|
REW smoothing |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Speedloader ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2009 Status: Offline Point: 152 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Februar-2016 kl. 17:26 |
|
Hej
De "nørder" ![]() Kan se at Audyssey bruger 1/12 i de kurver jeg har set, men synes at kunne se mange benytter 1/6 i REW. eller 1/3 - 1/6 op til 500hz og 1/12 - 1/24 fra 500hz og opefter. Hvad kan i kloge hoveder anbefale? mvh Lars |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Personligt bruger jeg ingen smoothing på LFE målinger.
Jeg bruger heller ikke smoothing når jeg kører crossover sweeps mellem subs og LCR ( 10-200hz) Når jeg kører hele spektret på højttalerne ( 10-20.000 hz ) bruger jeg 1/6 smoothing. Redigeret af strecker - 22-Februar-2016 kl. 18:22 |
||
![]() |
||
Speedloader ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2009 Status: Offline Point: 152 |
|
![]() |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
REW har en funktionel som hedder variabel smoothing som er brugbar. Den har ingen smoothing i bassen og tilføjer mere og mere smoothing jo højere i frekvens man kommer.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
det er smart, og jeg anede ikke det var muligt..
kan du ikke fortælle hvordan man aktiverer den funktion? |
||
![]() |
||
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
|
Variable smoothing ligger i samme dropdown menu som 1/6 osv den hedder bare "var".
|
||
![]() |
||
|
Cock.!
|
||
![]() |
||
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
|
Nej "Variabel" det er 4 stavelser..!
|
||
![]() |
||
|
Cock deluxe?
|
||
![]() |
||
|
Jeg har prøvet mit Audyssey Pro kit i dag for første gang og lavet før og eftermålinger med REW. Altså XT32 vs Pro uden nogen som helst form for manuelle justeringer, for at se forskellen "out of the box"
Jeg er i tvivl om hvor meget i peditesser man skal gå med analysering af REW målingerne ift hvad man kan høre. Er der ikke nogen herinde som måske kunne poste deres REW målinger med info om hvordan de er målt og hvilken smoothing de har brugt? |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
man siger at den respons vi høre , er ca 1/6 -1/3 smoothing. |
||
![]() |
||
|
Betyder det at analyse af kurverne bør foregå med 1/3 - 1/6 smoothing? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |