recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Resette router - konsekvenser?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Resette router - konsekvenser?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Resette router - konsekvenser?
    Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 10:05
Hej.

I de seneste par uger har vi haft problemer med at Internetforbindelsen faldt ud stort set dagligt og nogle gange et par gange om dagen. For det meste virkede det med, at slukke for routeren og tænde den igen - men jeg synes det blev værre og værre. Jeg ved ikke om det er fordi Dansk KabelTV har lavet et eller andet. Men i hvert fald så prøvede jeg nu at resette routeren med en spids blyant ind i den knap, der er bag på routeren. Og nu virker det som om det virker. I hvert fald på min computer - men den har også kablet forbindelse via routeren. Men på min mobil telefon og min kones computer, der modtager trådløs Internet via WiFi, kan jeg ikke længere finde det WiFi navn jeg oprindeligt har lavet. Min router er en D-Link router og der er et (åbent) netværk, der hedder dlink. Det prøvede jeg så at tilslutte og det virker også fint, men jeg er jo ikke sikker på at det er fra min router, så jeg har gået af den igen.

Men hvorfor dukker mit wifi navn ikke op mere? Hvordan kommer jeg videre?  Smile

Jeg var ved at tro at det var ved at være tid til at købe en ny router. Det kan jeg selvfølgeligt også, men det ser ud til at jeg godt kan vente lidt - hvis ellers jeg kan få mit wifi netværk tilbage.  Wink
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 10:36
Aahh måske på den her adresse: 192.168.0.1 og så gå ind under setup? Om jeg så skal køre wizard eller manuel ved jeg ikke, men mon ikke det giver samme resultat?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 10:53
Hvis du har reset router er dit ssid jo også væk

Man routere tilgåes normal/tit på 192,168,0,1   eller 198.168.1.1

Og så oprette ssid osv igen
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 10:57
Tak for svaret. Ok, så meget har jeg efterhånden også regnet ud.Jeg er inde på 192,168,0,1, men jeg forstår ikke hvordan jeg opretter SSID osv. igen. Under setup / wireless settings og måske manual wireless network setup?? Er det, det der er vejen frem?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 11:00
Jeg synes ikke umiddelbart at hverken "manual wireless network setup" eller "add wireless device with wps" virker efter hensigten. Hvad er det jeg skal gøre? (Det er lang tid siden jeg har installeret routeren første gang)...  LOL  Wink
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 11:16
Aaah - ok - nu tror jeg at jeg fik det til at virke gennem den manuelle setup - baseret på denne video:

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 12:04
Du skal gå ind på 


Her kan du ændre navn på netværk og kode.



Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 12:22
Har du prøvet at ringe til din bredbåndsudbyder? De ved lige hvad der skal til i teknisk support.
Til top
Cyberguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Har du prøvet at ringe til din bredbåndsudbyder? De ved lige hvad der skal til i teknisk support.

Jeg tvivler på et D-link er en router fra udbyderen. En router fra en udbyder har i dag ofte angivet SID og kode på boksen.

Er firmware i routeren opdateret nogen sinde ?  Ellers var det måske et sted at starte.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Cyberguy Cyberguy skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Har du prøvet at ringe til din bredbåndsudbyder? De ved lige hvad der skal til i teknisk support.

Jeg tvivler på et D-link er en router fra udbyderen. En router fra en udbyder har i dag ofte angivet SID og kode på boksen.

Er firmware i routeren opdateret nogen sinde ?  Ellers var det måske et sted at starte.
Ah, det er den nok ikke. Fik bare tanken da jeg lige selv har fået god support til mit Stofa modem.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 12:51
Det med firmware'n i routeren kan måske være interessant nok at forsøge sig med. Men hvordan gør man så det? Er det igen inde i 192,168,0,1??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Cyberguy Cyberguy skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Har du prøvet at ringe til din bredbåndsudbyder? De ved lige hvad der skal til i teknisk support.

Jeg tvivler på et D-link er en router fra udbyderen. En router fra en udbyder har i dag ofte angivet SID og kode på boksen.

Hej.

Nu nævner trådstarter Dansk KabelTV. Det er en udbyder som sælger visse trådløse D-Link routere med support. Her er et link:


Men jeg ved ikke hvilken model router trådstarter har, eller om han har købt sin hos Dansk KabelTV?
Men ellers vil jeg foreslå at ringe til Dansk KabelTV, hvis han har behov for at dagligt at resette sin router.

Hilsen Carsten.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu