|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mikkel2048 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2008 Status: Offline Point: 50 |
![]() Sendt: 21-Januar-2009 kl. 00:03 |
Efter 12 timers arbejde, så skulle jeg temmelig træt sætte en RF3000 UHF op: http://parabolgiganten.dk/product.asp?product=261 (til at tilføje et RGB eller scartsignal til et RF-signal) Min kollega mente, at det krævede et hun-hun-antenne stik, men findes et sådan stik? (han forsøgte at lave et selv via to antenne stik, men det virker umiddelbart ikke, og så skulle vi hjem fra arbejde). Alt hjælp hilses velkommen, idet jeg skal aflevere RF3000 igen om få dage til butikken og meget lidt tid på jobbet til at ordne det. Vi har et stik i væggen, der for mange år siden blev lavet med RF in og RF out, men vi kunne få det til at virke ved at forbinde med to antenne-ledninger til RF3000 og vælge en given kanal. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10508 |
![]() |
Hvorfor hun-hun stik (de findes iøvrigt)? Modulatoren har da almindelig gennemsløjfning med at hun- og et hanstik, og de øvrige stik er til indgang fra ekstern kilde, f.eks. en DVD afspiller. Der skulle således ikke være noget at tage fejl af. Flemming Redigeret af fltk - 21-Januar-2009 kl. 10:00 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
mikkel2048 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2008 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
OK, og det regnede jeg også med. Den virker fint nok fra en DVD til TV'et, men jeg kan ikke sende signalet videre, med mindre jeg selv trækker en helt ny antenne ledning til de to TV'er og en T-splitter. Dvs. det oprindelig stik i væggen jeg omtalte med RF in og out virker ikke. Jeg går ikke ud fra, at teknologien til trådløs AV-sending er blevet bedre (modsat hvad der er sket med internet og n-draft), hvorfor jeg så må nøjes med at trække nye antenneledninger. Har hørt om, at man kan bruge elnettet til AV, men er bange for, at TV'erne sidder på forskellige faser. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10508 |
![]() |
Problemet ligger nok i, at der ikke er forbindelse mellem de omtalte vægdåser, og at de muligvis allesammen ender blindt. Har du ikke et diagram over kabelføringen? Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Desværre har jeg ikke det, så det ender nok blindt eller stikket fungere ikke mere (sidstnævnte vil jeg efterprøve i morgen ved at sætte et TV til stikket). Mit sidste spørgsmål: Findes der en rigtig nørdebutik i København eller omegn ud over Brinch, hvor man kan komme ind og tale med dem om, hvad de har af andre løsninger til at sende AV-signalet til to TV'er? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |