|
Ridse i parabolskærm |
Besvar |
Forfatter | ||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-Juni-2014 kl. 18:25 |
|
Hej
Under en flytning af min parabolskærm er der desværre kommet en 10-15cm lang ridse. Umiddelbart ser det ud til at det kun er det yderste maling der er ridset af, ridsen er ikke dyb og går ikke ned i selve skærmen/metallet Vil det have nogen betydning når jeg genopsætter parabolen? Overvejer at give ridsen lidt lak så skærmen ikke ruster. Mvh |
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4704 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej.
Sikkert en god ide. Personligt ville jeg kun 'duppe' lak ned i ridsen. Hilsen Carsten.
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for svar.
Mvh |
||
st1
Bruger Oprettet: 31-Maj-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 191 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Helt enig med csell.
Ingen forskel i modtagelse. Men dup endelig med lak - stort set alle paraboler er i stål, som ruster gladeligt. Lakken gør hverkan fra eller til mht signal. du kan såmænd male hele skålen i den farve, du har lyst til... |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Også tak for svar til dig :)
Fedt så slipper jeg for at købe en ny. |
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5289 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lakken betyder ikke så meget mht. signal umiddelbart. Men da parabol også samler og forstærker lys kan den virke som brændglas, og dermed opheder LNB som sidder i brændpunkt. På den måde kan maling få indirekte betydning på signal. Så det skal helst være en maling som ikke reflekterer lys så meget. Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 01-Juli-2014 kl. 22:26 |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |