recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ringe kvalitet af HD-video på Youtube
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRinge kvalitet af HD-video på Youtube

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 08:13
Jeg kan ikke se at din video komme op på 8000 kbps.

Den 4. linie viser hvor stor hastighed man downloaded med. Det er måske den du har set.

Den 5. linie viser bl. a bitrate for det som afspilles. Når jeg afspiller  din video ligger bitraten og svinger mellem 4000 og 5000.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Den 4. linie viser hvor stor hastighed man downloaded med. Det er måske den du har set.

Den 5. linie viser bl. a bitrate for det som afspilles. Når jeg afspiller  din video ligger bitraten og svinger mellem 4000 og 5000.
OK - det forstår jeg. Tak for infoen.

Men har du et bud på, hvordan jeg får en bedre bitrate. Det er trods alt originalen med en bitrate på ca. 12.000 kbps, der er uploadet?
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Den har visse steder et peak på 5700 kunne jeg se (1080p), men average er som du nævner.
Men bedre får du det ikke jjdk, der har også længe været rettet dårlig kritik mod YT om at det ikke er "rigtig HD" det de leverer, det eneste der kun matcher er skærm størrelsen, men bitrates er way off, sikkert grundet hvor meget tid en video ville tage at loade som streamet HD hos dem hvis de havde skyhøje bitrates der eks. matcher Blu-ray film.
Har selv oplevet flere gange at det tager en evighed at loade video i HD hos dem bare i de bitrates de leverer pt.

De eneste jeg kender til der har fået gode anmeldelser er en HD streaming service kaldet Vimeo, der leverer en højere bitrate på deres HD streams end YouTube gør..
Så hvis det er streams du bare skal dele med venner, familie eller igennem en hjemmeside i HD, så kan Vimeo godt bruges.

Redigeret af Aspagilus - 15-April-2010 kl. 13:49
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 14:14
Jeg kan se, at Vimeo tilbyder en gratis model med upload af 1 HD-video i ugen og en "betalings" model med bl.a. endnu bedre HD-kvalitet.
Ved du om gratis-modellen giver bedre HD kvalitet end  Youtube?
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Jeg kan se, at Vimeo tilbyder en gratis model med upload af 1 HD-video i ugen og en "betalings" model med bl.a. endnu bedre HD-kvalitet.
Ved du om gratis-modellen giver bedre HD kvalitet end  Youtube?

Uha, det tør jeg godt nok ikke at svare på. Jeg ved kun hvad jeg har læst af anmeldelser fra andre der har prøvet Vimeo af og sammenlignet de samme videos med deres YouTube videos, men de var i hvertfald gratis brugere dem der.

Men som et tip kan du prøve at uploade den selv samme video gratis hos Vimeo og så sammenligne den med den du allerede har på YouTube.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Uha, det tør jeg godt nok ikke at svare på. Jeg ved kun hvad jeg har læst af anmeldelser fra andre der har prøvet Vimeo af og sammenlignet de samme videos med deres YouTube videos, men de var i hvertfald gratis brugere dem der.

Men som et tip kan du prøve at uploade den selv samme video gratis hos Vimeo og så sammenligne den med den du allerede har på YouTube.

God ide. Det prøver jeg lige. Tongue
iPhone 13, OS 15.3
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 19:44
Så har jeg prøvet at smide det originale klip på Vimeo, men resultatet synes ikke umiddelbart bedre end Youtube.

iPhone 13, OS 15.3
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Så har jeg prøvet at smide det originale klip på Vimeo, men resultatet synes ikke umiddelbart bedre end Youtube.

Videoen findes ikke hos Vimeo, de siger den blev slettet klokken 2:05:34 i nat.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu