recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rette Forum? 1920x1200 bliver til 1920x1080
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRette Forum? 1920x1200 bliver til 1920x1080

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 12:38
Åbnede en film (VLC), da den begyndte at spille ,prøvede jeg at trække den over , på TV skærmen så man pilen,men intet andet skete, så det virkede ikke.
MVH Frank Pedersen

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 14:35
Med DVBViewer og 2 nVidia grafikkort samt tre skærme har jeg det til at spille. Jeg kan trække videobilledet lige der hen hvor jeg ønsker, sågar med et halvt billede på to skærme. Så jeg ved DVBViewer kan. Du kunne prøve deres demo app.: http://www.dvbviewer.tv/download/DVBViewer_setup_demo.exe
Har du forøvrigt installeret seneste nVidia drivere?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 14:35
Det lyder mystisk. Jeg kan ikke lige komme i tanke om, hvad det er som driller. Det burde nemlig være lige til.

Med pilen mener du muse-markøren?
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 17:35
Ja ,jeg mener musemarkøren, og MCcenterFreak, ja sidste ny, 290.36 mener jeg den hedder, da jeg spiller Skyrim, og der er tweaks for det deri.
MVH Frank Pedersen

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Jeg vil forsøge at se mine videofilm og billeder direkte på tv i stedet for først at brænde AVCHD Film, så jeg har forbundet min PC ,med et  HDMI kabel til mit TV Pana TX-P50G30Y,

Min Syncmaster24"PC skærm er i 1920x1200,og det kan øjensynlig kun lade sig gøre ,ved at klone de 2 skærme, derved bliver opløsningen på PC skærmen ændret til 1920x1080, som er TV opløsning, det giver et helt forkert billede på min PC,findes der en mulighed for at bruge korrekt billede både på PC og TV?

jeg synes jeg har været i alle kroge uden en løsning. 

Jeg har lige siddet og rodet med det samme på bekendts bærbar pc. Det er et helvede uden lige. Men efter en del mokken rundt fandt jeg ud af, at problematikken ligger i EID informationer ikke bliver overført korrekt. For at få Windows til at fatte, at man har to skærme, så kræver det, at udstyret har været slukket inden det er blevet forbundet (ikke bare på standby, men slukket). Derefter sluttede jeg HDMI kablet til hendes bærbar, og så fandt windows ud af, at der var to skærme. (Hendes skærm sidder dog også i en Sony receiver, så den skulle også slukkes samtidig med det andet).

Det der sker nu er, at windows kan "se" de to skærme nu, og jeg kunne sætte opløsning korrekt på hver enkelt skærm. Men først da jeg havde tændt TVét og sat receiveren over på den korrekte HDMI udgang.

Så når hun skal se film på TV, så tændes TV, Receiver sættes til korrekt HDMI indgang, og så slukker hendes primær (bærbar) skærm, hvorefter hun kan se hele skrivebordet i korrekt (TV 1920x1080) opløsning på TVét.
Når hun slukker receiver og TV, så tænder hendes bærbar skærm igen, i dens opløsning på 1360x768.

Det er sådan, det skal funger.

Redigeret af Kandersen - 07-December-2011 kl. 20:50
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 11:18
Tak Kandersen,

jeg gennemgår lige det forløb snarest, jeg husker at mit ikke var slukket ,da jeg forbandt kabler.
MVH Frank Pedersen

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu