recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rikomagic wifi problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rikomagic wifi problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rikomagic wifi problemer
    Sendt: 20-Januar-2014 kl. 20:51
Jeg har en Rikomagic MK802 4.1.1 sat til TVet med strøm via USB i TVet

Jeg har problemer med at wifi signalet ikke er kraftigt nok. Jeg har en forbindelse der hedder 60/60 hos Waoo (Målt på wifi på PC)

jeg kan foretage to målninger med Rikomagic donglen et med Waoos egen hastighedsmåler. Så den helt nede og måle
Download 4.61 Upload 21.09 mbps

Så der er en App jeg har hentet ookla hvor den måler
Download 16.89 Upload 14.46 mbps
To vidt forskellige målninger, hvad kan jeg regne med af de to ????

Problemet er, at den kan finde på at hakke og stoppe i en udsendelse feks. fra XBMC DR.NU

Streamer jeg HD udsendelser i XBMC småhakker det lidt.

Jeg har hørt nogle skrive her på sitet, at man kan pille antenne ud af Rikomagicen da den ligger tæt på motherboatet og derved begrænser wifi antennemodtagelsen, dette er prøvet uden resultat og med de overnævnte målninger

Har også prøvet at sætte en wifi dongel i USB indgangen i Rikomagic donglen, (802.11N) men den kunne ikke kommunikere med den

Jeg har dog ikke prøvet at kable den direkte, men det var for at undgå at skulle købe et USB-LAN adapter og bruge det trådløst.

Routeren står ca. en meter fra Rikomagic donglen

Men nogle gode tip til hvad der kan være galt vil være super

Så nogle gode tip
Til top
gielsgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: slagelse
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gielsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 21:23
Kører du med stock rom ?
hvis du har flashed den med custom rom er det ikke sikkert at den kernel du har fået på passer med din wi-fi chip.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 21:33
Øhh jeg aner ikke hvad stock rom er, jeg er ikke ret meget inde i de tekniske opsætninger, eller har installeret noget selv på den.

Jeg har læst lidt om costom rom, her på sitet men da der ikke var beskrevet nærmere om hvordan man hentede det og installerede det i detaljer gjorde jeg ikke mere i det
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gielsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 05:18
Hov læste lige , du skriver at den får strøm fra USB på tv, den skal have strøm fra en anden strøm forsyning, den skal givetvis have en 5V 2A før den kan køre .
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 11:50
Okay, kan være, forklaringen være at der ikke er spænding nok i TVéts USB stik ?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gielsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 18:46
Det er der ret stor sandsynlighed for at det er dit problem, fulgte der ikke en strømforsyning med ?
http://www.freaktab.com/forumdisplay.php?134-RK3188-Devices.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu