recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Repeater, AP eller extender til netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Repeater, AP eller extender til netværk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Repeater, AP eller extender til netværk
    Sendt: 29-November-2013 kl. 13:20
Hej...

Min DLINK-router står på 1.Sal og Fruen er lidt utilfreds med signalet ned i stuen. Hun brokker sig over, at hun løbende bliver smidt af netværket og dette skal jeg have gjort noget ved....

Der er trådet netværk ned til en switch i stuen, så hertil kan fint kobles en trådet enhed til.

Men så melder spørgsmålet sig, hvad er bedst og anbefales. En af enheder kører vist half duplex og jeg mener det er repeateren. Dog uden at være fuldstændig sikker og jeg skal ønsker noget som virker.

jeg har søgt lidt herinde allerede på lignende tråde, men uden at finde noget endeligt brugbart selv. Derfor jeg spørger.

Jeg har bl.a. kigget på følgende:

Repeater:
Netgear Universal WLAN-N 300 Repeater

Extender:
D-Link Wireless N Range Extende DAP-1360

AC-point:
Intet endnu...

Hvad kan I anbefale og hvor i ligger forskellen?
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 13:46
Enhver router kan vel konfigureres som AP ved at slå DHCP fra. Der er ingen grund til at betale overpris en et decideret AP.
Jeg har brugt en DLINK-DIR645 router som jeg købte til billige penge herinde.
Og med en router får du jo typisk 4 gigabit porte med i købet. Det er der ikke mange AP der har.


Redigeret af kim.t - 29-November-2013 kl. 13:48
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:



Enhver router kan vel konfigureres som AP ved at slå DHCP fra. Der er ingen grund til at betale overpris en et decideret AP.

Jeg har brugt en DLINK-DIR645 router som jeg købte til billige penge herinde.
Og med en router får du jo typisk 4 gigabit porte med i købet. Det er der ikke mange AP der har.




Hej...

Tak for svaret, men dette besvare desværre ikke mit spørgsmål vedr. hvad der bedst/anbefalelsesværdigt og hvor forskellene ligger i ovenstående 3 muligheder.
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 19:30
Hej igen...

Har nu bestilt denne:

Xtreme N Duo Wireless N Access Point DAP-1522

DAP-1522

Det ser dog ud til, at det er en lidt ældre sag. Men hvad er Jeres erfaring med denne.

Er den et køb værd, da den skal arbejde sammen med DLINK router. Eller skal jeg returnere den igen?
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2013 kl. 17:04
Hej...

Har nu erhvervet mig et AP-point DAP-1522 samt DAP-1360.

Er lidt i tvivl om DAP-1522 evt. skal returneres, da jeg i første omgang vil have løst mit "svage signal"-problem i stuen. Men om man evt. ikke skulle beholde dem begge allievel og så få dækket tilbygningen også...

Men så melder der sig et par spørgsmål mht. opsætningen af AP-punktet/punkterne:

1.
Skal SSID-navnet ikke være identisk/det samme som det oprindelige WIFI-signals SSID fra den eksisterende router?

2.
Skal password ikke også være det samme på det nye AP-point?

3.
En evt. DHCP-server skal slås fra.

4.
Skal jeg ikke kun anvende enheden som AP-punkt eller skal jeg også bridge den....?

5.
Er der andet jeg skal have gjort eller tænke på, hvis jeg vil benytte begge enheder/kun den ene (DAP-1360), som selvfølgelig er kablet direkte til routeren eller...?

Dvs. jeg ikke benytter Repeater-funktionen pt. Da en repeater efter min viden fungerer ved at køre half-duplex. Altså skiftevis sende og modtage og derved opnår man kun den halve hastighed af hvad enheden kan levere.

Ser frem til svar fra Jer og håber på lidt hjælp, så jeg kan få dette projekt færdiggjort.
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu