recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Rigtig" DTS-X eller ej..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Rigtig" DTS-X eller ej..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Rigtig" DTS-X eller ej..
    Sendt: 17-December-2015 kl. 14:09
Hej.

Jeg var lidt hooked på den nye Denon 7200 indtil jeg læste dette på Audioholics.com

DTS:X is included but will require a future firmware upgrade to activate it. As of this writing, the DTS:X decoder is not yet available. When the DTS:X firmware is released, the X7200WA will support only the speaker layouts outlined in the menu or manual. In other words, you’ll need to set up your DTS:X system according to an Atmos or Auro3D layout. Denon isn’t supporting DTS:X’s claim that you can place your speakers anywhere in the room. At Audioholics, we’ve been highly skeptical of this claim and when we covered the DTS:X launch, even DTS had a symmetrical layout for their speakers.

Jeg forstår godt hvad der står (altså selve oversættelsen til dansk) men det tekniske forstår jeg ikke.. Vil det sige at de nuværende recievere ikke understøtter "korrekt" DTS-X ?
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 18:11
Når firmwaren bliver opgraderet, vil den dekode DTS:X korrekt, men en af fordelende ved DTS:X skulle være, at du ikke er bundet af bestemte højtaler-placeringer. Men Denon har valgt kun at understøtte DTS:X i et Atmos eller Aura 3D layout. Men eftersom at de fleste nok vælger, at sætte deres højtalere op i et Atmos layout, for også at kunne bruge det lydformat, får det i praktisk ingen betydning.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 18:50
Super! Tak for svar Dr. Gonzo:)
Så kan den denon meget vel blive min næste receiver :)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 18:53
I det prisleje, vil jeg hvis jeg var dig, lige vente end til der kommer anmeldelser af den nye Anthem serie. De skulle komme i løbet af januar.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 19:02
Ja det har du nok ret i. Kom li til at tænke på at hvis den denon kun kan bruge DTS x i atmos opsætning er dette så tilfældet i andre recievere også? Kan ikke forstå hvis det kun er denon der har valgt dette og så i en ny opdateret model.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 19:30
Der er mig bekendt ikke andre der har meldt ud hvordan de forholder sig til DTS:X opsætninger. Men jeg tror godt, at du kan regne med, at alle dem der er på markedet nu, som får en DTS:X opdatering kun understøtter Atmos opsætninger.

Som som jeg skrev ovenfor, bør det være uden større relevans for os bio-nørder.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 19:33
Du har sikkert ret. Jeg skal med tiden alligevel have højtalere i loftet så det går nok det hele. Det ville bare være surt at købe en allerede forældet reciever. Men med den hastighed det går med i tiden ender det nok alligevel sådan.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 19:52
Det burde efterhånden være meget tydeligt at DTS har lovet mere end de kan indfri..!
Jeg synes godt nok de har holdt folk hen med alle deres udskydelser af DTS-X, og det lugter lidt af at de absolut intet har haft på tegnebrættet da de annoncerede deres modsvar til Atmos, men blot meldte ud for at holde på kunderne.

Når det kommer til stykket er der sikkert ingen forskel på DTS-X og Atmos, andet end navnet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu