|
Reparation af HDMI på Onkyo 906? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Et helt nyt HDMI-board koster 14-1600,-
M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Jonas, er det den her side du har været inde på? https://repair.onkyousa.com/eu/003_2012_eu.php?country=DNK&lang=en_GB
Det er den for Danmark
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Jonas.
Tjah, din receiver er jo også "hele" 6 år gammel. ![]() Havde du købt en Yamaha i stedet, havde du stadig haft en fungerende receiver. ![]() M.v.h. |
|
![]() |
|
jonas47 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2010 Status: Offline Point: 238 |
At en topmodel bliver defekt efter 6 år er til grin. Mht til mærke er det nemt at være bagklog. Da jeg købte den blev den rost til skyerne i samtlige tests og jeg var selv solgt da jeg hørte lyden fra en 876. Det var så i de efterfølgende år de berygtede problemer kom frem på nettet
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Hehe,det var der jo ingen der kunne forudse,at Onkyo ville spare SÅ mange penge på komponenter. Jeg har haft Onkyo produkter siden 1986,og mange af dem kører endnu,det er dog de produkter der blev lavet i Japan i sin tid. Er ret sikker på Onkyo ikke laver denne fejl igen,de har mistet RIGTIG mange kunder på det her,kunder der aldrig vil komme tilbage. Efter mine 2 recievere futtede hdmi board af,solgte jeg den 3 inden den var helt ødelagt,og har aldrig set mig tilbage. Men det hjælper jo ikke jonas her, som desværre nok må æde det sure æble og købe noget andet. Jonas, køb brugt hvis det er bare hold dig fra onkyo
|
|
![]() |
|
Tsunamijhoe: Det var netop den europæiske side som du linker til jeg var inde på, men nu har jeg skrevet en mail... Synes det er ærgerligt hvis de ikke vil udbedre en defekt på en receiver i den klasse når ingen andre end dem og NAD har problemet. Det er direkte pinligt! Har overvejet at "nedgradere" til optisk, men da jeg for nylig prøvede denne løsning med min PS4 gav det hovedpine, da man ved optisk enten skal vælge DD eller DTS på PS4. Dvs man kan ikke, så vidt jeg har forstået, vælge begge dele. OG film som Batman The Dark Knight kan så ikke ses med surroundsound ved brug af optisk, da der kun ligger DTS Master og stereo lydmix. Lidt et emneskift, men et udtryk for hvor ualmindelig mange frustrationer dette defekte HDMI-board medfører!
|
|
![]() |
|
Hader sgu sure æbler 😞
|
|
![]() |
|
Enig,Onkyo har virkeligt skidt i nællerne med de her sager. Amerikanerne har fået LANGT bedre support fordi Onkyo er bange for at blive sagsøgt derovre, det vil ikke ske i EU,derfor den ringe service. Jeg "tabte" selv omkring 25.000 på det stunt,da min 906 gik i stykker efter 27 måneder,og min 806 før det efter kun 25 måneder begge lige udenfor garanti perioden.. Min 3009 nåede jeg at sælge inden hdmi gik helt, den var begyndt at falde ud på den ene hdmi port, og det endda på en model som onkyo sagde IKKE skulle have problemet.. Problemet er varme, MEGET varme.. De blev så varme at jeg ikke kunne røre ved kasserne,men jeg spiller også højt,længe men alligevel..Min 3009 havde jeg endda sådan en bordblæser til at køre over hdmi boardet om sommeren,men det hjalp ikke ser det ud til. Jeg kan kun sige at det er smadder ærgeligt!
Redigeret af Tsunamijhoe - 15-September-2015 kl. 15:13 |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2814 |
Tåbeligt svar, Yamaha går sguda også i stykker - min holdt f.eks. kun 4 år i soveværelset og endda kun brugt ganske moderat.
|
|
![]() |
|
Så er det fordi du har brugt den for lidt.
![]() Spøg til side. Procentvis så er Yamahas fejlrate så lav, at man praktisk talt aldrig ser Yamaha kunder igen, før de kommer og køber en ny Yamaha, enten p.g.a. alder, eller opgradering! Men intet er som bekendt perfekt. Dog er fejlraten på Yamaha latterlig lav, hvor den på f.eks. ONKYO er latterlig høj! M.v.h. |
|
![]() |
|
For lige at smide en opdatering... Kontaktede Onkyo Kundeservice, og som forventet/frygtet forklarede de at netop 906 ikke hørte til de receivere der var kendt med fejlen som dækkes af udvidet garanti... Skuffende 👎 Jeg agter ikke at købe nyt board til 1400-1600 kr til en 6 år gammel receiver og da der ikke er nogen i området der kan forsøge at være behjælpelig med rep. som forvist på youtube er jeg nødsaget til at benytte optisk tilslutning indtil der er råd til ny receiver... Ærgerlig med Onkyo da de gør det skide godt på surroundsiden 😞
|
|
![]() |
|
Men tak for hjælp/besvarelse herinde 👍
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |