recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reparation af DS1815+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reparation af DS1815+

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

....det koster dog nemt over 500 kr at sende den til UK da den vejer over 5kg...


Aaaaaahhh, det kan nu gøres for 350,-, dør-til-dør. Wink

kom gerne med link, jeg har en der skal til at ud af døren.

Pakke.dk

Der får du flere valgmuligheder. Bl.a. UPS dør-til-dør, for 355,-

Super tak, den giver 368 i original indpakning her.. det er lidt billigere end sidste jeg sendte en til england :-D
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 17:04
Dit Raid ligger på diskene og ikke i maskinen. Så jeg ser et par løsninger

1) Luk enheden ned, tag diskene ud og huske rækkefølgen (1, 2, 3 osv), evt sæt et label på dem. Herefter undersøger du hvor du kan få repareret enheden. Lav en ticket til synology support, de er rigtig gode til hjælpe. Er den uden for garanti, så er du nok prisgivet, da det kan koste mere end en ny enhed.

2) Køb en brugt DS1815+ på DBA og sæt diskene i denne og kør videre. Samme hardware og da raid er på diskene burde der ikke være nogen forskel.


En kedelig reminder er at Raid ikke er backup og backup koster hvis man ønsker at have 1200 film på sit raid og ønsker sikkerhed. Der hvor du er nu gives garantier ikke, men jeg mener overstående 2 punkter er det bedste du kan gøre.


Redigeret af Hbar - 04-November-2019 kl. 17:05
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

2) Køb en brugt DS1815+ på DBA og sæt diskene i denne og kør videre. Samme hardware og da raid er på diskene burde der ikke være nogen forskel.


du kan sætte diske fra en model synology over i en anden, det behøver ikke være samme model. det er også nævnt tidligere i denne tråd. 
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 17:45
Jeg er (desværre) pinligt bevidst om at Raid ikke er backup. Jeg havde et fuld raid crash sidste år, så jeg håber at undgå #2.
Og så tvivler jeg på at en reparation (uden data recovery) kan koste så meget som en ny. En DS1819+ står til over 8k.

Hvis det er korrekt at DS1815+ er kendt for fejl på PSU'en, så vil jeg også være en smule tilbageholdende ved at købe en brugt.

Til top
Zombie1343 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zombie1343 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 18:35
Kære alle

Jeg er i en lignende situation.

Min Synology DS 2415+ er gået død. Den har samfulde 12 disks (6 tb Wd Red) og står i raid 5.

Den blinker orange, både med og uden disks.

Den er købt 26.02.15.

Jeg har været i kontakt med Synology, hvis anbefalinger ikke har været til megen hjælp, da jeg ingen adgang kan få til den (med og uden disks).

En hjælpende hånd mod betaling (hvis den repareres) søges.

Bor på Nørrebro.


På forhånd tak.

Jens


Redigeret af Zombie1343 - 04-November-2019 kl. 18:46
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Zombie1343 Zombie1343 skrev:

kære alle

Jeg er i en lignende situation.

Min Synology DS 2415+ er gået død. Den har samfulde 12 disks (6 tb Wd Red) og står i raid 5.

Den blinker orange, både med og uden disks.

En hjælpende hånd mod betaling (hvis den repareres) søges.

Bor på Nørrebro


På forhånd tak.

Jens

check om du kan bruge den udvidet garanti i første omgang, er den mindre end 4 år gammel så er der en god chance.

lyder det som cpu problemet, måske en modstand kan afhjælpe det. men check lige synology først


Redigeret af affer - 04-November-2019 kl. 18:39
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 18:40
Nu har jeg oprettet en RMA ved forhandleren (Computersalg), så får vi se.. Det bliver iøvrigt ikke nemmere at forhandler og Synology er uenige om process.

ComputerSalg skriver at man skal følge Synology's process, men deres link til den fejler. Og Synology skriver på deres support side, at man skal prøve forhandler først. Intet nyt for forbrugerne :)

Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 19:38
Hvis det er strømforsyningen, så er det denne model du skal have finger i:

Kan se den kan fås hos proshop og dustin til omkring 600-700 kr.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 19:39
Synology er super flinke til at tage den selv, også udenom forhandleren.  jeg har ikke haft et eneste issue med dem og deres udvidede garanti. den vej ville jeg vælge til hver en tid,
Danske forhandlers reklamationsret kan være ret tungt at komme igennem, især når det drejer sig om ekstra garanti givet af producenten.
Den eneste hage er selvfølgelig at man selv skal stå for prisen på portoen til england.

Jeg vil anbefale dig sideløbende allerede nu at oprette en rma ved synology, så får du lavet de indledende manøvre, og skal så først betale hvis du vælger at gå den vej frem for Computersalg.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2019 kl. 15:38
Det endte som I gættede på.. ComputerSalg vil ikke røre den og Synology accepterede øjeblikkeligt en ombytning.
Så nu skal den bare sendes derover.

Prisen via Pakke.dk er ganske rigtigt 368, men det er med UPS som jeg har rigtigt dårlige erfaringer med. GLS synes kun at sende til Pakkeshop og det tvivler jeg på at Synology accepterer.

Affer, hvem har du sendt med?
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2019 kl. 16:26
sidst jeg sendte, hvor jeg selv betalte var via postnord til 445 kr, dog har jeg brugt ups via prepaid by synology også,, det var en ny rep på den første rep, så den betalte synoogy, de kom og hentede og leverede igen uden problemer via ups.

jeg har en ny jeg skal ha sendt ind nuher, det vælger jeg ups, det virker fint i mit postnummer.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2019 kl. 16:43
Jeg har gennem det seneste halve år sendt pakker til både Tyskland og USA, med UPS. Aldrig haft problemer, og de leverer i løbet af 1-2 dage.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu