|
Rikomagic wifi problemer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mondeo93 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Januar-2014 kl. 20:51 |
Jeg har en Rikomagic MK802 4.1.1 sat til TVet med strøm via USB i TVet
Jeg har problemer med at wifi signalet ikke er kraftigt nok. Jeg har en forbindelse der hedder 60/60 hos Waoo (Målt på wifi på PC) jeg kan foretage to målninger med Rikomagic donglen et med Waoos egen hastighedsmåler. Så den helt nede og måle Download 4.61 Upload 21.09 mbps Så der er en App jeg har hentet ookla hvor den måler Download 16.89 Upload 14.46 mbps To vidt forskellige målninger, hvad kan jeg regne med af de to ???? Problemet er, at den kan finde på at hakke og stoppe i en udsendelse feks. fra XBMC DR.NU Streamer jeg HD udsendelser i XBMC småhakker det lidt. Jeg har hørt nogle skrive her på sitet, at man kan pille antenne ud af Rikomagicen da den ligger tæt på motherboatet og derved begrænser wifi antennemodtagelsen, dette er prøvet uden resultat og med de overnævnte målninger Har også prøvet at sætte en wifi dongel i USB indgangen i Rikomagic donglen, (802.11N) men den kunne ikke kommunikere med den Jeg har dog ikke prøvet at kable den direkte, men det var for at undgå at skulle købe et USB-LAN adapter og bruge det trådløst. Routeren står ca. en meter fra Rikomagic donglen Men nogle gode tip til hvad der kan være galt vil være super Så nogle gode tip |
|
![]() |
|
gielsgaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2011 Sted: slagelse Status: Offline Point: 107 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kører du med stock rom ?
hvis du har flashed den med custom rom er det ikke sikkert at den kernel du har fået på passer med din wi-fi chip. |
|
![]() |
|
mondeo93 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Øhh jeg aner ikke hvad stock rom er, jeg er ikke ret meget inde i de tekniske opsætninger, eller har installeret noget selv på den.
Jeg har læst lidt om costom rom, her på sitet men da der ikke var beskrevet nærmere om hvordan man hentede det og installerede det i detaljer gjorde jeg ikke mere i det |
|
![]() |
|
gielsgaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2011 Sted: slagelse Status: Offline Point: 107 |
Hov læste lige , du skriver at den får strøm fra USB på tv, den skal have strøm fra en anden strøm forsyning, den skal givetvis have en 5V 2A før den kan køre .
|
|
![]() |
|
Okay, kan være, forklaringen være at der ikke er spænding nok i TVéts USB stik ?
|
|
![]() |
|
Det er der ret stor sandsynlighed for at det er dit problem, fulgte der ikke en strømforsyning med ?
http://www.freaktab.com/forumdisplay.php?134-RK3188-Devices. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |