Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Doose77
Bruger
Oprettet: 08-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 183
|
Emne: Returret? Sendt: 21-Februar-2009 kl. 13:58 |
Hej recordere. Jeg har endeligt bestemt mig for et investere i et nyt tv, et "40 Samsung 656. lækkert tv. Desværre må jeg indrømme at det er for stort hjemme i min stue. Jeg har pakket TVet ud og åbnet for poser med ledninger osv. TV'et har kørt 2 timer i dag.. Mit spørgsmål er så om det er muligt at retunere et TV man har pakket ud men som ingen mangler har? Ærgeligt da jeg virkelig synes det er et super lækkert TV men det ser ikke pænt ud i min lille stue ![](smileys/smiley18.gif) Håber i kan hjælpe mig!
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
HeartWare
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
|
Sendt: 21-Februar-2009 kl. 14:01 |
Sålænge du ikke har beskadiget TV'et (og du har købt det pr. postordre, dvs. du har ikke købt det i en fysisk butik), så kan du returnere det (for egen regning) indenfor 14 dage, hvorefter sælger skal refundere dig hele beløbet (inkl. forsendelsesomkostninger FRA ham TIL dig).
Er det købt i en fysisk butik, så kommer det an på butikkens regler. Du har ingen krav eller ret til at returnere en vare købt i en fysisk butik.
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Doose77
Bruger
|
Sendt: 21-Februar-2009 kl. 14:36 |
Tak for hurtigt svar. Altså, det er bestilt over nettet men afhentet og betalt i en fysisk butik. Det er købt i Fona.. ved ikke om der er nogen her der har erfaringer med dem? Jeg er i fuld gang med at overtale forskellige bekendte om at de mangler et "40 TV men ingen held endnu. ![](smileys/smiley19.gif) Vil det gøre en stor forskel hvis jeg hænger det på væggen måske? Jeg vil selvfølgelig kontakte Fona butikken på Mandag og høre om det er noget de kan hjælpe med. Eventuelt med den catch at jeg køber et andet TV der og får gavekort for resten af pengene.
Redigeret af Doose77 - 21-Februar-2009 kl. 14:38
|
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
|
Sendt: 21-Februar-2009 kl. 14:51 |
Når du har hentet og betalt i en fysisk butik, så tror jeg ikke man kan sige at det er dækket af loven om fjernkøb og dermed har du ikke automatisk returret.
Så vidt jeg ved, så har Fona ikke retur ret. Men tag dog ned og snak med sælger. Hvis du vælger et andet TV i butikken, så kan jeg ikke se at det skulle være et problem. Men igen det er ikke noget du har krav på/ret til.
|
enand
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
|
Sendt: 22-Februar-2009 kl. 14:28 |
Du har reserveret det i Fonas webshop, og umiddelbart ser det ikke ud til, at de har taget særlige forbehold for denne form. Derfor gælder de samme regler som der iøvrigt gør i deres webshop. Dvs. du har fjorten dages returret.
Mvh.
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 22-Februar-2009 kl. 14:54 |
PerW skrev:
Når du har hentet og betalt i en fysisk butik, så tror jeg ikke man kan sige at det er dækket af loven om fjernkøb og dermed har du ikke automatisk returret.
Så vidt jeg ved, så har Fona ikke retur ret. Men tag dog ned og snak med sælger. Hvis du vælger et andet TV i butikken, så kan jeg ikke se at det skulle være et problem. Men igen det er ikke noget du har krav på/ret til. |
Det er 100% lige gyldigt om du afhenter der i en fysisk butik, eller får det leveret - hvis TV'et (eller andre varer) er bestilt via nettet, så har du altid 14 dages fuld returret.
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Fnulder
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
|
Sendt: 22-Februar-2009 kl. 16:23 |
zulfo skrev:
PerW skrev:
Når du har hentet og betalt i en fysisk butik, så tror jeg
ikke man kan sige at det er dækket af loven om fjernkøb og dermed har
du ikke automatisk returret.
Så vidt jeg ved, så har Fona ikke retur ret. Men tag dog ned og snak
med sælger. Hvis du vælger et andet TV i butikken, så kan jeg ikke se at
det skulle være et problem. Men igen det er ikke noget du har krav på/ret
til. | Det er 100% lige gyldigt om du afhenter der i en fysisk
butik, eller får det leveret - hvis TV'et (eller andre varer) er bestilt via
nettet, så har du altid 14 dages fuld returret. |
Tvivler meget da man hverken køber, bestiller eller betaler på fonas
hjemmeside. Det er blot en reservation så man er sikret produkt til
afhentning og køb senere.
Grunden til man indførte de 14 dages returret på netbutikker er vel fordi
man ikke ser varen i brug inden man køber?
Det kan man jo stadig via fonas system
|
nbu001
Guld medlem
Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
|
Sendt: 22-Februar-2009 kl. 16:54 |
Har Fona ikke, ligesom Expert har, 7 dages returret på varer købt i deres fysiske butikker? Jeg tror det, men er dog ikke sikker. Ring og hør dem ad!
/Nils
|
|
Doose77
Bruger
|
Sendt: 22-Februar-2009 kl. 19:03 |
Det var nemlig bare en resevation da der jo ikke var grund til at betale 400kr for at få et TV leveret jeg kunne hente i butikken. Men jeg ringer til dem i morgen og høre om de er til at tale med.
Fona har kun returret hvis der er klare mangler. Og ellers i ubrudt emballage. Man kan sige at jeg jo har åbnet kassen og poser til fjernbetjening osv. SÅ klart min egen fejl men havde målt og vuderet at det var en perfekt størrelse. In real life.. no so. Desværre!
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 22-Februar-2009 kl. 19:27 |
zulfo skrev:
Det er 100% lige gyldigt om du afhenter der i en fysisk butik, eller får det leveret - hvis TV'et (eller andre varer) er bestilt via nettet, så har du altid 14 dages fuld returret. |
Det er ikke helt korrekt... Coop's netbutik, hvor du "reserverer" en vare til senere køb+afhentning i en Coop butik, giver dig ikke fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven. Det er en forudsætning at der indgås en aftale på nettet, så hvis der er tale om afhentning i en fysisk butik, skal man huske at nærlæse den aftale som man indgår (hvis man altså indgår en aftale...).
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Doose77
Bruger
|
Sendt: 22-Februar-2009 kl. 20:08 |
Så vidt jeg kan læse mig til på Fona hjemmeside er at reservation IKKE betyder man har 14 dages returret. Dette er kun gældende ved varer afsendt fra Fona. Omend ikke andet må jeg så sælge det videre privat. Kan vel godt tillade mig at tage den fulde pris ikke? TV'et har kun været brugt i 130 min max. Står allerede i kassen tapet sammen igen.
Redigeret af Doose77 - 22-Februar-2009 kl. 20:08
|
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
|
Sendt: 22-Februar-2009 kl. 20:52 |
Doose77 skrev:
Omend ikke andet må jeg så sælge det videre privat. Kan vel godt tillade mig at tage den fulde pris ikke? TV'et har kun været brugt i 130 min max. Står allerede i kassen tapet sammen igen.
|
Det kan du da godt tillade dig, men spørgsmålet er jo om nogen vil betale fuld pris? Jeg ville ikke gøre det. Men det er bare min holdning.
|