recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Repeater vs. mesh vs. accespoint
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Repeater vs. mesh vs. accespoint

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 07:44
Jeg har selv YouSee.

Her har jeg disabled router funktionen i deres modem (Sat den i bridge mode)

Og så har jeg opsat 2x Asus AC68U og bruger deres AiMesh. 

Det virker super godt.
Jeg har også lige installeret et ligende setup hos mine forældre hvor de bare har 3 stk. 

Det er super nemt at sætte op og det virker både med kablet Ethenret samt WiFi. Taber den den kablet forbindelse så skifter den selv til WiFi. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Mr.Schnitzel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Maj-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.Schnitzel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 12:43
Det lyder som en god ide, men er vi så ikke enige om, at det er et mesh setup? Og så er det vel nødvendigt at routeren er nødt til at være sluttet til? Jeg forstår ikke helt, at man helt kan undvære den? Routeren dækker jo fint i den ene ende af huset, så ville jo mene, at et accespoint i den ende, hvor der ikke er dækning burde være nok? Smile
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 12:56
Yeps men du skal bare være sikker på at roaming mellem de to kører nogenlunde gnidningsfrit. Jeg har to TP-LINK EAP225 sat op på den måde og det fungerer fint. Bruger en superbillig kablet router fra Ubiquity. Den har ikke wifi, men fungerer rigtigt godt som router.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Mr.Schnitzel Mr.Schnitzel skrev:

Det lyder som en god ide, men er vi så ikke enige om, at det er et mesh setup? Og så er det vel nødvendigt at routeren er nødt til at være sluttet til? Jeg forstår ikke helt, at man helt kan undvære den? Routeren dækker jo fint i den ene ende af huset, så ville jo mene, at et accespoint i den ende, hvor der ikke er dækning burde være nok? Smile
Jo et access point i den ene ende vil være nok. Hvis din Yousee Router er god, så kan du overveje at beholde den.
Den Hiper leverer er pænt ringe, så den pakkede jeg væk igen.

Ønsker man lidt mere advanceret funktioner, så er det lettere hvis man kører udstyr af samme mærke.

På din nuværende router, kan du indstille hvordan den skal roame til dit ekstra AP ?

Hvis du kører som f.x. Kenneth, så skal du kun konfigurer alt dette et sted.
Et sted at styre opdateringer.
Et sted at definere wifi
Et sted at definere QOS
Et sted at definere gæste netværk.
Et sted der viser dig dine enheder og hvordan de er tilsluttet. I dit setup vil du se at alle dine enheder er forbundet til en eth port, hvis de forbinder til dit AP.
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 13:26
TP-link har deres Omada controller som også kan håndtere roaming. Men summa summarum så er det nok en fordel af have samme fabrikat hvis ikke model af accespunkter. 
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Jeg har selv YouSee.

Her har jeg disabled router funktionen i deres modem (Sat den i bridge mode)

Og så har jeg opsat 2x Asus AC68U og bruger deres AiMesh. 

Det virker super godt.
Jeg har også lige installeret et ligende setup hos mine forældre hvor de bare har 3 stk. 

Det er super nemt at sætte op og det virker både med kablet Ethenret samt WiFi. Taber den den kablet forbindelse så skifter den selv til WiFi. 

Må jeg spørge hvilken tv løsning du har?
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 20:06
Har du COAX kabler til "den anden ende af huset". 

Hvis ja, så kig på MOCA, så kan du bruge COAX kablet til at få gigabit ethernet ned i den anden ende.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu