recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ridser i LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRidser i LCD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bugster Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2006
Status: Offline
Point: 203
Direkte link til dette indlæg Emne: Ridser i LCD
    Sendt: 10-Marts-2008 kl. 10:26

Jeg er i  den uheldige situation at jeg har fået et par ridser i skærmen på mit Samsung 32" lcd tv, de er ikke vildt dybe men kan ikke fjernes med normal lcd skærm-rens så ville høre om der var nogle af jer der har nogle forslag til hvordan man kan fjerne dem, eller kender nogle produkter der er lavet til at fjerne dem (lige som cd-ridsekit osv.)

Håber i kan hjælpe

MVH Martin

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2008 kl. 10:34
Problemet med at polere ridsen væk, er det antirefleks overflade din skærm sikkert har.
Hvis du begynder at polere ridsen væk, bliver skærmen helt blank der hvor du polerer

Mvh Jesper
Til top
Bugster Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2008 kl. 10:41
ja det kan jeg godt se at det er noget bøvlet. men hvad kan man evnt bruge til at polere den op med, for så kan man vel evnt. polere hele skærmen op, for hellere have en blank skærm end en med ridser i.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2008 kl. 10:48
Tror jeg ville lære at leve med ridsen, da en komplet polering af hele skærmen, sikkert ikke vil blive særligt godt.
Det er jo stort set umuligt at komme helt ud i hjørnerene, og det er nok også næsten umuligt at få poleret skærmen helt ens over hele overfladen.

Redigeret af Axlon - 10-Marts-2008 kl. 10:48
Mvh Jesper
Til top
Bugster Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2008 kl. 10:52
ja men nu er det sådan at de 2 rider desværre er lange og sidder ca midt på skærmen så de er meget trælse. så jeg vil nok være villig til at leve med en poleret skærm.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2008 kl. 11:15
Du skulle måske undersøge om det er muligt at få skiftet antirefleks pladen først.
Husk at hvis ridserne skal poleres væk, så skal hele antireflexpladen jo slibes/poleres ned, indtil ridserene er væk. Hvis de er dybe, så skal der slibes ret meget væk
Ellers så er det jo bare at få købt noget fint sandpapir og noget slipol, og komme igang med at spare sammen til en ny skærm.
Mvh Jesper
Til top
Bugster Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2008 kl. 11:34
det er da noget skrammel.....!
ikke nogen der har andre ideer der ikke medføre meget stor fare for min stakkels skærm.?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu