recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - rgb high, rgb low eller YCbCr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketrgb high, rgb low eller YCbCr

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 15:05
Hej.

Lad nu ikke tråden løbe af sporet. Spørgsmålet er hvad forskellen er mellem rgb low og rgb high er på en WDTV live :-)

@ Stormgren

Svaret på dit spørgsmål står i denne artikel:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&postid=4969789#post4969789

Det er en lang smøre, men det korte af det lange er, efter hvad jeg får ud af det, at du bør vælge YCbCr hvis du ser Blu-ray eller DVD, da det er det der ligger på skiven. Hvis du specifikt mener PS3 må du lige læse op på det da der vist nok er noget galt med implementeringen af enten rgb eller YCbCr på PS3 der kan give fejl i farve dekodningen. Der har være flere tråde om det. Jeg mener at kunne huske at Bantam har beskrevet hvad det er der er galt.

tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 29-Juli-2010 kl. 15:19
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Uden at være 100% så mener jeg det kan fremgå som "normal" eller "enchanced" eller lignende fortolkning i forskellige menuer, f.eks. i min projektor.

Mener at have læst en ok forklaring på HCFR. Noget med lysniveau mm. Mener nu det kan findes derinde....hvis fransk er ens kop te.

Har du et link?

Redigeret af urup - 29-Juli-2010 kl. 17:01
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 17:09

forskellen på de to gange RGB er hvorvidt farverne går fra 0-255 eller fra 16-235. 0-255 benyttes på pc'er og 16-235 benyttes til TV. Med mindre der er specifikke indstillinger for hvad der bliver sendt/modtaget på afspiller og TV er det sikrest at bruge component video, da man reelt ikke har nogen chance for at vide hvordan tv'et behandler signalet

Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 18:25
@ Brasch
Takker. Du bekræfter min formodning. Jeg har valgt rgb da mit tv er kalibreret vha. en blu-ray afspiller der kun har rgb ud via HDMI. Ellers ville jeg have valgt YCbCr. Spørgsmålet er så bare hvilken der 0-255 og hvilken der er 16-235?

@ urup
Forklaringen på video levels er også at finde i det link jeg postede ovenfor, så med mindre du hellere vil have det på fransk er det et godt sted at starte.

tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 29-Juli-2010 kl. 18:30
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 01:25
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

@ Brasch
Takker. Du bekræfter min formodning. Jeg har valgt rgb da mit tv er kalibreret vha. en blu-ray afspiller der kun har rgb ud via HDMI. Ellers ville jeg have valgt YCbCr. Spørgsmålet er så bare hvilken der 0-255 og hvilken der er 16-235?

@ urup
Forklaringen på video levels er også at finde i det link jeg postede ovenfor, så med mindre du hellere vil have det på fransk er det et godt sted at starte.

tvkartoffel
Din forklaring rækker, og det franske burde ikke er et problem.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 08:22
Så RB low er den korrekte indstillin til TV ?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu