|
|
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | ||
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() |
|
Haha cool nok billede. Jeg var nede med min receiver ved av-connection i dag. Han ville sende den i dag, så Rotel's værksted har den imorgen. Han håbede på at jeg kunne have den på onsdag allerede (!) hvilket ville være kanon lækkert, han mente heller ikke at det var så galt igen med den, så det burde kunne laves hurtigt, hvad enden hvad får jeg i hvert fald svar imorgen, sagde han da! Skulle det dog, imod forventninger tage 1 uge +, så ville han skaffe mig en anden, som jeg kunne have hjemme, indtil min den kommer tilbage. Så det var da lidt til en trøst. |
||
![]() |
||
Lukket bruger 2 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 586 |
![]() |
|
Nu er diskanter ofte kun noget der går i stykker ved skader som disse. En defekt enhed på en ny eller næsten ny højttalere ses heldigvis meget sjælden. Og de det tilfælde, at der er tale om reparation der er indenfor garanti'en er højttaleren ofte mulig at bytte med en ny, hvis det går helt galt. I denne situation er det lidt anderledes. Skaden er sket ved ekstern påvirkning og B&W kan pt. så ikke leverer selve enheden. Den XT2 der på programmet nu er en opdateret version og der er ændret i både enhed og delefilter. Så det nytter ikke at hive en hjem til den nyere XT2 istedet. |
||
![]() |
||
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() |
|
Nyt svar fra Jørgen den 21 september: hej Steffen
Bw har lige leveret disse nu, de kommer ind på vores værksted idag..de vil så skifte dem.
Så det ser ud til at jeg måske kan hente mine højtalere på torsdag, hvis jeg kunne blive rask, desuden mangler min receiver, så jeg skal lige have fat i AV-C da de lovede og ringe i dag - hvilket de så ikke gjorde.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Når.. Min Rotel 1057 receiver er brændt helt af. Værkstedet påstår at det er en coaxial indgangen der er skyld i det, problemet er bare at jeg ikke har brugt en sådan indgang Så AV-C kunne tilbyde min en helt ny Marantz SR5004 receiver, men jeg overvejer lidt at bruge lidt mere penge, også få mig en SR6004. |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Det tror jeg faktisk er et godt valg Steffen |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Jep, SR6004 er lydmæssigt noget bedre, ligesom man selvfølgelig får en smule flere features... M.v.h. |
||
![]() |
||
![]() |
|
ALtså 6004'eren er et godt valg? - jeg vil lige læse nogle reviews af dem på nettet, hvis der er nogen, jeg ligger alligevel syg en dag endnu så noget skal jeg få tiden til at gå med. Jørgen fra HFK har også skrevet at højtalerne bliver sendt herned af i dag (altså til Sønderborg |
||
![]() |
||
![]() |
|
6004'eren virker lidt som den unødvendigt dyre receiver, set i forhold til hvad den rent faktisk yder. Det minder mig om hvor jeg for lidt over et år siden skulle vælge om det skulle være en yamaha RX-663 eller RX-V883 receiver jeg skulle købe. Lige umiddelbart er der kun 10w/højaler, én ekstra hdmi samt bluetooth adabtor til forskel på de to receivere. Jo så er der også andet, som at 5004'eren har "D/A conversion 192kHz/24bit", og 6004'eren har "High Grade Audio Components", om der har noget og skulle sige, og om det retfærdiggører de 2500kr forskel, er jeg nu meget i tvivl om. Men jeg må lure nettet igennem for bedømmelser af disse to. Her er et link til produkt sammenligning: http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Pro ductComparison&cont=eu&bus=hf
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Du skal ikke købe 6004 for de ekstra features, men simpelthen fordi lyden er væsentlig bedre - specielt til stereo.. M.v.h. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Når.. Den ene diskant B&W har sendt viser sig at være defekt, så det var lige en ommer. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så kom mine højtalere i sidste uge (uge 40). Jeg skulle af med 800kr for reparationen (billigt, fik rabat), og sælgeren betalte halvdelen af det, så 400kr for en reperation på højtalerne er ikke særligt meget, men omvendt har det taget over 2 måneder.
Desuden fik jeg også min Marantz SR5004, jeg besluttede at der ikke var råd til 6004'eren, specielt eftersom den største forskel på de to forskellige hovedsageligt var stereodelen, og den bruger jeg ærligt talt ikke særligt meget. Men jeg er da i hvert fald meget tilfreds med min 5004'er og den er 100 gange nemmere at finde ud af, end min "gamle" Rotel 1057.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Største forskel er nu lydkvaliteten generelt.
Dét er det vigtigste... M.v.h. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |