recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reperation af højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reperation af højtalere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sjuft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sjuft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Reperation af højtalere
    Sendt: 15-Januar-2013 kl. 10:43
Hej Recordere.
Jeg har et par lidt ældre, men gode Dali højtalere som desværre har set bedre tider.
Højtalerne er meget flossede i kanterne og spiller derfor ikke så godt mere. Har taget et par billeder:

Er det noget der kan repareres? Og kan det svare sig i forhold at købe nye?
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af sjuft sjuft skrev:

... og spiller derfor ikke så godt mere.

Spiller de overhovedet ? Smile Jeg havde selv nogle højtalere der led af samme 'sygdom' og det kunne jeg høre allerede da mindre end en 1/4 af membranen var smuldret væk... så jeg undrer mig over at du overhovedet kan få brugbar lyd ud af dem.

Selvfølgelig kan man reparere dem, men dels skal du finde de rigtige enheder og putte i, dels koster det vel et sted mellem 300-500 pr enhed, så du er hurtigt op på 2.000 for at fixe dem.

Jeg ville skrotte dem på stedet og købe nogle andre...

med venlig hilsen

Kristian

Redigeret af u2pia - 15-Januar-2013 kl. 15:09
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 15:18
De minder mig om de elementer som jeg rodede med for rigtigt mange år siden. Nej - det kan næppe betale sig at renovere/reparere de to - desværre.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 15:51
Jeg har aldrig set så smadrede højttalere. Dem ville jeg ikke bruge penge på
Til top
sjuft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sjuft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 11:21
Tænkte det nok. De spiller overraskende stadig. De spiller sjovt nok ikke skide godt, men stadig brugbare.
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 12:01
Jeg har forsøgt at finde ny enheder til gamle Dali højtalere gennem HiFi-Klubben, men de kunne ikke skaffes.

Så skyld dig på genbrugspladsen og glæd dig til at få meget bedre lyd med nye højtalere (jeg har lige set et par Dali Concept 8 til salg her i forummet)

vh. Thomas
Til top
sjuft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sjuft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 11:54
Æv bæv. I det mindste er det så en god grund til at få shoppet noget nyt grej.
Tak for hjælpen :)
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 12:06
Sådan et par ældre dali'er kan du være heldig at finde på dba, til en god pris.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu