|
Repeater vs. mesh vs. accespoint |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Mr.Schnitzel ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2020 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Maj-2020 kl. 10:40 |
|
Hej alle
Jeg håber, at I kan hjælpe mig videre, da hjælpen i elgiganten ikke synes at række. Vi er flyttet i nyt hus, 170 m2, hvor routeren er placeret i teknikskab i den ene ende af huset. WIFI rækker derfor ikke i den anden ende, herunder soveværelse, køkkenalrum og stue. Vi kan ikke flytte routeren, som leverer 100mb fiber. Jeg skal derfor finde ud af, hvordan jeg opnår fuld dækning. Vi er 2 voksne og 2 små børn med Ipads, der bruger signalet. Ud over klassiske apparater som PC, tablets og telefoner, skal der på WIFI tilgå Philips Hue og en ringklokke (indtil videre). Vi har datastik i stuen, på børneværelser og i kontor. Så hvad ville I opsætte som den bedste løsning. Umiddelbart overvejer jeg et POE accespoint fra Ubiquiti, som sagtens kan dække den del af huset, som mangler signal. Den ville jeg kunne sætte direkte i datastikket i stuen, men jeg ved ikke, om det er at foretrække ift. mesh og repeater? På forhånd tak for jeres svar ![]() Mvh.
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9421 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Repeater skal du holde dig fra, især da du allerede har en kablet forbindelse.
Mesh kan også være en løsning, men vælg en mesh der understøtter kabel. Ellers er din accesspoint også super fin. Så gå efter ap eller mesh og drop repeater.
|
||
![]() |
||
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
|
Slå den indbyggede wifi fra, og køb 2 accesspunkter du placerer i hver sin ende af huset på kablet forbindelse
|
||
![]() |
||
Mr.Schnitzel ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2020 Status: Offline Point: 5 |
|
Skal jeg slå den indbyggede wifi fra i routeren i teknikskabet og så "erstatte" den med et accespoint i teknikskabet og yderligere sætte et accespoint op i stuen? Jeg er ikke helt sikker på, hvad det betyder, at slå den indbyggede wifi fra..
![]() |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19648 |
|
De to accespoints skal placeres 1/4 af husets længde fra hver sin endegavl.
Klaus
|
||
![]() |
||
|
Hej Klaus
Jeg kan forstå, at accespoint er vejen frem, men hvorfor have et accespoint ret tæt på routeren, hvor forbindelsen er fin fra routeren?
![]() |
||
![]() |
||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
|
Måske ikke så relevant for setuppet, men Philips Hue bruger ikke WIFI protocol, men anvender Zigbee.
|
||
/Peter
|
||
![]() |
||
Brian E ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 238 |
|
Vores hus minder meget om jeres, og jeg har gjort følgende:
Slået wifi fra på routeren fra Hiper. Købt et sæt TP-Link Deco M4, sat den ene til routeren og de to andre midt i og i den modsatte ende af huset. Begge er kablet og sat op som access points. Resultatet er et klippestabilt wifi med ca. 500/500 i hele huset og 50/50 i det fjerneste hjørne af haven.
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9421 |
|
Jeg har bare pakket min ned i kassen igen. Igen grund til at have en strømsluger til ingen verdens nytte
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19648 |
|
For at få ens accesspoints, så skift mellem de to punkter håndteres af enhederne. Efter skift til unifi herhjemme har vi fået dækning i hus og have uden "huller" ved skift mellem accesspoints. Klaus
|
||
![]() |
||
Brian E ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 238 |
|
Det var skam også min plan, og jeg kunne sagtens sætte den ene enhed op som router, men så kunne de andre ikke sættes op som access points. Så jeg måtte have Hipers router frem igen, hvorefter jeg har kunnet benytte access points-funktionaliteten. Hvis du også har Deco og har fået det til at virke, hører jeg meget gerne, hvordan du har gjort det.
|
||
![]() |
||
|
nej bruger ikke TP-Link men et andet mærke uden disse begrænsninger.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |