|
Reparation af Fjernbetjening. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 06:49 |
Hej alle. Jeg har en fjernbetjening hvor der er nogle knapper der ikke virker så godt.
Efter en lettere rengøring er det blevet noget bedre.
Jeg ved at man kan købe et kit med elektrisk ledende maling til slidte kontakter.
Er der nogle der har erfaring den slags?
Og hvor kan man købe et sådant kit billigt inden for Europas grænser?
![]() |
|
![]() |
|
Looklight ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er meget muligt du kan nøjes med købe en dåse kontakt rens som kan købes i diverse elektronik butikker. evt. http://elektronik-lavpris.dk/c6037/Spray/Kontaktrens/
Det bruger jeg til meget indenfor el. |
|
Panasonic TH-42PZ85
Panasonic DMP-BD55 Kiss VR-588 Onkyo TX-SR706 PS3 m500Gb hdd Focal Sib XL 5.1 |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Det havde jeg også tænkt.
De fleste knapper blev rigtig gode af rens med noget gammelt rens til en videomaskine.
Jeg har bare set en video på youtube hvor den slutter med en gang elektrisk ledende maling af en slags.
Det er svært at finde forhandlere inden for Europa.
Tænker på noget ala dette:
|
|
![]() |
|
Looklight ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
Her kan du køb det på Amazon.co.uk
http://www.amazon.co.uk/Rubber-keypad-repair-CH-CW2605-ChemWik/dp/B002BZK06G |
|
Panasonic TH-42PZ85
Panasonic DMP-BD55 Kiss VR-588 Onkyo TX-SR706 PS3 m500Gb hdd Focal Sib XL 5.1 |
|
![]() |
|
Tak for linket.
Overvejer om jeg skal købe en ny. 200,- for en rep. der måske ikke hjælper.... |
|
![]() |
|
Nu har jeg været en tur rundt på nettet.
Flere steder kan jeg se at der limes en stump sølvpapir på knappen.
Virker det? og er der nogen der har prøvet?
![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Podning med lak eller sølvpapir er som at tisse i buksene for at holde varmen. Det virker kun kortvarigt. Ny fjernbetjening (eller gumimåtte) er det eneste der virker.
Klaus |
|
![]() |
|
Den med at lime en stump sølvpapir på knappen er gratis.(næsten)
Det skal lige prøves inden jeg køber ny fjernbetjening.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |