recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reparation af Tvix M6500A
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReparation af Tvix M6500A

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2008 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af Rønnest Rønnest skrev:

Har samme overvejelser - 6500 er den jeg skal ha´..... Men jeg venter til det er "sikkert" at købe den (håber det sker hurtigt).

I øvrigt nogen der ved, hvordan man sikrer sig at få "den nye model/reviderede model, eller hvad det hedder"?

Hvis der er en "fake plastilk harddisk" installeret inde i den ved modtagelse er der en V2 enhed.

Det er vel bare at spørge forhandleren.

Divxplayer.nl har f.eks V2 enheder.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 00:00

Oprindeligt skrevet af tougher tougher skrev:

Nogen der har fået sendt deres boks af sted?

Jeg ringer til FedEx i morgen og prøver lykken

Jeg afventer lige en ny enhed (en eGreat) kommer i morgen før jeg sender min TViX afsted. Man bliver jo afhængig af at have sådan en medie afspiller i stuen

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Marts-2007
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 12:37

Min landede i Sydkorea igår. Spændende og se om der kommet noget den anden vej

Panta rei
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg afventer lige en ny enhed (en eGreat) kommer i morgen før jeg sender min TViX afsted. Man bliver jo afhængig af at have sådan en medie afspiller i stuen

Helt enig. Jeg havde det på samme måde. Ringede først til Fedex efter jeg havde fået min Istar mini op at køre .

Panta rei
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Helt enig. Jeg havde det på samme måde. Ringede først til Fedex efter jeg havde fået min Istar mini op at køre .

Har fået sat en NMT op i stuen nu, så nu skal den TViX'en shippes afsted i morgen.

Nu hvor du sidder med en Istar istedet for. Hvad er dit indtryk af NMT sådan generelt når du nu har prøvet TViX?

Personligt syntes jeg der er lidt for mange filer der ikke fungerer ordenligt på NMT (her tænker jeg specielt på MKV filer). TViX'en tager ligesom lidt mere og alt virker via SMB netværk. På NMT afspillerne skal man enten vælge iHome eller SMB efter hvad type indhold det er - hvad jeg finder lettere belastende.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 19:08

Har du foretaget dig noget i forbindelse med SKAT? Jeg spurgte dem hvad jeg skulle gøre for at undgå at skulle betale moms/told på den igen.

Svaret var en formular, som skulle fremvises til SKAT. Men den skulle købes i en speciel boghandel (.PDF HALLO?!?!?). Endte med at konkludere at min tid var for kostbar til at bruge timer på at lege papirnusser med SKAT.

Redigeret af hedberg - 10-Maj-2008 kl. 01:57
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 19:56

Personligt syntes jeg der er lidt for mange filer der ikke fungerer ordenligt på NMT (her tænker jeg specielt på MKV filer).

Hvad fungerer ikke ordentligt på NMT med MKV filer?

TViX'en tager ligesom lidt mere og alt virker via SMB netværk. På NMT afspillerne skal man enten vælge iHome eller SMB efter hvad type indhold det er - hvad jeg finder lettere belastende.

NFS kan kan klare 35 Mbps i NMT implementeringen, og du kan afspille ISO filer direkte ligesom med SMB.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 11:05

Har fået sat en NMT op i stuen nu, så nu skal den TViX'en shippes afsted i morgen.

Nu hvor du sidder med en Istar istedet for. Hvad er dit indtryk af NMT sådan generelt når du nu har prøvet TViX?

Personligt syntes jeg der er lidt for mange filer der ikke fungerer ordenligt på NMT (her tænker jeg specielt på MKV filer). TViX'en tager ligesom lidt mere og alt virker via SMB netværk. På NMT afspillerne skal man enten vælge iHome eller SMB efter hvad type indhold det er - hvad jeg finder lettere belastende.

Det var med lidt blandede følelser jeg sendte min Tvix afsted for jeg er sgu gået hen og er blevet temmelig glad for den. Jeg synes især med den seneste firmwareupdate, at den fungerede rigtig godt med de basale ting som rw, ff osv. osv.  Og som du skriver så spiller den jo bare hvad man smider efter den.

Det er lidt svært for mig at sammenligne de to fordi jeg for det første ikke har været meget hjemme og haft lejlighed til at bruge Istar Mini'en særlig meget. En væsentlig grund til at det også ville være unfair er at jeg havde Tvixen til at køre over NFS mens jeg endnu ikke har gjort mig ulejligheden med Istaren. Den kører smb. Den har spillet alt ( det vil sige langt overvejende .avi filer) pånær en enkelt .mkv hvor der ikke var lyd på. Det er måske anderledes når jeg får taget mig sammen til at køre nfs på den også ? Ved det ikke.

Oprindeligt købte jeg Tvixen fordi jeg mistede tålmodigheden ( ventende på Istaren), men jeg har ikke fortrudt at jeg købte Tvixen. Lad mig sige det på den måde  Jeg har ikke så meget at hænge det op på endnu, men har alligevel en klar fornemmelse af at det er et produkt på et andet niveau end Istar Mini'en. Tvixen virker mere fuldendt og spiller pronto. Med istaren oplever jeg indimellem ventetider. Den reagerer ikke så hurtigt. Istaren og Tvixen kommer til at fungere sammen med det samme tv her hos mig. Når Tvixen kommer hjem igen kommer den til at fungere som min primære afspiller, mens Istar vil blive brugt til webservices. Det er min fornemmelse.

... men igen .. Lidt unfair sammenligning da de her har kørt over hver sin protokol og NFS er bedre.

Redigeret af KissmeTiger - 09-Maj-2008 kl. 11:15
Panta rei
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 11:11

Har du foretaget dig noget i forbindelse med SKAT? Jeg spurgte dem hvad jeg skulle gøre for at undgå at skulle betale moms/told på den igen.

Svaret var en formular, som skulle fremvises til SKAT. Men den skulle købes i en speciel boghandel (.PDF HALLO?!?!?). Endnu med at konkludere at min tid var for kostbar til at bruge timer på at lege papirnusser med SKAT.

Ooops .. jeg har ikke rigtig gjort mig ulejligheden med et opkald til Told & Skat. Tak for påmindelsen. Men jeg afventer nok bare og reagerer først hvis der opstår problemer. Jeg går ud fra at Dvico har styr på det. En ting er helt sikkert : Jeg betaler ingenting. Og Dvico har også lovet at betale hvis man ikke kan få sin enhed igennnem uden told.

Panta rei
Til top
tougher Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2008
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 19:20
Ser ud til at de holder lidt ferie i Korea eller måske er det bare en dårlig undskyldning, læs mere på: 
http://mpcclub.com/modules.php?name=News&file=article&am p;sid=570
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 00:04

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Hvad fungerer ikke ordentligt på NMT med MKV filer?

Der er flere filer der ikke kan afspilles via specielt SMB netværk, men også via myIhome kan NMT boksen have svært ved at følge med.

Min TViX har ikke problemer med samme filer.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

NFS kan kan klare 35 Mbps i NMT implementeringen, og du kan afspille ISO filer direkte ligesom med SMB.

Min Windows 2003 server understøtter ikke NFS og jeg har ikke fundet en gratis og nem NFS implementering til Windows endnu.

Det der undrer mig er at TViX godt kan klare filerne via SMB - NMT kan ikke på trods af at det er samme chipsæt.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 00:39

Min Windows 2003 server understøtter ikke NFS og jeg har ikke fundet en gratis og nem NFS implementering til Windows endnu.

Det der undrer mig er at TViX godt kan klare filerne via SMB - NMT kan ikke på trods af at det er samme chipsæt.

NFS: Hanewin er næsten gratis, og ellers er der cygwin (gratis og fri).

NMT vs Tvix og SMB: tjaaah, det må være implementeret i Linux kernel på NMT (mount). Måske gør TviX brug af en proprietær SMB implementering?

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu