recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - restore HP pavilion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketrestore HP pavilion

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dooley Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: restore HP pavilion
    Sendt: 13-November-2006 kl. 16:30
Hej

Har en HP Pavilion Media Center TV m7440.dk PC
Har dannet restore/backup dvd skiver. Ønsker at afprøve at de nu også virker. Er der nogle der har erfaringer med det?

Jeg tænker mest på at alt det der ligger på disken nu (optaget TV, dokumenter) jo skal backuppes hvis nuværende C drev "slettes".

Restores der kun til C drev? Hvis jeg om partitionere til et D og C drev. Vil restore da kun "smadre" C drev?

Er der nogle af jer der har prøvet?

Hilsen Tom
Til top
dooley Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2006 kl. 08:33
Hej igen

Måske skulle jeg lige præcisere at jeg er nysgerrig efter at vide om HP's 'Fuld systemgenoprettelse' kun sletter C drev - i dokumentationen skriver de 'Dette valg sletter og reformaterer harddisken fuldstændigt'. Men er det den fysiske 'harddisk' eller det logiske C drev.

Hilsen Tom
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2006 kl. 09:58

Hej

jeg har en HP Pavilion Media Center TV m7570.dk PC du får 2 valg enten gendanne Windows og programme eller en fuld format. Ved fuld format gendanner den også D drevet hvis du har lavet det om. jeg har prøvet begge dele og den første er ikke en god ide, en del programmer virker ikke ordentligt bagefter. Så derfor TAG ALTID BAKUP AF DINE FILER.

Det gælder både mail foto osv osv. Jeg har løst problemet ved at bruge Norton Ghost 10, der tager det også kun 10 min at gendanne. Desunden kan man selv lave de ghost man vil have, eks. ren install med det pc'en kommer med men med win opdate - nye driver osv,  og så en fuld install med alle de ting man vil have med eks spil osv.  og det virker perfekt

Redigeret af klander - 14-November-2006 kl. 10:19
Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
dooley Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2006 kl. 10:46
Tak for svaret.

Er enig med dig i at f.eks. Ghost er en meget bedre løsning. Jeg ville dog foretrække at lave en HP restore (fuld format) inden jeg begynder med Ghost, da jeg nu har haft maskinen kørende et halv års tid. XP/MCE bliver jo som bekendt lidt 'mudret' over tid.

Jeg vil naturligvis tage backup inden en sådan operation.

Kan du uddybe med hvad du mener med "en del programmer virker ikke ordentligt bagefter". Det gør mig da lidt urolig.

Hilsen Tom
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2006 kl. 11:34

Hej, det er programmer du installeret ud over dem der er på HP's image, eks. MS office og andre programmer, spil skal du heller ikke regne med duer bagefter. så derfor lav en fuld format.

Det jeg har gjort er fuld format - slette alle de HP programmer der ikke er brug for og det er mange, ca 1 gb i driver / sotware til HP printer kameraer osv, Jeg måtte ud og købe Ghost 10 da Ghost 2003/ ghost 9 ikke understøtter SATA2 Og ikke kunne se min HD når Ghosten skulle lægges ind igen  

Desunden har jeg formateret D drevet som jeg så bruger til noget fornuftigt, da det ikke kan bruges til noget ellers ud over at gendanne pc'en, men der har du jo dine dvd'er

Redigeret af klander - 14-November-2006 kl. 11:38
Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
dooley Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2006 kl. 11:55
Okay, som jeg læser det du skriver, kræver 'fuld format' at diverse office og andre programmer, udover dem HP kom med, installeres igen. Det er helt forståeligt.

Mange tak for svarene.
Hilsen Tom
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu