recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reviews Pana 50PZ800 - bedste TV i 2008 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReviews Pana 50PZ800 - bedste TV i 2008 ?

 Besvar Besvar Side  123 20>
Forfatter
Besked
KurtN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2008
Status: Offline
Point: 643
Direkte link til dette indlæg Emne: Reviews Pana 50PZ800 - bedste TV i 2008 ?
    Sendt: 03-Maj-2008 kl. 11:24

Hej,

Denne nye Pansonic PZ800 serie ser rigtig lovende ud, måske den bedste fladskærm i 2008. Hvis I falder over reviews, amatør som prof, så venligt post et link i denne tråd.

Sort kan vel ikke gøres mere sort nu ? Eksemplet fra CES 2008 er ret overbevisende , PZ700 til venstre, PZ800 til højre kun den røde lampe kan ses, resten er sort. Man kan faktisk ane en svag kontur ved PZ800, det kan jeg godt leve med, kan ikke ses medmindre man mørklægger stuen totalt.

http://uk.cinenow.com/videos/1250-panasonic-technological-de %20monstration-2008

Her er en brugers erfaring fra avsforum.com

OK first of all I had typed a big reply about my impressions, hit a button by accident and it's all gone so here I go again. @#$#%%

I have had multiple different HD setups and pretty much know what to look for so please don't judge my post history.

50pz800u Impressions:

By the way I set it to THX and reset the factory settings because for some reason I trust THX. That and there is obviously no way to dial in a set at BB.

COSMETICS: First of all let me tell you that the set stands out from the pack and not in a normal way. First of all it wasn't shiny thank God. It was refined, non-glitzy and all class. As for the screen, let me put everyones fear to rest and tell everyone that it does have a smooth one sheet of glass finish with NO BEZEL. It instead has a "frame" around the edge that is about a 1/4 in and looks very nice. I wish they would have made the corners more seamless, but you can't even tell from 4-5 feet away. Your eyes tend to gravitate towards the picture anyway and let me tell you the set looks delicious.

GLARE: This was very surprising for me but I did not expect to find any special here but I was wrong. The frame is ever so slightly brushed to virtually eliminate any reflective light. Now this area is only a 1/4 inch so lets move on. The 2.5 in black area between the picture and the frame underneath the "one sheet of glass" is almost exactly what it needed to be, and that is a color of black that is consistent with the contrast of the image and very limited glare. The actual picture of the television was like a perfect marriage between the 700u and 77u screens. More antiglare than the 700u, but it still maintains its glass like image.

PQ:

CONTRAST: The 800u really surprised me. Not just that the blacks looked darker than a 5010 (shows about the same detail though), but how rich the whites looked and I don't mean in an LCD kind of way. This caught me and made me smile because it sets this unit apart from the pack. It made the image appear to have more depth and that leads to an immersive visual experience that we are all looking for. I can't wait to get this thing in the dark.

COLOR: It's hard to judge this in the store but the panny looked very natural. The color of the whites really improved the dimensions of color. I could not discern any color push but it's not like BB has the best feeds. When will they learn. I will however talk about the color gradation.

COLOR GRADATION: Most of you know that this units boasts more shades of gradation (the passing of one shade or tint to another, or one surface to another, by very small degrees) then others. I originally thought this was cool but can the naked eye perceive it. I was looking for it but I could not tell when a movie picture was on the screen. However when the BB Logo comes up the background has different shads of color that you can discern from each other. I was very surprised at what I saw. I ran 15 feet over and looked at the same thing on the pio 5010. The 800u had a much smoother blend of color over the pio. I mean significantly so! Again another reason to dub the picture extremely film like. The gradation makes a big difference.

On the 800u I could not see any grainyness in the picture that is on the 85u.

Also it seemed like the panny displayed more of an image than the other tv's. Almost like more pixels. Is anyones heart racing yet?

Also, there is absolutely NO GHOSTING on this set. This is non existent.

I did not listen to the sound as there is no way on earth I would watch this set without a surround setup. You would do yourself an injustice if you did not pair this set up with audio bliss.

Bottom line: This set has more sizzle, incredible snap, and a three dimensional quality that tugs on my heart strings. Yes, I was impressed.

COMPARISONS:

A pio 5010, and 85u were very close but the a550 was right next to it. Let me just say that these sets are appropriately priced for what you get. Except now the pio's appear to be a little pricey even after their price drop.

Pio 5010: This unit has great detail in the picture but has a little loss in snap compared to the 800u. The 800u blacks were darker but yielded the same detail which is impressive for the pioneer. But here is the big difference. The whites look faded on the pio compared to the panny. The 800u has a sparkle that is noticably absent on the pio. And that says alot.

85u: First of all the 85u is appropriately priced for what you get. The one sheet of glass and extra shades of gradation make a big difference on the 800u over the 85u. It is easily visible when the settings are comperable. The blacks look like the same shade but the detail on the 800u make a 20% difference in the picture. It's almost like a 700u going up against a pio kuro. Maybe not that big but close when it comes to contrast. The 800u had NO GRAINYNESS I could see unlike the 85u.

A550 (It was right next to the 800u): First I set this unit to factory default cinema. This set has a great price for what you get but here are the noticable difference. Cosmetically, The set frustrated me just looking at it. The shiny 2.5 in BEZEL was reflection city, especially on the "lip" between the picture and the bezel. The panny was smooth with no lip or distracting reflection around the black border due to its one sheet of glass design. The 800u did have slightly darker blacks (about 10%) and had better detail. Both sets have good color and whites but again the panny has a more refined image and was incrementally better. The glare off of the a550 was worse than the 800u but not distractingly so. As far as visual snap and sparkle they were close, but the three dimensional quality of the panny stole the show. I hate the glare on this set/bezel and that is enough to keep me away from it.

I hope this helps. Please let me know if I can answer anymore questions. I am really looking forward to a professional review. I have a feeling this set is going to make a big splash!!!




Redigeret af KurtN - 12-Maj-2008 kl. 09:31
Til top
KurtN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2008
Status: Offline
Point: 643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 20:00

Ser på hifi4all at Otto har set den nye Pioneer og Panasonic PZ800 i USA, kan vi få en første udtalelse ? Otto er du der ?

 

 

 

Til top
KurtN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2008
Status: Offline
Point: 643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 20:48
Til top
KurtN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2008
Status: Offline
Point: 643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 20:58
Til top
Bravia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 21:08

Den ser rigtig spændende ud og jeg er helt vild med den flade skærm. Super design.

Glæder mig til at se en test......

Panasonic TH-42PA50 - pioneer 50 " LX5090, Denon AVR-2106,DVD-1920, B&W - PS3 - Samsung HD 3106.
Til top
KurtN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2008
Status: Offline
Point: 643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 21:21

PA50, Også en af de gamle panaer ser jeg  Har ventet på at få genskin væk, ser ud til at PZ800 er løsningen, mv.

 

Til top
JayDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 22:30
Du skriver hele tiden "den nye model" ud fra Pio 5010. Så vidt jeg ved er 5010 fra sidste år og det er 5090 der er den nye 9. generation. Jeg ville klart vente og se en sammenligning mellem 5090 og PZ800 før jeg skrev "bedste tv i 2008"
Til top
KurtN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2008
Status: Offline
Point: 643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 22:33

Så vidt jeg har forstået er 5010 den nye model i US terms, men ret mig hvis jeg har forstået forkert. Og enig - flytter heller ikke en krone før jeg har fået flere uafhænige tests af de to, og set det selv LIVE.

Men - der skal være afgørende synlig forskel for at jeg betaler extra for en Pioneer, og antiglare vil for mit vedkommende være udslagsgivende, idet billedekvaliteten vil ligge tæt, så tæt at man ikke vil bemærke forskellen i det daglige. Hellere se godt hele dagen end kun om natten

For nuværende er jeg meget tilfreds med den gamle 50PX600, véd det er kilden der sætter begrænsningen i SD og ikke skærmen, når kilden er i høj kvalitet får man næsten tårer i øjene. Dog kan jeg godt se der mangler nogle gråtoner ( ca. 3.000  ) ved nogle få film som eksempelvis "Jagten på Røde Oktober" ( eller den er bare skudt ringe ). Har ikke fået tilsluttet HD endnu, men det kommer nok en dag når Canaldigital får nogle flere HD programmer - eneste problem er genskin - det kan få mig til at opgradere.

 

 

 

 

 



Redigeret af KurtN - 08-Maj-2008 kl. 22:50
Til top
JayDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 08:16

Nej 5010 er en 8. Generations skærm så den hører med til de "gamle". Den er fra 2007 og er er altså ikke ny. 5090 er af den nye 9. generation.

Du har nok svært ved at se begrænsninger på din skærm ved et sd signal og en gammel film som røde oktober. De nye film uanset format står altså bare bedre i farver og skarphed så det er nok mere dem du skal bruge som reference.

Ville da helt klart investere i en bluray afspiller så du kan udnytte dit tv. Ellers er der slet ingen grund til at købe et nyt jo :)

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af JayDK JayDK skrev:

Du skriver hele tiden "den nye model" ud fra Pio 5010. Så vidt jeg ved er 5010 fra sidste år og det er 5090 der er den nye 9. generation. Jeg ville klart vente og se en sammenligning mellem 5090 og PZ800 før jeg skrev "bedste tv i 2008"


Helt Enig og for det andet er året jo langt fra gået.

kan heller ikke forstå at man har årets bil i starten af Januar
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 11:19

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af JayDK JayDK skrev:

Du skriver hele tiden "den nye model" ud fra Pio 5010. Så vidt jeg ved er 5010 fra sidste år og det er 5090 der er den nye 9. generation. Jeg ville klart vente og se en sammenligning mellem 5090 og PZ800 før jeg skrev "bedste tv i 2008"


Helt Enig og for det andet er året jo langt fra gået.

kan heller ikke forstå at man har årets bil i starten af Januar

Hvis man køber ny bil i 2008, så vil man jo ikke have årets bil 2007, så vil man da have årets bil 2008

Mht tråden, så ser jeg ingen steder at KurtN skriver at tv'et bliver det bedste i 2008! I overskriften er der et ? i slutningen af linien, hvilket hentyder til det MÅSKE bliver det bedste.

Og i hans første indlæg skriver han MÅSKE det bedste tv.

Så bare tag det helt roligt

Det bliver dog meget spændende hvis der kommer en pio 5090 vs pana 50pz800



Redigeret af furious jt - 09-Maj-2008 kl. 11:26
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af KurtN/avsforum KurtN/avsforum skrev:


It's hard to judge this in the store but...



Siden hvornår er man begyndt at kunne sammenligne tv, specielt mht. g8 Kuro, i butikken?

Selvfølgelig er det da spænnende om PZ800 er på højde med eller bedre end G9, men jeg gad da godt lige at folk slog koldt vand i blodet.

Pz800 er faktisk 50£ billigere end 5090 ovre fra Krish, men med det enorme strømforbrug de nye fullhd fra pana har ift. g8 LX508, så kommer man til at betale differensen ved den første elregning.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu