recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rimelig reparationstid på LCD tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRimelig reparationstid på LCD tv

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 14:29

Jeg tror mange kører den lige på grænsen under devisen - går den , så går den. Sådan har det jo alle dage været.....

Altså, hvorfor skulle han ikke kende loven?? Den er vel ikke så indviklet endda?

mvh Christian
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 14:45

I stedet for de efterhånden ualmindelig vanvittige mængder sider med "billigeste priser på dit og dat, søgemaskiner mig her og der og alle vegne". Så burde man fandme snart lave en RIGTIG liste over forhandlere som man bør holde sig langt væk fra.

Ovenstående er et godt eksempel, som Sandal også siger, på en forhandler der ingen som helst begreb har om det mest basale og iøvrigt forpligtigelser han har som forhandler. Disse skal enten stoppes eller belærers, så de kan mærke det.

FKN´s liste over "blacklistet" firmaer er efter min vurdering ikke en tøddel værd. Der er alt for mange firmaer som ikke lærer noget af dette, udnytter den sygelige lange behandlingstid, eller er decideret ligeglad, bare de tjener penge. Opdateringerne på FKN´s liste er simpelthen ikke gode nok, og restriktionerne for strikse.

Det er også pudsigt, at RKI´s liste over dårlige betalere (oftest privat personer), de står listet i 5 år. Men FKN´s liste over dårlige virksomheder, de står listet i 1 år. RKI kræver som minimum en fogderet, FKN har ingen kompetence overhovedet.

Trust plot og hvad de ellers kalder sig for, med mere eller mindre forudbestemte meninger om de forskellige forhandlere er heller ikke meget værd. Når firmaerne har frit slag mht. til at ytre sig om deres egen virksomhed, så bliver resultatet derefter. Var det ikke Getmore som havde været inde og ytre sig om sig selv på deres side?

Hvorfor er det her samfund efterhånden kun fokuseret på priser. Og først når det ER gået galt, så begynder man at fokuser på service og lovgivning.

DR´s kontant i forgårs viste også tydeligt, at samfundet her er blevet et tag-selv-bord for bedragere. Ordensmagten har tilsyneladende ikke til hensigt at gøre noget ved det, selv når de er forpligtiget til det. Hvor mange virksomheder kender i, hvor medarbejderne bare kan gøre som de har lyst til, uden at ryge ud. Rigspolitichfen og dennes chef og dennes chef justitsminsteren (den kære Brian Mikkelsen), synes åbenbart ikke deres tid er til sådan noget pjat, hvor almindelige borger bliver snydt og bedraget. Og dem som vi i virkeligheden lønner for at tage sig af det, de mener som nævnt slet ikke de skal lave noget.

Man bliver sgu lidt meget harm, selv når de ikke er en selv det er gået ud over! Så måske man i virkeligheden bare selv er helt forkert på den, og i virkeligheden bør gøre som de andre. Forbrydelse betaler sig, sandsynligvis!

Hmmmm. Det kom til at omhandle lidt mere, men tingene har desværre visse sammenhæng, uden dog at jeg ligefrem vil hænge den omtalte, men ikke navngivet forhandler, (endnu), ud.

Til top
Strife Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Kunne du ikke oplyse hvilken forhandler det drejer sig om, så vi andre kan holder os langt derfra?

Det er fanme for ringe, at man som professionel forhandler ikke engang kender de basale lovregler for reklamation.

Jo det er den tidligere Merlin, nu Expert i Holstebro.

Screw you guys i'm going home!
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2008
Point: 384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 16:27
Muligvis mig der er på afveje.

Men hvis du selv har indleveret TV'et til rep i butikken, kan man da ikke forlange at få det bragt tilbage til en uden beregning?!
Til top
Strife Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 16:44

Oprindeligt skrevet af Nick_S Nick_S skrev:

Men hvis du selv har indleveret TV'et til rep i butikken, kan man da ikke forlange at få det bragt tilbage til en uden beregning?!

Da jeg indleverede det fik jeg en kommentar om at jeg da skulle have købt en ekstra forsikring da de så ville have hentet det.
Og nu indleverede jeg den også selv kun fordi jeg ikke var klar over at sælger faktisk skulle hente den.

Og selvfølgelig kan jeg da forlange at den bliver bragt tilbage uden beregning. Købers rettigheder og sælgers pligt forfalder ikke selvom jeg som køber har været så venlig at aflevere tv'et hos dem.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 17:00

Det er i allerhøjestegrad dig som er på afveje. At en køber ikke ved, eller er så flink at hjælpe sælger med transport, det betyder ikke at sælger dermed kan frasige sige forpligtigelser.

Hvis produktet er blevet defekt og det ellers er inde for reklamationsretten (perioden), så skal sælger hente og bringe varen, hvis den er for svær for forbrugeren at transporter.

Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2008
Point: 384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 17:09
Ah :)
Var ikke klar over at de fejlagtigt havde informeret dig omkring at du skulle have en forsikring for at få det fragtet.
For så vidt jeg husker skal det kun fragtes frem og tilbage hvis det er til stort besvær for forbruger selv at transportere, og i og med at du selv var kommet  ned med det, tænkte jeg at det da ikke kan have været _så_ svært ;) Når de så fortæller dig ting der er direkte forkerte, er det bestemt en anden sag :)

Var jeg dig havde jeg nok kontaktet Experts hovedkontor for en form for kompensation må jeg indrømme. Du vinder muligvis ikke det helt store, men hvem kunne ikke bruge en BluRay film til at lappe såret? :)
Til top
Strife Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 18:09

Ah :)
Var ikke klar over at de fejlagtigt havde informeret dig omkring at du skulle have en forsikring for at få det fragtet.
For så vidt jeg husker skal det kun fragtes frem og tilbage hvis det er til stort besvær for forbruger selv at transportere, og i og med at du selv var kommet  ned med det, tænkte jeg at det da ikke kan have været _så_ svært ;) Når de så fortæller dig ting der er direkte forkerte, er det bestemt en anden sag :)

Var jeg dig havde jeg nok kontaktet Experts hovedkontor for en form for kompensation må jeg indrømme. Du vinder muligvis ikke det helt store, men hvem kunne ikke bruge en BluRay film til at lappe såret? :)

Tja... Ved sq dog ikke om jeg gider besvære mig mere med det, hvis Experts ledelse er ligeglad bliver min mail nok bare brugt til at fortælle sjove historier til årets julefrokost.

Men nu glæder jeg mig bare til at få mit tv hjem med nyt mainboard og panel. Så burde tv'et også holde i resten af dens levetid.
Så håber jeg bare ikke at min Wii går i stykker, den er også købt i den butik

Men tak til alle for inputs og råd , det er altid godt at få bekræftet at det ikke er en selv det er galt med.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu