recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - REW smoothing
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

REW smoothing

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 07:34
Nej det skal du ikke tænke mere over
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2009
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 08:24
Det skal lige siges at målingen er taget i en ganske almindelig stue med hårde gulve og intet på væggene. Så ikke det mest lyd døde rum.

Redigeret af Speedloader - 28-Februar-2016 kl. 08:27
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 08:27
Responsen falder meget hurtigt under 100hz, ser det ud til. Den skal falde med 24db pr oktav for at blende ordentligt sammen med subwooferen. REW har også en funktion hvor man kan se crossover targetkurven og justere så det passer.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Responsen falder meget hurtigt under 100hz, ser det ud til. Den skal falde med 24db pr oktav for at blende ordentligt sammen med subwooferen. REW har også en funktion hvor man kan se crossover targetkurven og justere så det passer.

Jeg har ikke koncentreret mig om området under 100 Hz endnu. Men er den som den skal være fra 100 Hz - 20khz?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 09:26
Kun dig som kan afgøre om den lyder som du vil have det. :)

De små udsving skal du ikke bekymre dig om. Jeg ville personligt ikke have en difference på 5db mellem 100hz og 1khz dog. Jeg bruger denne kurve når jeg indstiller: http://www.madronadigital.com/Library/Room%20Equalization/JBL-Synthesis-Target-Curve.png
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Kun dig som kan afgøre om den lyder som du vil have det. :)

De små udsving skal du ikke bekymre dig om. Jeg ville personligt ikke have en difference på 5db mellem 100hz og 1khz dog. Jeg bruger denne kurve når jeg indstiller: http://www.madronadigital.com/Library/Room%20Equalization/JBL-Synthesis-Target-Curve.png

Som jeg ser det er JBL kurven flad fra 100-1500hz og falder så 5db fra 1,5-20khz.

Det tror jeg at jeg vil prøve
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 18:23

Så bliver det nok ikke bedre med mine evner. Hvis bunden skal forbedres skal højttalerne rykkes væk fra hjørnerne i stuen, og hvis mellem- op toppen skal forbedres skal de rykkes længere væk fra væggen.

Elektrostater spiller jo også bagud og så bliver lyden reflekteret af væggen. De står ca. 90cm fra væggen men i et hjørne.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Den her er yderst fornuftig.

Er det muligt at lave Target Curve som den du viser, bare med audyssey pro.?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 22:28
Nu ved jeg ikke om det er mig eller strecker du spørger, men det er det delvist hvis højttalerens respons ikke afviger vanvittigt meget fra den viste kurve. Man har max 6db at arbejde med. Jeg har prøvet både den viste kurve og jbl synthesis kurven. Den sidst nævnte lyder bedst på mit udstyr synes jeg men man må prøve sig frem hvad man synes lyder bedst. Smag er jo forskellig.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 22:44
JBL har lavet deres kurve ud fra en videnskabelig tilgang til hvordan højttalere bør måle i mindre rum samt masser af blindtests. Så der er ingen tvivl om at det er den de fleste vil foretrække.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu