recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Responstid på fladskærme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketResponstid på fladskærme

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2005 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

[QUOTE=Jow1]

Hvordan kender med en generation 6 skærm?

mvh Jow

Det er svært at se udefra. Men holder du dig til mærkevare skærmene kan du være helt sikker: Pioneer, Sony, Panasonic, Philips, NEC og JVC

Jeg ved ikke om Samsung og LG ligeledes kun har 6. generations skærme. Når en skærm bliver forholdsvis meget billigere end de skærme der kommer fra ovennævnte, så begynder alarmklokkerne, fordi der er ingen der spinder guld på disse produkter. Avancerne er trykket helt i bund, så man kan ikke pludselig sælge skærme af samme kvalitet, til 10.000 til 15.000 under de andres pris.

 

Pioneers nyeste modeller hedder 435 - hvor 43 står for tommer og 5 tallet indikerer,at det er 5. generation såh øhhhh ??? 

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2005 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

[QUOTE=Jow1]

Hvordan kender med en generation 6 skærm?

mvh Jow

Det er svært at se udefra. Men holder du dig til mærkevare skærmene kan du være helt sikker: Pioneer, Sony, Panasonic, Philips, NEC og JVC

Jeg ved ikke om Samsung og LG ligeledes kun har 6. generations skærme. Når en skærm bliver forholdsvis meget billigere end de skærme der kommer fra ovennævnte, så begynder alarmklokkerne, fordi der er ingen der spinder guld på disse produkter. Avancerne er trykket helt i bund, så man kan ikke pludselig sælge skærme af samme kvalitet, til 10.000 til 15.000 under de andres pris.

 

Pioneers nyeste modeller hedder 435 - hvor 43 står for tommer og 5 tallet indikerer,at det er 5. generation såh øhhhh ??? 

Er du sikker på at 5 tallet står for 5. generation, det overrasker mig, de så kan køre 60.000 timer.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2005 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

[QUOTE=Jow1]

Hvordan kender med en generation 6 skærm?

mvh Jow

Det er svært at se udefra. Men holder du dig til mærkevare skærmene kan du være helt sikker: Pioneer, Sony, Panasonic, Philips, NEC og JVC

Jeg ved ikke om Samsung og LG ligeledes kun har 6. generations skærme. Når en skærm bliver forholdsvis meget billigere end de skærme der kommer fra ovennævnte, så begynder alarmklokkerne, fordi der er ingen der spinder guld på disse produkter. Avancerne er trykket helt i bund, så man kan ikke pludselig sælge skærme af samme kvalitet, til 10.000 til 15.000 under de andres pris.

 

Pioneers nyeste modeller hedder 435 - hvor 43 står for tommer og 5 tallet indikerer,at det er 5. generation såh øhhhh ??? 

Er du sikker på at 5 tallet står for 5. generation, det overrasker mig, de så kan køre 60.000 timer.

Jeg kan se at 5 tallet står for at det er Pioneers 5. generation af plasma model, så jeg er stadig ret sikker på de bruger 6. generations paneler.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2005 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

Et forslag fra min side ville klart være en Samsung med Pixel Garanti

snowatom

Man skal lægge mærke til at pixel garantien kun gælder TFT LCD for PC, ikke deres TV.

LCD TV gælder:

http://www.samsung.com/se/support/guarantee/pdf/LCD_pixelspe c.pdf

Plasma TV gælder:

http://www.samsung.com/se/support/guarantee/pdf/Plasma_pixel spec.pdf

Det er nogenlunde det samme som alle andre også giver.



Redigeret af BrianJVC
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2005 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

Et forslag fra min side ville klart være en Samsung med Pixel Garanti

snowatom

En væsentlig detalje er at holde øje med de nye såkaldte pixelgarantier. For Samsung gælder det kun nogle af deres PC-skærme, og kun i 14 dage efter købet, og kun på lysende pixel, døde pixel dækkes ikke. Det samme ser du på andre der er kommet med pixelgaranti, det er kun på lysende pixel ikke på døde, de andre har dog så 3 års garanti. Jeg håber snart vi kan komme med et ensartet standpunkt.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2005 kl. 23:31

I al den snak om pixelgaranti er det da sjovt at konstatere, at Føtex giver pixelgaranti på deres LCD-tv's i hele garantiperioden - og det er jo vel at mærke ofte kun discount skærme, de sælger.

Her har mærkevarerne, da noget at levet op til?

 

mvh

Henrik
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2005 kl. 10:48

Tadaaaa!!!

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=21066

snowatom

Det er da et lille skridt på vejen........

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu