang jeg spørger til dem, får jeg en forklaring på at reservedelene er på vej, fra B&W i England. Nu viser det sig så at der ikke er blevet sendt nogen reservedele alligevel, og det på trods af at jeg fik at vide at de var på vej for ca. to uger siden. Jeg ville mene at vi har overstået hvad der normalt anses "rimelige reparationstid", og det at i, som reservedelslager, endnu ikke kan give klar besked eller skaffe noget så almindeligt som to diskanter og to kabelindgange/terminaler er dybt uacceptabelt. Serienummer til højtalerne: 0004171/0004172
Svaret var:
hej Steffen
Jeg er helt enig med dig, det er alt for lang tid, jeg kan garantere dig for at jeg har rykket bw for dette, men de har svigtet og flere gange nu...jeg har rykket igen idag, og afventer svar fra dem.....
Lidt hvad jeg havde forventet og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal svare på dette, eller om jeg skal svare.
|
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 14-September-2009 kl. 12:22 |
SteffenD89 skrev:
Så kom der svar fra hifiklubben, jeg skrev føglende til dem i fredags:
Hej Jeg har den 22-7-09 afleveret 2 stk. B&W XT2 højtalere i Hifi Klubben Sønderborg. Disse højtalere er endnu ikke blevet repareret, og hver gang jeg spørger til dem, får jeg en forklaring på at reservedelene er på vej, fra B&W i England. Nu viser det sig så at der ikke er blevet sendt nogen reservedele alligevel, og det på trods af at jeg fik at vide at de var på vej for ca. to uger siden. Jeg ville mene at vi har overstået hvad der normalt anses "rimelige reparationstid", og det at i, som reservedelslager, endnu ikke kan give klar besked eller skaffe noget så almindeligt som to diskanter og to kabelindgange/terminaler er dybt uacceptabelt. Serienummer til højtalerne: 0004171/0004172
Svaret var:
hej Steffen
Jeg er helt enig med dig, det er alt for lang tid, jeg kan garantere dig for at jeg har rykket bw for dette, men de har svigtet og flere gange nu...jeg har rykket igen idag, og afventer svar fra dem.....
Lidt hvad jeg havde forventet og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal svare på dette, eller om jeg skal svare.
|
Det eneste jeg egentlig ville bede dem om, var en tilbagemelding til dig, når de har fået svar fra B&W
Redigeret af Hother - 14-September-2009 kl. 12:23
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 14-September-2009 kl. 15:10 |
Okay, det prøver jeg så.
|