|
Ret lyd forskel på filmlyd og reklamelyd? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Micky_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 10:06 |
Hej.
Jeg ved ikke noget om surround receiver, men vil nu investere i noget godt surround system. Når vi ser TV, og der kommer reklamer, så oplever vi tit, at lyden bliver højere, når reklamerne starter. Det er irriterende, hvis vi lige har set noget hvor der f.eks bliver talt, og det ikke er særligt højt, så har vi jo skruet lidt op, når reklamerne kommer, er vi ved og blive blæst ![]() Er det noget der kan indstilles med en god surround receiver, så der ikke er lyd forskel? Jeg har tænkt på og købe en Yamaha RX-A830 eller RX-A1030. Mht højttaler så står valget nok imellem dem her. Nr.1 På den side her er det Dali jeg tænkter på LINK Nr.2 System Audio LINK Hvilken sæt højttaler vil være de bedste? Håber i kan hjælpe en nybegynder i HIFI verden.
|
|
/Micky_dk
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5364 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kender ikke lige forskellen på de forskellige modeller, men Elgiganten har igen super-weekend tilbud på RX-A1020: Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Lydforskellen er noget tvstationerne bestemmer. Ver det muligt at slukke for reklamerne, ville tvstationerne ingen penge tjene på reklamer, så de er umulige at detektere og skrue ned for.
Klaus |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40552 |
Reklamer, ser dem aldrig, udsendelser på de kanaler optages altid, og så skippes de når de kommer. Det er utåleligt at sidde og se de enorme mængder man får kylet i hovedet.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
jeg har slået automatisk lydkontrol til på mine tv og det gør at lyden er samme niveau.
|
|
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
|
![]() |
|
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
Har gjort det til en vane at trykke på mute knappen når der vises reklamer eller andre indslag med irriterende lyd...
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40552 |
Så kan de lære det, de får ikke noget ud af at forstyrre med alle de afbrydelser.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Micky_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 188 |
Det er lige det jeg tænkte på med automatisk lydkontrol, om det er muligt med Yamaha RX-A830 eller RX-A1030 ?
|
|
/Micky_dk
|
|
![]() |
|
Der er jo kommet en brugbar måde fra Sand Sand. Så er der også den metode jeg bruger.
|
|
|
|
![]() |
|
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
jeg ved ikke hvilken rumkorretions system der er på receiveren,
men jeg vil tro der er dynamisk volume på, det var der på min Onkyo 609 og min nuværende marantz, med det aktiveret er det ikke noget problem, det styrer høj og lav lyd i forhold til dialogen, så man ikke bliver overrasket over pludselig høje lyde. Redigeret af karula - 19-Oktober-2013 kl. 17:12 |
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
"Night mode" eller lignende. Travl brugsanvinsnigen igennem. Men vær opmærksom på at det også "ødelægger" lyden i de film i ser. Klaus Redigeret af KlausDM - 19-Oktober-2013 kl. 18:13 |
|
![]() |
|
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
Klaus DM, det vil jeg ikke give dig ret i, tværtimod - det gør filmlyd
fantastisk i samspil med dynamisk EQ. Redigeret af karula - 19-Oktober-2013 kl. 18:16 |
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |