recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - REW smoothing
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

REW smoothing

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: REW smoothing
    Sendt: 22-Februar-2016 kl. 17:26
Hej

De "nørder" som bruger REW, hvilken form for smoothing benytter i?

Kan se at Audyssey bruger 1/12 i de kurver jeg har set, men synes at kunne se mange benytter 1/6 i REW.

eller 1/3 - 1/6 op til 500hz og 1/12 - 1/24 fra 500hz og opefter.

Hvad kan i kloge hoveder anbefale?

mvh

Lars
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 18:22
Personligt bruger jeg ingen smoothing på LFE målinger.
Jeg bruger heller ikke smoothing når jeg kører crossover sweeps mellem subs og LCR ( 10-200hz)

Når jeg kører hele spektret på højttalerne ( 10-20.000 hz ) bruger jeg 1/6 smoothing.

Redigeret af strecker - 22-Februar-2016 kl. 18:22
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 21:17
Tak jeg prøver
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 08:00
REW har en funktionel som hedder variabel smoothing som er brugbar. Den har ingen smoothing i bassen og tilføjer mere og mere smoothing jo højere i frekvens man kommer.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 08:23
det er smart, og jeg anede ikke det var muligt..
kan du ikke fortælle hvordan man aktiverer den funktion?

Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 09:50
Variable smoothing ligger i samme dropdown menu som 1/6 osv den hedder bare "var".
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 09:51
Cock.!
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 09:52
Nej "Variabel" det er 4 stavelser..! 
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 09:59
Cock deluxe?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 18:33
Jeg har prøvet mit Audyssey Pro kit i dag for første gang og lavet før og eftermålinger med REW. Altså XT32 vs Pro uden nogen som helst form for manuelle justeringer, for at se forskellen "out of the box"
Jeg er i tvivl om hvor meget i peditesser man skal gå med analysering af REW målingerne ift hvad man kan høre.

Er der ikke nogen herinde som måske kunne poste deres REW målinger med info om hvordan de er målt og hvilken smoothing de har brugt?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:

Jeg har prøvet mit Audyssey Pro kit i dag for første gang og lavet før og eftermålinger med REW. Altså XT32 vs Pro uden nogen som helst form for manuelle justeringer, for at se forskellen "out of the box"
Jeg er i tvivl om hvor meget i peditesser man skal gå med analysering af REW målingerne ift hvad man kan høre.

Er der ikke nogen herinde som måske kunne poste deres REW målinger med info om hvordan de er målt og hvilken smoothing de har brugt?

man siger at den respons vi høre , er ca 1/6 -1/3 smoothing.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:

man siger at den respons vi høre , er ca 1/6 -1/3 smoothing.

Betyder det at analyse af kurverne bør foregå med 1/3 - 1/6 smoothing?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu