|
Ret lyd forskel på filmlyd og reklamelyd? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når det gælder film så er det da, efter min mening, sjovere når feks eksplosionerne lyder højere end en mand der står og mumler, så der kommer lidt overraskelsesmoment. Kom engang ved et uheld til at få slået Dynamic Volume til og det føltes godtnok som noget flad og kedelig lyd i film
![]() |
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
Det er vi ganske uenige om! Dynamisk lyd/Night mode gør at forskellen på høj og lav lyd udlignes. For mig mister lyden hele sin indflydelse... Klaus |
|
![]() |
|
Micky_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 188 |
Det som db89 nævner med eksplosionerne lyder højere end en mand der står og mumler. Det vil jeg også gerne opleve. Og det kan man også sætte Yamaha RX-A830 til. Kan bare ikke lige huske hvad forhandleren sagde det hed. Men nu kom jeg til og købe en Yamaha RX-A830 i går ved nbradio i Roskilde. Den var sat ned til kr. 5500,- og så kunne jeg ikke nære mig.
Så nu mangler jeg bare højtaler, og det bliver nok dem på side 9 i Hifiklubben tilbuds blad http://nozebra.ipapercms.dk/hifiklubben/DK/Minikataloger/Hjemmebio2013/ DALI 5.1 Højtalersystem til kr. 9994,- Bare med Zenzor 7 (Fronthøjtaler) i stedet for Zenzor 5 Glæder mig helt vildt (som et lille barn juleaften) Så må jeg igang men og finde ud af hvad det kan. Og hvis det ikke har mulighed for automatisk lydkontrol, så må jeg bare MUTE som der var en anden der havde gjort det til en vane.
Redigeret af Micky_dk - 20-Oktober-2013 kl. 11:40 |
|
/Micky_dk
|
|
![]() |
|
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
nu klagede han jo over niveau forskellene med reklame contra film,
og der er det nyttigt. Med hensyn til dyn.vol., der kan man godt få eksplosioner og andre effekter til at virke ret overbevisende, og svage passager og effekter bliver rigtig godt fremhævet, det er ligesom om at svage høje toner får lidt mere krop og fylde - men det har måske også noget at gøre med , hvor godt man har fået kalibreret sit udstyr, det med at det skulle være en flad fornemmelse, det er skudt langt over målet, efter min mening og smag. Jeg taler heller ikke om night mode, som er en feature på Onkyo. Redigeret af karula - 20-Oktober-2013 kl. 12:33 |
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |