recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reparation af Synology DS 2415+ søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reparation af Synology DS 2415+ søges

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zombie1343 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zombie1343 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Reparation af Synology DS 2415+ søges
    Sendt: 03-Februar-2020 kl. 03:44
Kære alle


Min Synology DS 2415+ er desværre gået død. Den har samfulde 12 disks (6 tb Wd Red) og står i raid 5.

Den blinker orange, både med og uden disks.

Den er købt 26.02.15.

Jeg har været i kontakt med Synology, hvis anbefalinger ikke har været til megen hjælp, da jeg ingen adgang kan få til den (med og uden disks).

En hjælpende hånd mod betaling (hvis den repareres) søges.

Bor på Nørrebro.


På forhånd tak.

Jens


Redigeret af Zombie1343 - 03-Februar-2020 kl. 03:52
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 05:46
Hvad har hjælpen været fra synology
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Zombie1343 Zombie1343 skrev:

<span style="-webkit-text-size-adjust: auto;">Kære alle</span><div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">
<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">
<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">Min Synology DS 2415+ er desværre gået død. Den har samfulde 12 disks (6 tb Wd Red) og står i raid 5.<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">
<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">Den blinker orange, både med og uden disks.<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">
<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">Den er købt 26.02.15.<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">
<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">Jeg har været i kontakt med Synology, hvis anbefalinger ikke har været til megen hjælp, da jeg ingen adgang kan få til den (med og uden disks).<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">
<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">En hjælpende hånd mod betaling (hvis den repareres) søges.<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">
<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">Bor på Nørrebro.<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">
<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">
<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">På forhånd tak.<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">
<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">Jens

Hvad jeg forstår ud fra din beskrivelse er det en af de her to grunde [ grund 2 Grund 1hvis det er grund et, så mister du alt din data da DMS skal reinstalleres, og den raid ville sættes op på ny, som jeg læser det. og hvis det er grund 2, skal du bare restte confirgurationen til den, så er den oppe og kører

Redigeret af T-Duck - 03-Februar-2020 kl. 08:56
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 09:58
Det er meget længe siden, jeg har læst nedenstående, så jeg ved ikke om der er noget i tråden der matcher dit problem, men tag evt. et kig. Det er en meget løsningsorienteret tråd, i hvert fald:

https://forum.recordere.dk/reparation-af-ds1815_topic159404.html
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 11:43
Hiv diskene ud af den, og evt send den til mig, har fået liv i en del af dem her før :)

Jeg bor i midt jylland ved 8740 Brædstrup
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
Zombie1343 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zombie1343 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2020 kl. 08:34
Kære alle

Tak for svarene, der desværre ikke bringer mig meget videre.

Synologys Support er ganske elendig, og de foreslår fx kobling til en pc. Det drejer sig om 55 tb, så dette er helt umuligt. 

Min NAS, efter den er opstartet med orange blink, kan heller ikke på nogen som helst måde tilgås. Efter ca. 5 minutters blinkeri, slukker den af sig selv, for så at genoptage blinkeriet.

Jeg har set lignende tråd, og har også råbt om hjælp der allerede.

At sende min NAS er umuligt. Hvad jeg derimod har brug for er en hjælpende hånd fra en, der kan komme og lodde, da jeg mistænker motherboard for at være synderen.

Jeg har som sagt 55 tb materiale på serveren, 40 tb film og 15 tb musik, som er helt uacceptabelt at skulle miste.

På forhånd tak.


Mvh.

Jens


Redigeret af Zombie1343 - 23-Februar-2020 kl. 08:37
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2020 kl. 08:53
du ved du kan købe en ny og bare flytte diske over? Godt nok en dyr løsningen, men en mulighed. Personlig har jeg selv kun købt en 4bay så jeg bare kan købe en ny hvis den går i udu da dem med flere bay er dyre.
Til top
jblaabjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jblaabjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2020 kl. 09:22
Min 415+ havde samme problem grundet atom buggen. Jeg fik fat i en 100ohm modstand og nu kører den igen. Måske du skulle prøve det samme? Jeg er ikke stærk nok udi lodning til jeg vil prøve på andres maskine men giv det et skud selv. 

Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2020 kl. 10:37
Jeg forudser at du trods alt har større held med hjælpen, hvis du er villig til at flytte NAS og/eller dig, frem for den anden vej. Der er endda allerede een der har tilbudt det. Du kan jo tage diskene ud af den først.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2020 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Zombie1343 Zombie1343 skrev:

Min Synology DS 2415+ er desværre gået død. Den har samfulde 12 disks (6 tb Wd Red) og står i raid 5.

Den blinker orange, både med og uden disks.


Har du fundet en løsning? Jeg har lavet et par stykker af dem efterhånden, senest i dag hvor en af mine venner var forbi med hans.

Symptomerne er: Status blinker gult ligesom flere af diskene gør det og den blå blinker.

Hvis du vil køre til udkanten af Holbæk, så skal jeg gerne lodde en modstand i for dig. Alternativt går toget næsten lige til døren på omkring 55 min fra Hovedbanegården.


Redigeret af hedberg - 23-Februar-2020 kl. 18:13
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2020 kl. 18:12
slet


Redigeret af hedberg - 23-Februar-2020 kl. 18:13
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu