|
REW smoothing |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej det skal du ikke tænke mere over
![]() |
|
![]() |
|
Speedloader ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2009 Status: Offline Point: 152 |
Det skal lige siges at målingen er taget i en ganske almindelig stue med hårde gulve og intet på væggene. Så ikke det mest lyd døde rum.
Redigeret af Speedloader - 28-Februar-2016 kl. 08:27 |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Responsen falder meget hurtigt under 100hz, ser det ud til. Den skal falde med 24db pr oktav for at blende ordentligt sammen med subwooferen. REW har også en funktion hvor man kan se crossover targetkurven og justere så det passer.
|
|
![]() |
|
Speedloader ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2009 Status: Offline Point: 152 |
Jeg har ikke koncentreret mig om området under 100 Hz endnu. Men er den som den skal være fra 100 Hz - 20khz?
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Kun dig som kan afgøre om den lyder som du vil have det. :)
De små udsving skal du ikke bekymre dig om. Jeg ville personligt ikke have en difference på 5db mellem 100hz og 1khz dog. Jeg bruger denne kurve når jeg indstiller: http://www.madronadigital.com/Library/Room%20Equalization/JBL-Synthesis-Target-Curve.png |
|
![]() |
|
Som jeg ser det er JBL kurven flad fra 100-1500hz og falder så 5db fra 1,5-20khz. Det tror jeg at jeg vil prøve |
|
![]() |
|
![]() Så bliver det nok ikke bedre med mine evner. Hvis bunden skal forbedres skal højttalerne rykkes væk fra hjørnerne i stuen, og hvis mellem- op toppen skal forbedres skal de rykkes længere væk fra væggen. Elektrostater spiller jo også bagud og så bliver lyden reflekteret af væggen. De står ca. 90cm fra væggen men i et hjørne. |
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Er det muligt at lave Target Curve som den du viser, bare med audyssey pro.?
|
|
![]() |
|
Nu ved jeg ikke om det er mig eller strecker du spørger, men det er det delvist hvis højttalerens respons ikke afviger vanvittigt meget fra den viste kurve. Man har max 6db at arbejde med. Jeg har prøvet både den viste kurve og jbl synthesis kurven. Den sidst nævnte lyder bedst på mit udstyr synes jeg men man må prøve sig frem hvad man synes lyder bedst. Smag er jo forskellig.
|
|
![]() |
|
JBL har lavet deres kurve ud fra en videnskabelig tilgang til hvordan højttalere bør måle i mindre rum samt masser af blindtests. Så der er ingen tvivl om at det er den de fleste vil foretrække.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |