|
Resultat, HDTV blindtest |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Med lige så stor respekt, jo - det er sikkert rigtigt, men med den forskel, at jeg ikke har godt 20K til at smide efter et nyt TV.
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
|
Med den allerstørste respekt... det har du også sagt de andre gange, men fundet en vej alligevel ![]() Så nu skal jeg nokke stoppe min venligt mente mobning... jeg ville da ønske det var mig der fik nyt gear så ofte
![]() |
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4662 |
|
LG Display skal se at få udviklet på OLED-panelet. Det er ærgerligt, at et panel med stort set samme billedparametre er sendt i cirkulation flere år i træk nu. Det kan partnerne vel heller ikke være tilfredse med.
Omvendt er det opløftende at være vidne til de store prisfald på OLED-tv i disse år. OLED-teknologi, med sit uhyre høje bundniveau, bringer HDR til folket. LCD har nu haft et par årtier, og det ser bare ikke ud til at ske.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Så er videoen fra "Blindtesten" tilgængelig på HDTV´s hjemmeside. Giv dig selv god tid, for den har en spilletid på godt 45 minutter:
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Schumi ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
|
Måske du skulle læse denne test ! |
||
![]() |
||
xzioN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2016 Status: Offline Point: 283 |
|
Men udfra testen er der ingen grund til at panasonic skal koste 17000kr mere end lg. Det er absurd efter min mening.
|
||
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108" Sony OLED A1 77” Pioneer krp-600m kuro SVS prime satellite speakers 5.0 SVS PB-2000 Sub Pioneer VSX-LX 50 Canon 7D Canon 70-300 L objektiv Canon 50mm F1.4 |
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4662 |
|
Man kan ikke teste burn-in på 6 måneder. Burn-in på OLED er uensartet ældning af lysdioderne. Det vil 6 måneder ikke afsløre.
|
||
|
||
![]() |
||
Schumi ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
|
Heller ikke når tv'et er blevet brugt 20timer i døgnet i 6 måneder ? |
||
![]() |
||
|
Burn-in er begyndt at vise sig for ejere af 2016-generationen og tidligere. Det lader til, at det er nogenlunde her kompensationssystemet ikke længere kan udligne forskelle i ældning i pixels efter typisk brug i perioden. Brugstimer i denne periode vil typisk have oversteget 20 timers stresstest i 6 måneder.
F.eks. vil man kunne man se, at de pixelområder, der ligger i top/bund hvor sorte filmbjælker normalt er, ikke er ældet i samme tempo som det resterende pixelområde. Narturligvis forudsat, at man ofte har set film. Kompensationssystemet ser ud til at måle på spændingen i pixelnettet. Hvis der med tiden opstår forskelle, så kan det indikere ældning i den givne pixel, og så forsøger systemet tilsyneladende at kompensere herfor. Men det måler kun på styrespændingen til en pixel - ikke selve degraderingen af det organiske materiale. Jeg synes, at man bør læne sig op ad Rtings langtidstest i stedet, hvis man vil forsøge vurdere forholdene. Konstruktionen af OLED-panelet i 2016 og tidligere var anderledes end den er i senere års paneler, da LG Display har ændret lidt i pixelstrukturen. Hvad det konkret får af betydning, er svært at sige.
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |